XXL Nutrition

Borst loops zwaar achter

Dippen is een compound waarbij ook de borst zwaar belast wordt. Had wel het gevoel dat het goed was voor mijn bench toen ik nog dipte.

Alleen lastig gewicht verhogen als je gym geen belt heeft.

• Topic Starter Topic Starter
Dippen is een compound waarbij ook de borst zwaar belast wordt. Had wel het gevoel dat het goed was voor mijn bench toen ik nog dipte.

Alleen lastig gewicht verhogen als je gym geen belt heeft.
hmm oke ik heb anders nooit het gevoel dat ik mijn borst ook pak.
heeft wel ff geduurd voordat ik dips kon eerst met elastiek gedaan nu kan ik hem gewoon zelf maar het is wel een lekkere oefeningen.
was van plan om zelf zo,n belt te halen.
triceps gaat wel lekker de laatste tijd
chest wil maar niet groter/sterker worden.

hoe vindt je mijn chest workout dan ?

Laatst bewerkt:
Ik heb uberhaupt nooit het gevoel dat ik een bepaalde spier aanpak. :) Dat gevoel krijg je vooral door verzuring en pomp d.m.v. isolatieoefeningen en high rep. En ik doe eigenlijk vrijwel alleen low rep compounds.

Het is wel vrij logisch dat je bij dippen meer gebruikt dan alleen je triceps. Je zal namelijk geen tricep extentions kunnen doen met je lichaamsgewicht. Dus er zijn meer spieren nodig. Met schouders erbij zal je waarschijnlijk ook niet genoeg kracht kunnen leveren om je lichaamsgewicht te duwen anders zou je met je OHP ook in die buurt moeten zitten kwa gewicht. Dus dan kan je concluderen dat je ook je chest gebruikt. Sowieso elke oefening waarbij je een duwbeweging maakt zal de borst bijdragen. Bij close grip wel in verhouding minder dan bij wide grip.

Ik ben geen fan van je chest workout. Maar dat is persoonlijk. Ik ben tot 110x5 bench gekomen zonder isolatie met alleen 3x5 bench en 3x5 dips in een starting strength achtig programma. Zolang je over een periode (per week of per training bijv.) vooruit gaat, als in meer gewicht of meer reps of meer sets of meer controle, etc dan boek je progressie. Dit is in hoge mate afhankelijk van of je intensiteit voldoende is (%RM) en je in een kcal surplus zit. Als je niet aankomt is het erg lastig om progressie te boeken.

Laatst bewerkt:
heeft wel ff geduurd voordat ik dips kon eerst met elastiek gedaan nu kan ik hem gewoon zelf maar het is wel een lekkere oefeningen.

meer voorover leunen

Wat een berg onzin weer van anoniem

Als je meer voorover hangt gebruik je meer borst dan wanneer je goed rechtop hangt.
Chest is bij wel meer mensen een lastige spier die soms vervelend doet als het om groeien gaat.
Blijf daarom altijd werken aan optimale intensiteit in je borsttraining, hoge gewichten en altijd goed progressief laden en zorgen voor een overload.
En zorg voor een optimale uitvoering waarbij de borst echt goed moet werken en aanspannen.

Zonet terug van de gym wat een kut training
lijkt wel of mijn chest met de dag zwakker wordt
lekker demotiverend :(:(:(
altijd dips gedaan zonder elastiek maar lukte me dit keer niet zonder
weet niet of het door de cut komt of dat ik gewoon zwak wordt:sad::sad::janken::janken:

Bench press
40kg warming up 15 reps
50kg 8 reps
50kg 7 reps
50kg 7reps
55kg 3/4 reps

flat bench flyes
12kg 10reps
12kg 10reps
12kg 8/9 reps
12kg 8/9 reps

Cable chest fly
12kg 10 sets
12kg 8/9 sets
10kg 12 sets
10kg 12 sets

Incline bech press
40kg 5 reps
40kg 5 reps
40kg 4 reps
40kg 2 reps :(:(

Squaten kan ik ongeveer 90/100 kilo
Deadliften 140 kilo
Bench press nog net 60 kg :duh:

ik ben net weer begonnen met trainen...maar wat jy omschijft heb ik ook tijd gehad, deadlift en squat gaan netjes..Maar bench komt gewoon niet vooruit..
Mss losse dumbels en flyes gaan doen, en zo meer leren borst te isoleren. Dus echt goed borstspier aan gaan spannen..ipv andere spieren gebruiken.

ik ben net weer begonnen met trainen...maar wat jy omschijft heb ik ook tijd gehad, deadlift en squat gaan netjes..Maar bench komt gewoon niet vooruit..
Mss losse dumbels en flyes gaan doen, en zo meer leren borst te isoleren. Dus echt goed borstspier aan gaan spannen..ipv andere spieren gebruiken.
daarom wou ik juist bench doen omdat je daar puur kracht voor nodig hebt en cheaten kan niet.
ik doe ook altijd flyes dat is een must in mijn workout.
dumbells voelen mij niet goed aan beetje problemen mee.

vroeger heb ik wel eens 80kg bench gedaan en nu zit op op 60 kg dat is fcked up

ga nou niet weer is discussie beginnen van 2 pagina,s ..
daar heb ik dit topic niet voor gemaakt :grumble:

daarom wou ik juist bench doen omdat je daar puur kracht voor nodig hebt en cheaten kan niet.
ik doe ook altijd flyes dat is een must in mijn workout.
dumbells voelen mij niet goed aan beetje problemen mee.

vroeger heb ik wel eens 80kg bench gedaan en nu zit op op 60 kg dat is fcked up

cheaten kan niet?? Tuurlijk na dat wel, bij elke oefening kan je cheaten.

Post een keertje een foto van je fysiek.

Als je meer voorover hangt gebruik je meer borst dan wanneer je goed rechtop hangt.
Chest is bij wel meer mensen een lastige spier die soms vervelend doet als het om groeien gaat.
Blijf daarom altijd werken aan optimale intensiteit in je borsttraining, hoge gewichten en altijd goed progressief laden en zorgen voor een overload.
En zorg voor een optimale uitvoering waarbij de borst echt goed moet werken en aanspannen.
Wat ik denk is dat mensen vaak niet past failure durven werken. Ze zeggen bijvoorbeeld aan 5 reps "ik kan niet meer, en ze houden op". Bij mij is het altijd "Ik kan niet meer. Of toch nog een? Of toch twee? Of toch nog 5? Oke ik voel mijn borst niet meer. Oke nu beweegt die ook niet meer, best ophouden nu."

Ik neem gewoon bij alles vaak gewichten waarvan ik twijfel of ik er 5 reps mee kan, en als het mee valt doe ik er soms 10. Uitvoering is idd ook belangrijk. Zie vaak knullen zo snel hun positives doen dat ze bijna bezwijken als de bar terug naar beneden komt. Gewoon rustig gecontrolleerd is het best.

borst is 50% pudding :no:
@AnonyMass dan is een spotter wel nodig das soms best lastig als de gym rustig is voor sluitings- tijd
zit er 1 bij waar ik net wakker ben gokje op bf ?

IMAG0084.jpg

IMAG0082.jpg

IMAG0081.jpg

IMAG0063.jpg

Laatst bewerkt:
Maak je geen zorgen. Het is totaal niet nodig om tot failure te gaan om te gainen.

Veel volume met lage intensiteit in combinatie met kcal deficit kan ten koste gaan van kracht en massa. In de cut dus altijd eerst snijden in het volume en intensiteit hoog houden.

Misschien ook leerzaam om eens te kijken bij de logs in het powerlift gedeelte van dit forum. Denk dat je daar meer kan leren dan van de juicers hier.

Veel volume met lage intensiteit in combinatie met kcal deficit kan ten koste gaan van kracht en massa. In de cut dus altijd eerst snijden in het volume en intensiteit hoog houden.

Misschien ook leerzaam om eens te kijken bij de logs in het powerlift gedeelte van dit forum. Denk dat je daar meer kan leren dan van de juicers hier.
wat heeft mijn achterstand te maken met powerlifters dan ?
juicers zijn ?

Terug
Naar boven