XXL Nutrition

Born Twitchy's trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Benenmarteldag:

Ik was zowel gisteren als vandaag vergeten creatine te nemen dus neem daarmee 3 weken offtijd. Of dit echt nodig is betwijfel ik, je hoort er vanalles over maar even stoppen kan lijkt me geen kwaad.

Squats (altijd onder parallel, geen 'twijfelgevallen')
8x stang
6x60kg
5x97,5kg
5x97,5kg
5x97,5kg (PR op sets+reps combi)

Deadlift
5x80kg
2x100kg
5x130kg (mijn doel voor vandaag maar voelde dat er meer in zat)
5x140kg (PR voor 5 reps!)

DB Lunges
(hierbij loop ik de gang op of neer, stuk of 10-12 passen)
22kg
22kg
22kg (hier zit meer in, volgende keer hoger gewicht dus)

Leg extensions
6x70kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg

Glute ham raises
1xBW diep, toen KRAMP!! in mijn kuiten :mad:
4xBW tikje minder diep om vorige set af te maken
5xBW (lichte kramp)
5xBW (wat meer kramp maar ging nog net)

Calf presses
5 setjes van 5 a 6 reps, verschillende voetstanden, 140kg ingesteld.
Nog even met de fysio hierover gepraat (mijn leeftijd, altijd gezellig) die nog wat uitlegde over de kuitspier en diens aanhechting bij je bovenbeen.

Laatst bewerkt:
Flinke deadlifts maat! En ook gelijk 5x, nice! Squat moet wel wat meer inzitten als je 3 setjes van 5 met 97,5 kan doen toch:p?

DL record was 3x140 en de week erop 1x150 dus iets vooruit gegaan. Squats ging 3x5 met moeite, 1RM max geen idee maar als ik elke week 2,5kg omhoog kan gaan, gaat het aardg snel :)

Gisteren heb ik nog wat cardio gedaan: zwemmen

In totaal 2 uur lang, wel met regelmatig tussenpauzes, aardig wat baantjes getrokken.
Crawlen, schoolslag en achterwaarts vlinderen, heerlijk :D

Deftige training man, mooi log hier trouwens! ;)

Vandaag 'mooiboytraining' oftewel Borst+Biceps:

Benchpress
10xstang (20kg)
6x60kg
3x70kg
5x82,5kg
5x82,5kg
4x82,5kg en 5e rep tot 20cm boven de borst kunnen uitstoten waarna ik instabiel werd en de spotter moest helpen. De kracht heb ik zeker dus volgende keer wel weer verhogen in gewicht :(
Paar minuten later vergeefs 100kg proberen te drukken, stom idee na 3 werksets op een hoger gewicht dan ik ooit drukte :p

Incline DB press
5x20kg
(aangezien de DBs in de sportschool tot 30kg gaan moest ik met DB stangen zelf zwaardere maken. Dit was niet zo een succes aangezien deze breder zijn dan normale dumbbells en bij het uitstrekken tegen elkaar tikken...)
4x32kg (lastig dus)
4x32kg (irritant, hierna weer dumbbells gepakt maar de kracht was er wel)
5x30kg

Decline cable flies
5x17,5kg
5x17,5kg
5x16,5kg (verlaging gewicht omdat ik niet helemaal tevreden was over de vorige 2 sets)

Dips
8xBW+20kg
6xBW+20kg
5xBW+20kg
Note: irritant dat de 20kg schijf het apparaat raakt, volgende keer 2x10kg schijven nemen

DB curls (Omdat de EZ-bar bezet was)
5x16kg
5x18kg
5x18kg

Hammer curls
5x18kg
5x18kg (laatste rep slordig, was kapot)

Tussendoor nog een paar 'tips' gekregen van iemand die er voor het eerst trainde maar wel wat ouder dan mij was en overkwam alsof hij er veel van dacht te weten terwijl hij geen indrukwekkend fysiek had.
- Dat flies voor binnenkant borst beter zijn, de kleine borstspier :?
- Dat ik heel groot kan worden als ik aan de AAS zou gaan omdat ik hard train en nog jong ben (hij heeft me op dat moment alleen nog zien bankdrukken maar vat het maar op als compliment)
Mijn reactie was dat ik rond de 95kg wil wegen en dat als je daarvoor AAS nodig denkt te hebben je een p*ssy bent :p

Laatst bewerkt:
Ik heb nog wel een belangrijk vraagje voor morgen:

Horizontal cable row kan niet zwaarder dan 85kg aangezien ik dan al fullstack til terwijl ik hier ook nog het maximale gewicht aan dumbbells op heb weten te krijgen. Is T-bar rows een goed alternatief of mis ik dan net wat spiertjes? (T-bar rows is toch de helf van een barbell volhangen met gewicht en dan met de V-grip deze aan 1 kant omhoog trekken?)

Verder denk ik dat ik de incline DB press ga vervangen voor incline flies omdat de dumbbells dus niet zwaar genoeg kunnen maar ik wel een incline oefening wil doen zonder mijn triceps zwaar te belasten zoals bij incl. benchpress.

Rug/triceps dag

Pendlay rows
8x40kg
3x60kg
5x77,5kg
5x77,5kg
5x77,5kg (laatste slordig)

Power cleans
4x60kg
3x75kg
3x75kg (ging amper meer dus gewicht verlaagd)
3x72,5kg
3x72,5kg
3x72,5kg
Note: Ik vind de teruggaande beweging best belastend omdat het toch een soort klap geeft op mijn spieren :(

T-bar rows geprobeerd maar ging niet echt. Andere kant van de stang kwam omhoog en voelde hem alleen in mijn onderrug dus die doe ik niet

V-pulldowns (waarbij ik mijn bovenlichaam zo achterover hield dat het een hor. row beweging werd)
6x60kg
5x85kg
5x85kg
5x85kg

Chinups (zo wijd mogelijke grip)
5xBW
5xBW
5xBW
5xBW
5xBW

French press
8x28kg
5x40,5kg
5x40,5kg (laatste slordig)
5x38kg (laatste slordig, bijna fail)

Tricep cable pushdown
5x30kg
4x35kg + 2x33kg
5x33kg

Ik ga toch maar weer creatine verder gebruiken, heb tevaak gehad dat de laatste reps moeilijk of niet goed gingen de laatste dagen.

Man wat een gewichten pak jij al op de bank, dl en squat.. echt heel netjes toppertje :thumbs:

Ga zo door man!

Man wat een gewichten pak jij al op de bank, dl en squat.. echt heel netjes toppertje :thumbs:

Ga zo door man!
Thanx man maar jij mag volgens mij ook niet klagen ;)

Zit nu op 320kg (5RM) maar mijn 'doel' is stiekem wel boven de 500kg (1RM) totaal op de grote 3 neer te zetten, puur omdat het kan :D
Hopen dat mijn eigen kilo's ook door blijven stijgen want daar begon ik eigenlijk voor :p

Voelde me spierpijn echt overal en had niet echt genoeg gegeten. Het zou dus een k*ttraining worden maar de weegschaal gaf toch 78,3kg aan (77,7kg zonder schoenen dus) wat me goed deed.

Schouders-buik:

Military press
10xstang (20kg)
3x40kg
5x50kg
5x50kg (toen bedacht ik me dat ik 52,5kg wilde gaan doen vandaag)
5x52,5kg
3x52,5kg (extra)

Arnold press
5x16kg
5x24kg
4x26kg (laatste rep lukte net niet en had geen spotter die een vingertje mee kon helpen)
4x26kg (zelfde verhaal) + 2x24kg (om de gemiste reps nog even te pakken)

Vertical rows
5x28kg
5x48kg
5x48kg (vanaf 3e rep slordig)
4x48kg (slordig)
Note: volgende week gelijk gewicht houden dus

Front cable raise
5x7,5kg
5x7,5kg (voelde niet goed in mijn schouder en triceps dus gestopt)

Barbel shrugs
8x60kg
6x100kg
6x120kg (straps ivm grip maar deden pijn aan polsen)
6x120kg (tussendoor steeds neerleggen en herpakken)

Nog 2 setjes van 2 verschillende buikspieroefeningen gedaan, niet het opschrijven waard.

Laatst bewerkt:
Heb gisteravond trouwens wat whey en vitamine D besteld aangezien ik <1kg XXL bulkwhey over had.

2,5kg XXL instant chocola en 2,5kg aardbei.

Te weinig gegeten vandaag, was van plan morgen te trainen maar ging toch maar vandaag omdat het kwa tijd beter uitkomt.

Benentraining: ronduit k*t.
1e set squats 100kg ging met moeite maar haalde hem wel. 2e set squats na 3 reps al fail, daarna nul komma nul kracht, kreeg er niet eens 1 nette rep uit.
**** it, geen zin om een training te vernken door slechte voorbereiding dus ging maar weer weg. Binnen een kwartier was ik weer naar buiten toe. Morgen, desnoods overmorgen ga ik er volle bak tegenaan: 3x5x100kg squats, 1x5x145kg DL. 2 PR's die ik mezelf al de hele week heb beloofd!

Te weinig gegeten vandaag, was van plan morgen te trainen maar ging toch maar vandaag omdat het kwa tijd beter uitkomt.

1e set squats 100kg ging met moeite maar haalde hem wel. 2e set squats na 3 reps al fail, daarna nul komma nul kracht, kreeg er niet eens 1 nette rep uit.
**** it, geen zin om een training te vernken door slechte voorbereiding dus ging maar weer weg. Binnen een kwartier was ik weer naar buiten toe. Morgen, desnoods overmorgen ga ik er volle bak tegenaan: 3x5x100kg squats, 1x5x145kg DL. 2 PR's die ik mezelf al de hele week heb beloofd!

:eek:

Altijd goed eten :mad:

Jammer van je beentraining, maar je schouder training is echt keurig! :thumbs:

:eek:

Altijd goed eten :mad:

Jammer van je beentraining, maar je schouder training is echt keurig! :thumbs:
Ik weet het, ik weet het...
Ik was vandaag pas om 1 uur ofzo wakker maar mijn ontbijtshake (40gr whey, 400-500ml melk, 70-90gr brinta) had ik iig wel binnen.
Sinds dat moment eigenlijk niets gegeten tot 5 uur omdat ik eerst natuurlijk geen trek had en daarna wat buitenshuis moest doen wat door file wat langer duurde :x Om 5 uur, kwartiertje voor training, dus alleen een banaantje en 10-15gr dextrose bij de creatine.

Schoudertraining vond ik zelf onder de maat. Had de eerste sets meer kunnen pakken en heb een paar oefeningen slordig gedaan of niet afgemaakt. Met trainingen stel ik mezelf op als mijn eigen drilmeester omdat dat in mijn ogen de manier is om het maximale uit mijn trainingen te halen
:whip:

Motivational picture:
article-1077240-0217BD45000005DC-776_468x702.jpg

Vandaag de training die ik gisteren liet vallen redelijk gedaan:

Squat
paar keer alleen stang + rekken/strekken
5x60kg
2x80kg
5x100kg
5x100kg
5x100kg
Note: 100kg squats niet netjes en erg moeizaam. Volgende week terug naar 95kg of zelfs 90kg voor techniek

Deadlift
5x60kg
5x90kg
3x120kg
4x145kg
Note: slordig, slechte houding imo dus volgende week 135kg voor juiste techniek

Walking lunges
3x 10-12 passen met 2x24kg dumbels, kan iets zwaarder volgende keer

Leg extensions
5x80kg
5x85kg
5x85kg
Note: stricte uitvoering, ik was tevreden.

Calf/toe presses
150kg, 4 sets met verschillende voetenstanden tot fail.

pfff deftige training weer.. voor jou lengte en gewicht zijn die gewichten echt monsterlijk!

Ik ken veel zwaardere mannen die hetzelfde gewicht squatten en dl'en als jij! keep it up! :thumbs:

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven