Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
''Meestal laat ik de bar niet helemaal op mijn borst zakken''
Daar heb je in ieder geval een deel van je probleem. Juist het onderste deel van de bench press spreekt je borst aan, het bovenste deel (locken) je armen. Waarom laat je de bar niet helemaal zakken dan?
Ja zo is het mij toen de tijd geleerd, zal het voortaan netjes doen! Vermoed dat ik dan wel flink terug moet in gewicht, maar dat is geen probleem.
Dat is ook moeilijk bij rug vind ik. Maar wel beter hahahaRustige, hele herhalingen maken.
Spiercontrole over de volledige bewegingsbaan.
Dit betekend wel dat je je ego thuis moet laten en dat is moeilijk voor veel![]()
Dat is ook moeilijk bij rug vind ik. Maar wel beter hahaha

Meestal wordt er aangeraden om te zakken tot een hoek van ongeveer 90° met elleboog/onderarm. Dit om extra spanning op je 'rotator cuff' (=blessuregevoelig) te vermijden. Afhankelijk van hoe dik je chest is, zal de bar hierbij je chest raken (of niet). Uiteraard hangt dit ook van je techniek af. Bij een powerlifting techniek zal de bar sneller je borst raken (grotere arch in rug) dan bij de standaard bodybuilding techniek.
Meestal wordt er aangeraden om te zakken tot een hoek van ongeveer 90° met elleboog/onderarm. Dit om extra spanning op je 'rotator cuff' (=blessuregevoelig) te vermijden. Afhankelijk van hoe dik je chest is, zal de bar hierbij je chest raken (of niet). Uiteraard hangt dit ook van je techniek af. Bij een powerlifting techniek zal de bar sneller je borst raken (grotere arch in rug) dan bij de standaard bodybuilding techniek.