- Waardering
- 1.075
- Lengte
- 1m90
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
hmm oke ik heb anders nooit het gevoel dat ik mijn borst ook pak.Dippen is een compound waarbij ook de borst zwaar belast wordt. Had wel het gevoel dat het goed was voor mijn bench toen ik nog dipte.
Alleen lastig gewicht verhogen als je gym geen belt heeft.
Dat gevoel krijg je vooral door verzuring en pomp d.m.v. isolatieoefeningen en high rep. En ik doe eigenlijk vrijwel alleen low rep compounds.hmm oke ik heb anders nooit het gevoel dat ik mijn borst ook pak.
heeft wel ff geduurd voordat ik dips kon eerst met elastiek gedaan nu kan ik hem gewoon zelf maar het is wel een lekkere oefeningen.
was van plan om zelf zo,n belt te halen.
triceps gaat wel lekker de laatste tijd
chest wil maar niet groter/sterker worden.
hoe vindt je mijn chest workout dan ?
hmm oke ik heb anders nooit het gevoel dat ik mijn borst ook pak.
heeft wel ff geduurd voordat ik dips kon eerst met elastiek gedaan nu kan ik hem gewoon zelf maar het is wel een lekkere oefeningen.
was van plan om zelf zo,n belt te halen.
triceps gaat wel lekker de laatste tijd
chest wil maar niet groter/sterker worden.
hoe vindt je mijn chest workout dan ?

daarom wou ik juist bench doen omdat je daar puur kracht voor nodig hebt en cheaten kan niet.ik ben net weer begonnen met trainen...maar wat jy omschijft heb ik ook tijd gehad, deadlift en squat gaan netjes..Maar bench komt gewoon niet vooruit..
Mss losse dumbels en flyes gaan doen, en zo meer leren borst te isoleren. Dus echt goed borstspier aan gaan spannen..ipv andere spieren gebruiken.
daarom wou ik juist bench doen omdat je daar puur kracht voor nodig hebt en cheaten kan niet.
ik doe ook altijd flyes dat is een must in mijn workout.
dumbells voelen mij niet goed aan beetje problemen mee.
vroeger heb ik wel eens 80kg bench gedaan en nu zit op op 60 kg dat is fcked up
hoe kun je bij bench press cheaten dan een holle rug maken ?cheaten kan niet?? Tuurlijk na dat wel, bij elke oefening kan je cheaten.
Wat ik denk is dat mensen vaak niet past failure durven werken. Ze zeggen bijvoorbeeld aan 5 reps "ik kan niet meer, en ze houden op". Bij mij is het altijd "Ik kan niet meer. Of toch nog een? Of toch twee? Of toch nog 5? Oke ik voel mijn borst niet meer. Oke nu beweegt die ook niet meer, best ophouden nu."Als je meer voorover hangt gebruik je meer borst dan wanneer je goed rechtop hangt.
Chest is bij wel meer mensen een lastige spier die soms vervelend doet als het om groeien gaat.
Blijf daarom altijd werken aan optimale intensiteit in je borsttraining, hoge gewichten en altijd goed progressief laden en zorgen voor een overload.
En zorg voor een optimale uitvoering waarbij de borst echt goed moet werken en aanspannen.

ja dat snap ik maar ik moet wel iets verkeerd doen anders gaat mijn chest niet zo echteruit.Maak je geen zorgen. Het is totaal niet nodig om tot failure te gaan om te gainen.
wat heeft mijn achterstand te maken met powerlifters dan ?Veel volume met lage intensiteit in combinatie met kcal deficit kan ten koste gaan van kracht en massa. In de cut dus altijd eerst snijden in het volume en intensiteit hoog houden.
Misschien ook leerzaam om eens te kijken bij de logs in het powerlift gedeelte van dit forum. Denk dat je daar meer kan leren dan van de juicers hier.