Fitness Seller

Born Twitchy's trainingslog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Hey man,
Jij logt niet meer toch? Jammer.
Ligt het aan mijn geheugen of ben je flink aangekomen?

Will do Kwark!

Tijd dat ik weer een sprintje trek, nu richting de 90kg BW en de 500kg totaal (zit nu op 390 namelijk)

Nette doelen! Die heb ik ook voor mezelf gesteld. Hoop ze te halen voor sep 2011 al betwijfel ik of dat lukt.

Ben benieuwd hoe 3 reps voor je uit pakt, je vorige schema met 3x5 reps pakte goed uit kwa kracht. Succes!

Hey man,

Ja klopt maar ik ga binnenkort weer beginnen met loggen denk ik.

Ja zeker ik ben 10KG zwaarder nu, gaat lekker:D

Zo dan, lang niet gesproken. je bent godver aardig wat aangekomen zeg, inderdaad geen snoepjes gebruikt? :D

Heb je toevallig geen foto van hoe je erbij staat, ben wel benieuwd!

Ga denk ook nog wel even logje heropenen omdat ik met een stack ga beginnen, ff kijken of ik daar zin in heb.

Nette doelen! Die heb ik ook voor mezelf gesteld. Hoop ze te halen voor sep 2011 al betwijfel ik of dat lukt.

Ben benieuwd hoe 3 reps voor je uit pakt, je vorige schema met 3x5 reps pakte goed uit kwa kracht. Succes!

Zo dan, lang niet gesproken. je bent godver aardig wat aangekomen zeg, inderdaad geen snoepjes gebruikt? :D

Heb je toevallig geen foto van hoe je erbij staat, ben wel benieuwd!

Ga denk ook nog wel even logje heropenen omdat ik met een stack ga beginnen, ff kijken of ik daar zin in heb.

Heey Dennis!

Jaa ik ben zeker wat aangekomen, ben zeer gemotiveerd bezig. benchen loopt ook al dik over de 100kg op dit moment:D

Als me log er weer komt komen er ook foto's

Maar laten we zijn log niet vervuilen haha we spreken elkaar vast weer snel in onze eigen log boeken!

• Topic Starter Topic Starter
Heb ik eindelijk ook spam in mijn log, kappen ze het meteen af :roflol:

Zometeen mega snacken: veel patat, satesaus en berehap (en nog meer satesaus)
2500kcals here I come!

aaah als je zo door gaat haal je me nog in met me 109KG:D
Nou, als mijn lichaam 1 ding NIET doet is het wel vet aanzetten :roflol:

Zo extreem als bijvoorbeeld verb is het niet maar ik junk al mijn hele leven (ook op idiote dagen) en toch heb ik nooit hoger dan 13% gestaan :p

Nou, als mijn lichaam 1 ding NIET doet is het wel vet aanzetten :roflol:

Zo extreem als bijvoorbeeld verb is het niet maar ik junk al mijn hele leven (ook op idiote dagen) en toch heb ik nooit hoger dan 13% gestaan :p

Nice, ik ben juist wel van oppassen wat ik eet, maar wel het voordeel dat me massa lekker gaat als ik aan het beesten ben:D

Ik bedacht me net dat ik de oefeningen van starting strength even ga pakken, althans de basis indeling qua spiergroepen maar wel op 5x3:

Dag A:
5x3 Squat (variant dus back of front)
5x3 Bench (variant dus kan gewoon, incline of db zijn)
3x3 Deadlift (variant dus kan ook rom DL zijn

dag B:
5x3 squat (variant)
5x3 military press (variant dus kan ook db of arnold press zijn)
5x3 rows (variant dus kan ook pullups oid zijn)

lekker basic dus en met variëren van oefeningen houd ik alles in balans.
Alleen kuiten zal ik af en toe isoleren, verder maar 3 (of 4 als ik een oefening opsplits) oefeningen per training.
Kijken hoe dit voor me uitpakt.

Ziet er goed uit maat. De deadlift en squat op één dag is wel heel erg killing.

Zo'n soortgelijk schema heeft er bij mij voor gezorgd dat ik een heel stuk sterker ben geworden vorig jaar.

Dag A

Squat
15x20kg
5x60kg
3x100kg
voelde al dat ik niet erg sterk ben vandaag
3x120kg
3x120kg
3x120kg
3x120kg
3x120kg

Benchpress extra gelet op stricte uitvoering, techniek moet ik nog wat meer aan werken merk ik wel
10x20kg
8x60kg

3x90kg 1 lichte spot
3x87,5kg 1 zeer lichte spot
3x87,5kg 1,5 lichte spot
3x85kg 1 spot
3x82,5kg spot
Ging dus niet erg sterk, flink onder niveau eigenlijk. Volgende keer begin ik met 85kg en in het vervolg leg ik tussendoor eventueel even terug, wacht ik 20 seconden en probeer ik het opnieuw.

Deadlift niet gedaan, heb vorige training een spiertje bij mijn schouderblad verrekt waar ik sinds vandaag last van heb. Heb dit eerder gehad en gaat vanzelf over, volgende week deadlift ik wel gewoon :)

Laatst bewerkt:
Mijn plan is dit schema heel december te volgen en daarbij mijn grote 3 in elk geval te verbeteren voor de mind-muscle connection en de mentale boost.
Vanaf januari wil ik weer op hypertrofie trainen, beginnend met 2 weken 3x10-15 reps met hetzelfde schema als nu.

Vindt het alsnog leuke gewichten dude! Squat volgende x 130?

Volgende keer 122,5kg want licht was het niet en goede uitvoering vind ik noodzakelijk, wil niet gaan smokkelen met kleinere ROM :)
Op die manier ga ik in een maand alsnog 10kg omhoog, lijkt me zat ;)

Nette gewichten.

Hoe beviel die 5 setjes van 3 reps? Heb je nu wel het gevoel dat je heb getraind?

Ik zou er persoonlijk nog 5 assist oefeningen bij doen :p

Laatst bewerkt:
Squats gingen me goed af, ik nam dan ook redelijk wat rust tussendoor.
Bench nam ik volgens mij minder rust maar die ging sowieso minder lekker, moet ik ook meer op de techniek gaan focussen.

Dat ik vanavond terug kwam van een familiefeest van mijn vriendin (met onbeperkt lopend buffet met o.a. runderhaas) woog ik op haar (pessimistische) weegschaal 82,4kg incl joggingbroek en shirtje.
Volgens mij houd ik wat meer vocht vast sinds ik weer een paar dagen consequent Creatine neem maar dat mag de pret niet drukken, dit getal heb ik tot nu toe nog niet op de schaal zien staan :p

Morgenavond onbeperkt BBQen bij Ranchos dus uitsluitend vlees voor mij, RAWR! :D
Goed voor het test gehalte dus ik verwacht maandag een goede training neer te kunnen zetten op squat, military en close grip weighted pullups (alles 5x3reps, vandaar weighted) of V-grip pulldowns.

Bulkweekend! Succes morgen haha.

Zeker een bulkweekend! Vanmorgen woog ik op diezelfde weegschaal 81kg op nuchtere maag dus een dikke 2+kg in afgelopen maand aangekomen :D

Sta nu op het punt te trainen, sportschool sluit rond half 3 dus kan precies nog even snel ;)

Dag B

Gewicht: 81kg
Tijd: 45-50mins
Bijzonderheden: Gisteravond een beetje geborreld en veel vlees gegeten. Werd om 7 uur wakker (combi warmte/benauwd & bad dream :o ), daarna tot half 11 blijven liggen. Tussen opstaan en trainen alleen een kopje thee en een melk+whey shakeje.

Squat full aangezien dat dezelfde moeite als stuk onder parallel is
10x20kg
5x60kg
3x100kg

3x122,5kg
3x122,5kg
3x122,5kg
3x122,5kg
3x122,5kg
Ging erg goed en ondanks dat ik tijdens de warming up het idee had veel moeite ermee te krijgen voelde ik me erg krachtig vanaf de 2e werkset. Volgende keer dus verhogen naar 125kg.

Military press twijfelde nog tussen 55kg of 57,5kg maar gezien mijn goede gevoel bij squats voor het laatste gegaan.
5x30kg
3x57,5kg
3x57,5kg
3x57,5kg
3x57,5kg
3x57,5kg
Laatste rep laatste set had echt geen gram zwaarder moeten zijn! Desondanks alles netjes zonder legdrive uitgevoerd dus ben dik tevreden :D
Volgende keer probeer ik 60kg maar ben bang dat ik dan lang niet alle sets haal maar dat komt de training daarna dan wel.

Pendlay Rows
5x60kg
3x95kg
3x95kg
3x95kg
3x95kg
3x95kg
Ik moest het te gebruiken gewicht maar inschatten en dit was toevallig spot-on! Ging me erg goed af maar voelde niet te easy. Volgende keer verwacht ik dus weinig problemen met 97,5kg.

Om Dennisik zijn vraag te beantwoorden, het voelt achteraf alsof je niet compleet 'opgepompt' bent wat je bij hogere reps split trainingen wel hebt. Desondanks is het bevredigend om alle oefeningen met veel explosiviteit uit te hebben gevoerd met relatief zware gewichten.
Ik heb er iig veel vertrouwen in dat ik goede progressie op in elk geval kracht zal maken met dit schema en vermoed hierbij blessurevrij te kunnen blijven.

Laatst bewerkt:
Ben benieuwd hoe het voor je uitpakt, die mp ziet er sterk uit!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven