Fitness Seller

Born Twitchy's trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Euj, das Wolverine of nie? Moet zelf ook eens opzoek naar een "motivational picture";)

Mooie bench en squat man. Deadlift ook, maar die gaat bij mij ook sterk in verhouding dus die knalt er minder uit :roflol: Ik doe ook vaak 3x5 sets en 8x met de stang (20kg) warmingup met squatten. Gaat die 60kg squat niet ten kosten van je max gewicht setjes? Voor deadlift warm ik wel op met 1x5x70kg (weet eigenlijk niet waarom :rolleyes:).

Ben benieuwd hoe je split uit gaat pakken, kga je volgen!

• Topic Starter Topic Starter
pfff deftige training weer.. voor jou lengte en gewicht zijn die gewichten echt monsterlijk!

Ik ken veel zwaardere mannen die hetzelfde gewicht squatten en dl'en als jij! keep it up! :thumbs:
Thanx, tof om te horen maar vergeet niet dat het allemaal aardig lage reps zijn terwijl veel trainingen die ik voorbij zie komen 8-15 reps zijn dus heb niet het idee dat ik erg sterk ben...
Euj, das Wolverine of nie? Moet zelf ook eens opzoek naar een "motivational picture";)

Mooie bench en squat man. Deadlift ook, maar die gaat bij mij ook sterk in verhouding dus die knalt er minder uit :roflol: Ik doe ook vaak 3x5 sets en 8x met de stang (20kg) warmingup met squatten. Gaat die 60kg squat niet ten kosten van je max gewicht setjes? Voor deadlift warm ik wel op met 1x5x70kg (weet eigenlijk niet waarom :rolleyes:).

Ben benieuwd hoe je split uit gaat pakken, kga je volgen!
Mijn ideaal is de definitie van Nick Auger met de 'bruutheid' en massa van Hugh Jackman als Wolverine.

Ik denk dat enkele korte redelijk belaste sets goed zijn voor het opwarmen en een goede vorm-check.
Mocht ik hierdoor de laatste set niet geheel af kunnen maken zit ik er niet zo mee eigenlijk want wil geen onnodige blessures wat bij 5RM gewichten natuurlijk een groter risico is dan bij 12RM.

Mijn progressie tot nu toe (tot week 4 van de 10) staat in het excel sheet in de allereerste post. Vrijwel alle oefeningen doe ik nu al zwaarder dan ik ooit gedaan heb terwijl ik de eerste week voor mijn gevoel op een veilig gewicht begon :D

Wajoo, die Nick Auger heeft inderdaad definitie zeg! Op hoeveel procent BF zou die gast staan?

Mooi dat je progressie maakt :) Ben je van plan om dit jaar nog te gaan cutten of lekker cleanbulkend richting de jaarwisseling?

Ik hoorde vandaag dat je heel aardig kg's lichaamsgewicht kan pakken als je zorgt voor krachtopbouw (bijv. 10kg hogere bench bij low reps) om vervolgens het aantal reps bij ditzelfde gewicht te verhogen. Als je dit zo een 2 maanden doet schijnt 5kg spiermassa in die 2 maanden goed haalbaar te zijn.

Mijn volgende schema (na mijn zelfbedachte 10-weken-kracht-schema wat ik nu volg) wordt denk ik gebaseerd rond de 8-12 reps om mijn gewrichten/pezen etc. wat te ontlasten tov low rep gewichten maar hier moet moet ik nog een plan voor opstellen. Dan kan ik dus mooi kijken hoe dat uitpakt.

Hopelijk kan ik over zo een 6 weken wanneer mijn huidige schema afgelopen is een nieuw topic openen waarin ik mijn huidige schema inclusief geweldige progressie (is de bedoeling ) kan delen met de rest van DBB in de hoop dat anderen het ook gaan volgen maar misschien dat dit teveel wishfull thinking is.

Zoals ik al zei, ik heb de excel sheet in de openingspost ge-update met enkele gewichten die ik deze week ga pakken waaronder dus enkele iets lagere op benendag om me te concentreren op de vorm.

---------- Toegevoegd om 23:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:05 ----------

Wajoo, die Nick Auger heeft inderdaad definitie zeg! Op hoeveel procent BF zou die gast staan?

Mooi dat je progressie maakt :) Ben je van plan om dit jaar nog te gaan cutten of lekker cleanbulkend richting de jaarwisseling?
Procentje of 8-10 denk ik maar een hele platte buik waardoor het er allemaal nog strakker uitziet.

Ik zet amper vet aan en ook niet met mijn huidige dieet waarin ik dus veel meer eet dan eerst dus ik wil het hele jaar op deze manier door bulken.

Crap, ik own geen excel :roflol:

Mooi dat je niet snel vet aanzet iig. Ik zit nu al over de 20% (geschat adhv foto's) dus ben me mentaal al aan het voorbereiden op een bulk van een dikke 2 maanden :sad:

Cut denk ik dat je bedoelt ;)

1 tot 2kg vet eraf per week schijnt goed te doen te zijn dus zolang heb je dan niet nodig voor je op een bulkproof vetpercentage komt toch?

Ej ja, k*t. Cut bedoel ik. En ik mik wel op een afname van +/- 8kg vet. Met 1.5kg per week is dat 5 weken. Maar ik weet niet precies op hoeveel % ik zit, en ben vooral benieuwd hoe droog ik uitkom. Maar ik wist niet dat dat zo snel kon gaan, in april of mei beginnen denkik. Ben wel bang dat ik dan weer vet ben in augustus :P Maargoed, we dwalen een beetje naar mij af :D

Ej ja, k*t. Cut bedoel ik. En ik mik wel op een afname van +/- 8kg vet. Met 1.5kg per week is dat 5 weken. Maar ik weet niet precies op hoeveel % ik zit, en ben vooral benieuwd hoe droog ik uitkom. Maar ik wist niet dat dat zo snel kon gaan, in april of mei beginnen denkik. Ben wel bang dat ik dan weer vet ben in augustus :P Maargoed, we dwalen een beetje naar mij af :D
Succes dan maar vast met goed inlezen etc. ;)

Superdude-dag: Borst-Biceps

Benchpress
10xstang (20kg)
5x60kg
2x70kg
5x85kg
5x85kg (1 rep vingertopje hulp van spotter, deze moest na deze set weg)
7x85kg (vanaf rep 4 iets teveel hulp imo van andere spotter daarom de extra reps)

setje flies en 'oma flies' geprobeerd maar voelden niet lekker

Incline DB press
6x30kg (30kg = zwaarste DB's vandaar een extra rep)
6x30kg
4x30kg

Decline cable flies
5x16,5kg
Normale cable flies
5x16,5kg
(licht) Decline cable flies
5x15kg

Dips
6xBW+20kg
6xBW+20kg
6xBW+20kg

EZ-bar curl
8x23kg
5x40,5kg
5x38kg
5x38kg

Verder had ik vandaag nog Calcium-Zink-Magnesium tabletten gekocht en neem ik sinds een paar dagen 5000iu vitamine D per dag.

Keurige training, je pak al veel gewicht op de bank daar! :thumbs:

Keurige training, je pak al veel gewicht op de bank daar! :thumbs:
Het gaat wel lekker vooruit ja. Ik had wel wat veel moeite de laatste 2 sets dus volgende week blijf ik op 85kg en hoop deze dan goed strict zonder enige hulp uit te voeren.

Massa op mijn borst groeit nu naar mijn idee ook lekker :D

Bruut hoor! Die dips met 20kg zijn ook wel impressive.

Kan je dr niet een bankje oid onder zetten? Zodat je als je je benen optrekt kan dippen en als je ze naar beneden laat meteen op het bankje staat?

Kan je dr niet een bankje oid onder zetten? Zodat je als je je benen optrekt kan dippen en als je ze naar beneden laat meteen op het bankje staat?
Er is een plankje waarop je kan gaan staan zoals jij zegt maar het doet pijn op het moment dat ik de spanning van mijn armen afhaal bij het gaan staan.

Ondanks dat ik echt niet meer dan een uur had om te trainen en dus iets kortere pauzes moest nemen dan normaal wel een zooitje PR's gebroken!

Rug-triceps:

Pendlay rows
5x50kg
5x80kg (PR volgens schema)
5x80kg
5x80kg (laatste rep erg moeizaam)

(Power-cleans overgeslagen)

V-pulldown (bovenlichaam geheel naar achteren voor V-row beweging)
5x60kg
5x90kg PR (vorig was 85kg)
5x95kg PR!
5x95kg (laatste rep iets slordiger) PR!! en direct er achteraan nog 5x80kg (ivm slordige rep)

Chin-ups (superwide grip)
5xBW+10kg PR
5xBW+10kg PR!
3xBW+10kg + 3xBW

(enkele rugoefeningen geprobeerd maar ik vond ze niks)

Wide grip lat pulldown
5x90kg PR (vorige was 85kg)
6x80kg (na hele korte pauze)

French press
7x28kg
5x40,5kg
5x38kg

Tricep pushdown
5x35kg
5x30kg

Lekker dagje dus :D
Powercleans overslaan bevalt me wel, voelde vooral de V-pulldowns heerlijk in mijn lats aangezien ik bij deze oefening altijd maximaal uitstrek voor ik de krachtbeweging maak.
Mijn hamstrings heb ik ook getraint hierbij omdat ik me erg goed klem moest zetten onder de rol.

Laatst bewerkt:
Flinke training dude! Vooral die V-pulldowns erg lekker.

Zo, ik kom ook ff bij jou buurten, es kijken wat jij er allemaal van maakt.

Je bankt aardig voor je BW. Nais.

Succes ! ff abo genomen :D

Flinke training dude! Vooral die V-pulldowns erg lekker.
Thanx, gingen een stuk lekkerder dan ik vooraf had verwacht :D
Zo, ik kom ook ff bij jou buurten, es kijken wat jij er allemaal van maakt.

Je bankt aardig voor je BW. Nais.

Succes ! ff abo genomen :D
Wilkommen Herr Kwarkmeister!

Mijn borst vond ik altijd mijn zwakste punt, zeker vergeleken met mijn rugoefeningen dus ben blij dat die nu bijgetrokken is :D
Volgende week blijf ik denk ik op dit gewicht, vond dat ik vooral de laatste set teveel hulp van de spotter nodig had/kreeg.
De weken daarna weer gewoon 2,5kg per week erbij hangen :cool:

Damn PR regen tijdens jew rug workout!:D!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven