AndroidHealthClinic

Borst loops zwaar achter

powerlifters hebben verstand van sterker worden. Zodra je sterker wordt kan je die extra kracht weer gebruiken om meer volume te draaien met een hogere weerstand waardoor je weer meer spiermassa kan opbouwen. In het powerlift gedeelt van dit forum zitten sowieso de meer gevorderde natty leden van dbb.

juice = steroids.

Haha, waarom had ik me jou nou voorgesteld als een dik Indonesisch joch? :o

Over het algemeen meer hypertrofie = meer massaopbouw. Switch anders eens van programma en ga een standaard 5x5 doen met wat isolatie naar keuze en progressive overload. En doe het dan gewoon eens 3 maanden of zo. Gegarandeerd dat er 10-20kg bijkomt op je bench.

Wat 'je kunt niet cheaten op de bench' betreft: :rolleyes:

• Topic Starter Topic Starter
Haha, waarom had ik me jou nou voorgesteld als een dik Indonesisch joch? :o

Over het algemeen meer hypertrofie = meer massaopbouw. Switch anders eens van programma en ga een standaard 5x5 doen met wat isolatie naar keuze en progressive overload. En doe het dan gewoon eens 3 maanden of zo. Gegarandeerd dat er 10-20kg bijkomt op je bench.

Wat 'je kunt niet cheaten op de bench' betreft: :rolleyes:
een dikke indo :roflol::roflol:
ja was ook inderdaad met 5x5 bezig maar omdat ik aan het cutten ben heb ik ff van schema geswitcht meer reps/sets/minder rust.

een dikke indo :roflol::roflol:
ja was ook inderdaad met 5x5 bezig maar omdat ik aan het cutten ben heb ik ff van schema geswitcht meer reps/sets/minder rust.

Dat is dus juist het tegenovergestelde van wat je moet doen. In de cut moet je juist minder reps, minder sets, meer rust. En vooral gewicht zo zwaar mogelijk houden.

Dat is dus juist het tegenovergestelde van wat je moet doen. In de cut moet je juist minder reps, minder sets, meer rust. En vooral gewicht zo zwaar mogelijk houden.
ja daarom heb ik nu 3 daagse split :)
als ik weer ga bulken ga ik weer 5x5 proberen.
maar welke bf schatten jullie mij op die foto met grijze broek ?
woog eerst 84 kilo nu 78,5

je borst loopt niet achter je mist gewoon overal nog de massa.. komt vanzelf gewoon door gaan met trainen

dumbells voelen mij niet goed aan beetje problemen mee.

Dan doe je het niet goed. Inderdaad gewoon naar dumbbells overschakelen zonder smoesjes, de incline laten voor wat het is en daar decline van maken.
Bench press is voor een groot ego, dumbbell press voor een grote borst.

Zonet terug van de gym wat een kut training
lijkt wel of mijn chest met de dag zwakker wordt
lekker demotiverend :(:(:(
altijd dips gedaan zonder elastiek maar lukte me dit keer niet zonder
weet niet of het door de cut komt of dat ik gewoon zwak wordt:sad::sad::janken::janken:

Komt waarschijnlijk door 2 dingen,
1 - je bent aan het cutten
2 - door al dat heen en weer geslinger dat je niet meer weet wat je nou wel of niet moet.

mbt punt 2, je zat vast, zat met vragen en er komt geen duidelijkheid en telkens als je wat hebt en weer gemotiveerd komt er wel weer iemand die zegt dat je anders moet.

Powerlifters, sommigen iig weten idd wel hoe je sterker moet worden.Maar weten ze dan hoe het werkt met cutten? Nope. Dat weten de bodybuilders.
De powerlifters weten ook dat je kracht kwijt raakt en dus gaat inleveren maar velen houden krampachtig vast aan het ego liften. Dus doen liever 1 set met 1 rep om maar dat iets hogere gewicht te pakken dan dat ze fatsoenlijk aan de fysiek gaan werken en groter en sterker uit de cut komen.

Je trainingen,
als het ergens niet helemaal lukt zoals je wilt pas dan tijdens de training wat aan. Probeer toch iets zwaarder te pakken, probeer toch die extra rep te pakken. Heb je iets langer rust nodig pak dat dan als dat echt nodig is. Maar blijf er aan denken je wilt vet kwijt raken en massa behouden op veel minder voeding, dus geen gekke dingen doen en zeker niet heel anders dan anders gaan doen als je dat nog niet gewend bent en als je niet weet wat iets voor je zal doen.

In je bouwfase ga je experimenteren en zoeken naar manieren om zwaarder te kunnen, beter te groeien en groter te worden. Dat doe je niet in een cut. Simpelweg omdat dat niet gaat werken.

daarom wou ik juist bench doen omdat je daar puur kracht voor nodig hebt en cheaten kan niet.
ik doe ook altijd flyes dat is een must in mijn workout.
dumbells voelen mij niet goed aan beetje problemen mee.

vroeger heb ik wel eens 80kg bench gedaan en nu zit op op 60 kg dat is fcked up

ja had precies t zelfde...80 op gegeven moment 90..toen terugval naar 60 ofzo. Deadlift ging goed, huge schild ontwikkelen op je rug, en dan achterblijvende borst.
Zijn je schouders sterk? dat ws wss bij mij t geval..zwakke schouders, en dat kan zware benchload niet meedragen.

Dan doe je het niet goed. Inderdaad gewoon naar dumbbells overschakelen zonder smoesjes, de incline laten voor wat het is en daar decline van maken.
Bench press is voor een groot ego, dumbbell press voor een grote borst.

ja wss voelen dumbles niet goed aan, omdat er niet technisch vanuit de borst gedrukt word. Dumbles vraagt ook meer stabilisatie en weer wat andere spieren omdat je met losse gewichten werkt.

Dus doen liever 1 set met 1 rep om maar dat iets hogere gewicht te pakken dan dat ze fatsoenlijk aan de fysiek gaan werken en groter en sterker uit de cut komen.

Je trainingen,
als het ergens niet helemaal lukt zoals je wilt pas dan tijdens de training wat aan. Probeer toch iets zwaarder te pakken, probeer toch die extra rep te pakken. Heb je iets langer rust nodig pak dat dan als dat echt nodig is. Maar blijf er aan denken je wilt vet kwijt raken en massa behouden op veel minder voeding, dus geen gekke dingen doen en zeker niet heel anders dan anders gaan doen als je dat nog niet gewend bent en als je niet weet wat iets voor je zal doen.

In je bouwfase ga je experimenteren en zoeken naar manieren om zwaarder te kunnen, beter te groeien en groter te worden. Dat doe je niet in een cut. Simpelweg omdat dat niet gaat werken.

:rolleyes:

@steebz vindt zelf dat mijn schouder er wel goed uit ziet maar dat is het juist het ziet er wel mooi uit maar mist kracht.
@Ordell het is niet dat ik niet wil dumbell pressen vorige maand voelde ik een heel raar gevoel in mijn schouder alsof 2 botten langs elkaar heen schieten.
ik dacht dat ik beter dumbell press kon laten zitten vandaar.

ik wil ook graag weer mijn spieren opbouwen maar denken jullie dat ik al droog genoeg ben ? vindt het een beetje moeilijk om te schatten

heb nog een filmpje gevonden van 2 januari 2015 daar kon ik al 140kg deadliften en dat heb ik nu meer moeite mee. moet straks hard aan de bak liften like a beast :)

IMAG0086.jpg

@steebz vindt zelf dat mijn schouder er wel goed uit ziet maar dat is het juist het ziet er wel mooi uit maar mist kracht.
@Ordell het is niet dat ik niet wil dumbell pressen vorige maand voelde ik een heel raar gevoel in mijn schouder alsof 2 botten langs elkaar heen schieten.

ik wil ook graag weer mijn spieren opbouwen maar denken jullie dat ik al droog genoeg ben ? vindt het een beetje moeilijk om te schatten

Kan nog wel wat vet vanaf. Als je nog iets droger bent zal straks het bouwen stukken beter en efficiënter gaan.

28 oktober tot nu gaat toch best lekker :)
al 6,5 kilo afgevallen
die aders komen nu ook goed tevoorschijn in de gym :P

IMAG0065.jpg

IMAG0392.jpg

28 oktober tot nu gaat toch best lekker :)
al 6,5 kilo afgevallen
die aders komen nu ook goed tevoorschijn in de gym :P

Goedzo, goed op weg dus.
Dan niet meer druk maken om wat dan ook en gewoon lekker knallen tot je klaar bent met je cut periode. Daarna weer rustig aan gaan bouwen.

Goedzo, goed op weg dus.
Dan niet meer druk maken om wat dan ook en gewoon lekker knallen tot je klaar bent met je cut periode. Daarna weer rustig aan gaan bouwen.
inderdaad :)
heb wel paar doelen dit jaar
deadliften 180kg
Bench Press niet echt een idee wat haalbaar is
120kg diepe squat
military 60kg
:lifter::flexbiceps:

Je doet nu ss toch?
Zou geen zorgen maken om je bench in dat geval. Wel een flink stuk van falen blijven in dit geval.

heb nog een filmpje gevonden van 2 januari 2015 daar kon ik al 140kg deadliften en dat heb ik nu meer moeite mee. moet straks hard aan de bak liften like a beast :)

Was die dumbbell press incline?

Terug
Naar boven