Fitness Seller

Bosco's come back

• Topic Starter Topic Starter
Okay, ik vind het wel een aardig idee, zeker met die "light" Friday.
Het zou goed eens kunnen dat ik tijdelijk ga jatten van je

Is goed te doen...lightday is speed en paused day ...dat heb ik er van gemaakt omdat het light is

• Like
Waarderingen: Inb4
Gebruik je dit systeem ook op je andere oefeningen ?

Het is een BP programma...wat ontwikkeld is voor de pecs dat moet je wel in je achterhoofd houden..
Voor delts bv zou ik dan wel aanpassen want die zijn wel blessure gevoelig...koppie erbij houden!! :)

• Like
Waarderingen: Inb4
Nee ik wil volgende maand weer terug gaan bouwen met OHP en / of Incline BP en wellicht ook board-press erbij naar
bv 60kg OHP met 90x5 BP
Daarna weer peaken
Huidige programma is ook n beetje saai

Saai? Wellicht...dus je wil wat meer afwisseling? Dan zou je ook het volgende kunnen overwegen. Cycles van 3 weken zoals beschreven in mijn log:
Week 1) 5x5x80%
Week 2) 5x4x85%
Week 3) 5x3x90%
Week 4) Deload of Reload.
Vind je deze percentages te pittig dan mag je ook 5% lager beginnen. Dus 5x5×75% enz. Het is een variant op 531 van Wendler met beduidend meer volume bij de werksets. Of opwerken tot een topset met in week 1 een 5RM, week 2 een 3RM en week 3 een 1RM. Na het topset doe je vervolgens 2-4 back off sets met of steeds minder gewicht (descend sets) of across sets. Laatste methode ben ikzelf aan het uirproberen. Weet je een lineair schema volgen waar je week in week uit dezelfde sets x reps doet werkt heel goed voor een novice. Maar ben je een intermediate of zelfs advanced lifter dan is rotating repranges een methode waarbij je je spieren elke keer weer kunt verrassen. Je kunt het met elke reprange doen. Dus i.p.v. 531 ook 853 met lagere % van je 1 RM. Je moet daar mee spelen als het ware naar je eigen behoeftes en doelstellingen.

Ja afwisseling....die huidige wave...De gewichten gaan goed alleen de uitdaging komt dan in de laatste 2 wkn als je weer 2kg hoger uitkomt dan de voorgaande wave van 5wkn..snappie
En OHP en Incline wil ik ook graag weer erbij doen...kijken waar ik die kan toepassen

Hoeveel dagen train je momenteel per week en waarin wil je de meeste progressie boeken?

2x/wk mn prio ligt bij BP ik wil wel onderhand weer naar mn ouwe max van Mei 2016 Bosco's log
(Dat was voor het ongeval)
2x per week...en daarin wil je zowel bench press als overheadpress en incline doen? Terwijl bij bp de prio ligt? Bij 3x per week trainen was het vrij simpel op ma een heavy day met bp. Op wo een ligtg day met ohp of icline en op vr een mediumday met bp. Je kunt wellicht proberen hoe het werkt als je heavy bp combineert met ligth ohp en ligth bp met heavy ohp. Want beide uitvoeringen heavy op dezelfde dag zou ik niet voor gaan. Het is niet voor niets dat bij Starting Strength deze oefeningen niet opdezelfde dag worden gedaan. Daarbij is 5x5 across met dezelfde gewichten erg intensief. Overigens altijd met de heavy oefening beginnen. Dus b.v. maandag heavy bp + ligth ohp en donderdag heavy ohp + ligth bp. Incline kun je eventueel ook nog doen maar dan niet ook nog 5x5. Kies dan voor 3x5. Suc6 ermee ☺

Ik zal wel eens gaan puzzelen dank je rene

Nog altijd goed bezig hier zie ik... al is het idd puzzelen als je een 2x/week programma wilt volhouden en progressie inbouwen.

Wellicht dat je eens wilt toelichten waarom je eigenlijk OHP wilt doen als je maar 2x per week kunt/wilt trainen terwijl BP de prio heeft? Incline heeft overigens duidelijk meer carryover naar de BP als OHP. Je ligt immers ook op een (schuine bank) en je borstspieren worden net als bij bp flink belast wat bij ohp slechts minimaal het geval is. Incline is een variant op flat bp alleen train je via een andere hoek (schuine bank). Ohp is daarentegen een compleet andere oefening. Incline wordt ook wel de hybride genoemd tussen bp en ohp. Met 2× per week is bp en incline goed te doen. Bp als1e oefening en daarna incline. Als je besluit om slechts 1x per week te bandrukken om de andere training ohp te doen vrees ik dat je bp achteruit zal gaan. Hoe dan ook...wens je veel wijsheid toe!

Vorig jaar heb ik ook OHP afgewisseld met Incline en Loglift maar niet op een bench dag
en dat ging me goed af . OHP was 60% van BP.
Ik vind het ook leuk en zorgt voor wat afwisseling
Ik lees ook wel tegenstrijdige berichten over OHP toevoegen ja dan nee
In onderstaand schema zit best wel wat afwisseling en ik denk de gewichten wel te doen zijn voor OHP en Incline

Wat denk je René..

ps
Zit er ook aan te denken om een powercage aan te schaffen en lekker thuis te gaan knalluh
dan ga ik sws 3x/wk maar ik heb niet zoveel ruimte 3,5 x 2,5 en 2mtr hoog

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Vorig jaar heb ik ook OHP afgewisseld met Incline en Loglift maar niet op een bench dag
en dat ging me goed af . OHP was 60% van BP.
Ik vind het ook leuk en zorgt voor wat afwisseling
Ik lees ook wel tegenstrijdige berichten over OHP toevoegen ja dan nee
In onderstaand schema zit best wel wat afwisseling en ik denk de gewichten wel te doen zijn voor OHP en Incline

Wat denk je René..

ps
Zit er ook aan te denken om een powercage aan te schaffen en lekker thuis te gaan knalluh
dan ga ik sws 3x/wk maar ik heb niet zoveel ruimte 3,5 x 2,5 en 2mtr hoog

Zomerprogramma 15wkn.xlsx

Correctie
Wellicht kan ik hem nog wel aanpassen...is wel licht

Bijlagen

Heavy

BP
10 x 40
5 x 60
1 x 80
1 x 92