Fitness Seller

Born Twitchy's trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Goede zaak dude! Nu lekker door blijven knallen.

Lekker hoor dat zware low rep werk!:D

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb in het PL gedeelte een topic aangemaakt mbt mijn schema:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f114/5x3-lineaire-progressie-schema-262649/

Lekker hoor dat zware low rep werk!:D
Inderdaad lekker, I looooove low reps! :heart:

Kracht uitspatting met low reps vind ik een veel grotere voldoening geven dan branderige vermoeide spieren.
Toch ben ik van plan wanneer ik hiermee begin te stagneren en/of het gevoel krijg dat mijn lichaam problemen krijgt met de intensiteit waarmee mijn CNS belast wordt, enkele weken 12-15 reps te trainen in de hoop een groei-explosie door te maken. Instructeur op mijn gym kwam met deze tip, hij zei dat een client van hem daardoor in een maand bijna 5kg aangekomen was omdat hij voorheen altijd low reps trainde.

Dag A

Gewicht: 81,2kg
Tijd: veel te lang :p
Bijzonderheden: voor het eerst in tijden weer deadliften en focus op techniek bij benchen.

Squat
8x20kg
5x60kg
2x100kg

3x125kg
3x125kg
3x125kg
3x125kg
3x125kg
Ging redelijk, beetje gebrek aan drive. Volgende keer 127,5kg

Benchpress
10x20kg
5x60kg

3x87,5kg
3x87,5kg
3x87,5kg
3x87,5kg
3x87,5kg
Techniek is stukken beter, meer arched en elke rep de stang licht mijn borst aan laten raken.

Deadlift
5x60kg
3x100kg
hooked grip
3x140kg hooked grip
3x140kg eerste 2 reps normale grip, niet mixed. Laatste rep hooked
3x140kg mixed grip
was dus de eerste keer dat ik hooked grip deed en het geen superveel grip. Nadeel is dat het wat pijn doet aan mijn duimen al is dit nu al helemaal weg. Als het zeker weten niet schadelijk is voor mijn duim ga ik ermee oefenen.

Kuiten op legpress
8x130kg 2 benen
8x80kg per been
8x80kg per been
8x80kg per been

Vandaag ook wat foto's gemaakt hoe ik er nu bij sta, poseerwerk (vooral rug) en camerawerk laat te wensen over maar het is tenminste iets:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

ik mis een kerstboom ;)
droog, dat wel :p

ofwel: ziet er goed uit, en kan nog meer massa bij...

Kerstboom? Die moet je me uitleggen :P

Masssa moet er zeker bij maar er zit weer een stijgende lijn in. Wil eind 2011 tegen de 90kg wegen :D
kerstboom: kjk maar eens naar iemand met een goed ontwikkelde onderrug, zit die vorm in. TheAce heb ik op defoto gezet (in z'n profiel), dan weet je wat ik bedoel...

meer massa: :heart:

kerstboom: kjk maar eens naar iemand met een goed ontwikkelde onderrug, zit die vorm in. TheAce heb ik op defoto gezet (in z'n profiel), dan weet je wat ik bedoel...

meer massa: :heart:
Ik kan die foto nergens vinden, weet wel dat mijn onderrug extra aandacht kan gebruiken (en ik deze altijd vergeet aan te spannen op foto's), vandaar dat ik nu 1 a 2 keer per week deadlift :)

Poging tot latspread :roflol:

IMAG0474.jpg

Mooie telefoon! :)

Die telefoon komt om de hoek kijken van 'kiekeboe', haha.

Lekkere training en je foto's zien er goed uit dude. Kan inderdaad wat meer massa op de rug maar daar zal Deadlift wel haar rol in spelen. Je schouders zien er ook er goed uit. Enig idee op hoeveel % je staat?

:P
Die telefoon komt om de hoek kijken van 'kiekeboe', haha.

Lekkere training en je foto's zien er goed uit dude. Kan inderdaad wat meer massa op de rug maar daar zal Deadlift wel haar rol in spelen. Je schouders zien er ook er goed uit. Enig idee op hoeveel % je staat?
Bovenrug is imo mijn sterkste punt. Het is k*t dat dit totaal niet zo overkomt op de foto's :(
Onderrug komt goed, heb ik op de foto's niet aangespannen (geen idee waarom niet :p ) en squats + deadlifts will do that job idd.

Ik stond 2kg geleden op 12% dus dit zal weinig veranderd zijn.

Lekker man, nice pics:D

Blijf na de kerst ook op die 12% zitten he!

Je latspread ziet er nice uit!

Breed en dik

Gaat goed kerel! Brute training ook!

Kerstboom..[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Aha op die fiets :p

Zojuist getraind bij Sportquest (Tom Bruijnen) wat meer te vergelijken is met een olympisch lift clubje.
Verder vrij hardcore: alleen een paar squatrekken (versie zonder spotters) en dikke rubberen tegels op de grond oftewel gewichten laten kletteren is geen enkel probleem :D

Begon met losse oefeningetjes met alleen de 20kg stang wat nog verdomde zwaar en technisch was. Een van de dingen waren snatches wat ik nooit eerder gedaan heb en alles met hooked grip.
Andere dingen waren deadlift met losse stang (100% techniek) en ook fullsquats met de stang boven het hoofd wat serieus lastig en zwaar is, viel me flink tegen (vooral techniek) maar tegelijk een uitdaging :D

Verder nog wat cleans met de nadruk op techniek gedaan en toen zelf nog 3 setjes squats met 90kg waarbij weer de nadruk op full ROM en juiste techniek lag. Ik schijn een door powerlifters veel gemaakte 'fout' te maken, namelijk wat voorover buigen tijdens de squat ipv dat mijn rug een constante hoek tov de grond maakt.

Ik denk dat ik dit eens per week ga doen vanaf januari, de kosten zijn het namelijk niet. De techniek, explosiviteit en lenigheid die erbij komt kijken zie ik als mooie aanvulling op mijn 'lompe krachttraining'.

Ik denk er overigens over om dit log te sluiten en een nieuwe te openen in de powerlift-sectie met een OP die meer up to date is :)

Kijk aan, de ambities gaan de powerlift kant op? Als daar je interesses liggen zeg ik doen!

Kijk aan, de ambities gaan de powerlift kant op? Als daar je interesses liggen zeg ik doen!
Ja klopt, ik denk dat als het lichaamsgewicht een gevolg van krachtopbouw wordt het een stuk meer rust geeft wat betreft de weegschaal. Dun ben ik toch niet meer, als ik om me heen kijk in het dagelijks leven heb ik inmiddels een duidelijk getraind uiterlijk dus waarom niet ;)

Bij deze dus geopend:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f64/spelen-ijzer-262969/#post5432583

Dit log gaat dicht, ik hoop dat de huidige lezers mee zullen verhuizen :D

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven