Fitness Seller

Borst loopt achter, armen groeien als kool

Arjoo

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
93kg
Vetpercentage
15%
Hallo mannen,

Vraag: Ik vermoed dat ik een verkeerde houding heb bij het benchen, doe echt mijn best maar het gaat moeizaam. Mijn armen groeien wel als kool, die meten nu 42cm koud.

Is het zo dat je met dumbbell press, minder fout kan doen? Want anders stop ik een tijdje met benchen en ga ik alleen dumbbell pressen.

Thanks!

Zeker bijna zomer ik zie alleen nog maar borst loopt achter topics.

dumbbell press kun je evenveel fout doen als bench press dus dat maakt niet uit. Maar probeer gerust de dumbbell bench press, misschien voel je het beter in je borst dan de barbell. Of neem een iets wijdere grip met de barbell

• Topic Starter Topic Starter
dumbbell press kun je evenveel fout doen als bench press dus dat maakt niet uit. Maar probeer gerust de dumbbell bench press, misschien voel je het beter in je borst dan de barbell. Of neem een iets wijdere grip met de barbell

Thanks, dat zal ik een proberen. Ik heb ook nogal lange armen, misschien heeft dat er wat mee te maken.

Doe je ook flyes of alleen presses?

Benchen is ook niks voor mij, gewoon dumbbells gebruiken is veel chiller.

Thanks, dat zal ik een proberen. Ik heb ook nogal lange armen, misschien heeft dat er wat mee te maken.
bij een wijdere grip komt er wel meer druk op je schouders dus naar wel opletten voor :D mind-mucle connection is ook erg belangrijk bij borst

cable fly's all the way. veder is t wss gewoon aanleg

Je hebt bodybuilding en krachttraining. Kdenk dat jij krachttraining aant doen bent.
Ik train nu ook 10 weken, en mijn biceps zijn ook 42cm koud. Ik kan biceps nu 30kg de stuk pakken, maar ga max voor 22kg, met veel herhalingen. Zelfde met mijn borsten, ga voor veel gecontroleerde herhalingen, en helemaal op einde van de oefening zo n 8of10 herh. Zwaarst.
Volledig intrekken en uitstrekken op een controleerbare manier.
Ik denk dat het aan je techniek zit, en de meeste kracht uit je armen en schouders komen.
Luister op youtube naar advies van Kai.

''Ik train nu ook 10 weken, en mijn biceps zijn ook 42cm koud.''

vp%?

Thanks voor de reactie! "mind-mucle connection" daar kan het probleem ook wel eens zitten. Ik lees veel en kijk veel filmpjes, maar het in de praktijk brengen is altijd moeilijker als gedacht.

Heb altijd 4x8 getraind op massa. Maar ik ben geen "kleine" jongen, en ik bench maar 80kg, dus de laatste tijd train ik wat meer op kracht.

Flyes was/ben ik mee gestopt, me schouders kraakten dan de volgende dag en dat voelde niet echt goed. Daarintegen doe ik wel cable flyes, daar krijg ik geen last van.

Meestal laat ik de bar niet helemaal op mijn borst zakken, misschien dat ik daarom ook mijn borst niet max gebruik. Zal v/d week wel eens een filmpje maken van het benchen :)

---------- Post toegevoegd 1 June 2013 om 16:33 ----------

Huidige gewicht is 97kg, met ik een vp van ongeveer 16%

Maak ook maar eens filmpje van die fly's die voer je ook niet goed uit

''Meestal laat ik de bar niet helemaal op mijn borst zakken''

Daar heb je in ieder geval een deel van je probleem. Juist het onderste deel van de bench press spreekt je borst aan, het bovenste deel (locken) je armen. Waarom laat je de bar niet helemaal zakken dan?

Ja zo is het mij toen de tijd geleerd, zal het voortaan netjes doen! Vermoed dat ik dan wel flink terug moet in gewicht, maar dat is geen probleem.

Mijn schouders en triceps groeide een tijdje ook veel sneller als chest. Dit heeft mij wel goed geholpen:

Neem een comfortabel gewicht (denk ongeveer 50% van je 1rm, voor mij persoonlijk 60kg), en laat de bar langzaam tot iets (1-2 vingerdiktes bijvoorbeeld) boven je borst. Houd de bar dan even stil tot je de spanning voelt, laten we zeggen 2-4 sec, en duw de bar dan weer omhoog. Na 8-12 reps voel je jouw borst flink oppompen. Het doel is inderdaad ''mind-muscle connection'' en dat je constant de bar en beweging (ROM) onder controle hebt.

Daarnaast qua houding altijd zorgen dat je jouw schouders naar 'achteren en beneden' rolt, zodat je borst naar voren wordt geduwd. Voeten stevig 'in de grond planten', lichte arch in je rug.

Hallo mannen,

Vraag: Ik vermoed dat ik een verkeerde houding heb bij het benchen, doe echt mijn best maar het gaat moeizaam. Mijn armen groeien wel als kool, die meten nu 42cm koud.

Is het zo dat je met dumbbell press, minder fout kan doen? Want anders stop ik een tijdje met benchen en ga ik alleen dumbbell pressen.

Thanks!

Misschien is dit wat voor je: doe een soort dumbbell fly, maar houd je armen niet gestrekt, maar gewoon op iets meer dan 90 graden, een beetje als een dumbbell press maar iets wijder. Voor de fly ook een beetje uit als een dumbbell press, maar gebruik niet je triceps, maar laat je armen gewoon vanzelf wat rechter strekken. Gebruik GEEN lockout.

Ik heb exact hetzelfde probleem eig en dat ligt inderdaad vooral aan techniek.
Stap terug in gewicht en meer letten op MMC.
En ik persoonlijk vind dat dit met dumbbells beter gaat.

Terug
Naar boven