MuscleMeat

Sticky Boeken Kritiek & Review Topic

Winnaar van 2015: 'Romano' door Michel van Egmond. Over de avonturen van Romano Denneboom, en waarom hij alleen in de kerstperiode piekte.

:roflol:

Ik sluit het niet uit.

Tijdens de kerstvakantie twee boeken gelezen.

Field guns in France
Brieven van een Britse artillerie officier tijdens WO1. Grootste gedeelte speelt zich af bij de Somme en Arras. Dit keer weinig over de verschrikkingen van loopgraven; het is vrij observerend geschreven. Gaat er vooral over wat een 'amusing day' ze hebben 'shelling the Hun'.
Wel erg leuk geschreven en volgensmij erg accuraat, aanrader! 8/10 Maar het is wel handig als je meer van dit soort boeken gelezen hebt of wat over artillerie weet.

Tommy Wierenga - Dit zijn de namen
Over een politiecommissaris in een corrupte stad in de voormalige Sovjet-unie en een groep vluchtelingen onderweg naar het Westen.
Niet zo goed als Joe Speedboot, maar hij zet weer erg bijzondere karakters neer. Het hele filosofische, spirituele, whatever, vond ik wat ver gezocht. Toch aardig leesvoer. 6.5/10

Ik las vroeger heel graag maar rond mijn 12 de werd mijn zicht steeds slechter en omdat mijn moeder er niet aan dacht me een bril te kopen nben ik die gewoonte verloren.
Nadien, toen ik begon te werken tijdens nmijn studies, kocht ik een bril maar dan moest ik zoveel studeren en lezen dat ik geen tijd noch zin had om andere zaken te lezen.

Ik ben een bewonderaar van Hitchens en Dawkins; Het is dus logisch dat ik hun werken lees.
Maar hoe is Hitchens tot zo'n kennis gekomen? Welke boeken las hij?
Hoe kan je je niveau optillen,...
Ik sta open voor alle boeken, in het Frans, Engels, Nederlands, Duits, Arabisch, en dit over filosofie, wetenschap, sociologie,....om het even, als het maar kennis bijbrengt.

Ik ben benieuwd. Alvast bedankt.

Ik sta open voor alle boeken, in het Frans, Engels, Nederlands, Duits, Arabisch, en dit over filosofie, wetenschap, sociologie,....om het even, als het maar kennis bijbrengt.

net alsof jij al die talen kunt verstaan, ga ergens anders spelen yasmine n*ger.

Frans, engels, nederlands en duits is niet zo'n moeilijk totaalplaatje. Als arabisch er door opvoeding bij zit lijkt me dat prima mogelijk

hij denkt dat hij arabisch kan lezen, geloof er niks van hij is een fantast.

Frans, engels, nederlands en duits is niet zo'n moeilijk totaalplaatje. Als arabisch er door opvoeding bij zit lijkt me dat prima mogelijk

Ik ben opgegroeid op een lagere school waar ik en mijn broer de enige autochtonen waren. De andere waren van Marokkaanse origine.
Vanaf mijn 17 de leerde ik klassier Arabisch, begonnen met het alfabet, dan kleine woordjes, en na twee jaar kon ik vlot schrijven en lezen. Ik keek ook vaak naar Arabische programma's via sateliet en rond mijn 22ste sprak ik redelijk vloeiend met vrienden uit Libanon, Egypte, Jordanië, Irak, Syrië.
Ik vind het een mooie taal. Het libanees accent vind ik het mooist.

---------- Toegevoegd om 23:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:01 ----------

https://www.youtube.com/watch?v=AWcglbj5sWM

Mein kampf al gelezen?

mein kampf is gebrabbel van een zenuwpatiënt met waanideeën.

Terug
Naar boven