Fitness Seller

Bovenkant borst; interessante nieuwe info!

Wel eens van gehoord, maar nooit echt geprobeerd. Lijkt me trouwens ook nogal onhandig. :/

Ziet er interessant uit.
Vraag me af wat de meer ervaren lifters hiervan vinden.

Die kerel zegt wel wijze dingen. Ga ik ook maar eens proberen

Ik meende dat onderhand bankdrukken een triceps oefening was ?

Ik meende dat onderhand bankdrukken een triceps oefening was ?

Met een onderhandse grip kun je je ellebogen niet goed naar buiten draaien, en zullen ze dus dichtbij je lichaam blijven. En de activiteit van de borstspier tijdens het bankdrukken afhankelijk van de stand van je ellebogen t.o.v. je romp. Hoe dichter je armen langs je lichaam liggen, deste meer je je triceps gebruikt (zoals smalldrukken). Armen wijder (dus haaks op je bovenlichaam) is veel meer borst-werk.

Als die onderzoeken kloppen is het zeker interessant. Vind alleen wel erg veel setjes als je dat totale schema aan het eind van het filmpje ziet. Ook staat er incline dumbbell press terwijl hij met die kabel toch echt een fly doet en geen press.

Als die goed aanvoelt gooi ik em een paar weken in mijn volgende schema om te proberen :)

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga het ook eens proberen.
Nooit te oud om iets nieuws te leren!:D

Good stuff. Cable flyes aan de onderkant vastmaken en dan de kabels omhoog en naar binnen werken doet t ook goed.

ziet er interessant uit.
ik zal het toch eens proberen.

Beetje jammer dat die doet alsof het heel wetenschappelijk is maar dan hele stomme reken fouten maakt.

Incline benchpress 5% meer activiteit dan plat.
Reverse benchpress 20% meer activiteit dan plat.

Reverse is volgens deze meneer "6 keer zo effectief als incline" (500% beter)

Terwijl het natuurlijk maar 15% procent meer activiteit is. (14,29% eigenlijk :D)

Weet niet of ik daarvoor mijn gewrichten zo vreemd wil belasten.

Good stuff. Cable flyes aan de onderkant vastmaken en dan de kabels omhoog en naar binnen werken doet t ook goed.

of je gaat ipv liggen, zitten en dan cable fly's doen en dan vanaf bovenaf naar binnen werken ;) werkt bij mij super voor de bovenkant borst

Beetje jammer dat die doet alsof het heel wetenschappelijk is maar dan hele stomme reken fouten maakt.

Incline benchpress 5% meer activiteit dan plat.
Reverse benchpress 20% meer activiteit dan plat.

Reverse is volgens deze meneer "6 keer zo effectief als incline" (500% beter)

Terwijl het natuurlijk maar 15% procent meer activiteit is. (14,29% eigenlijk :D)

Weet niet of ik daarvoor mijn gewrichten zo vreemd wil belasten.

Hij heeft het in het filmpje over 30% meer activeit van de bovenkantborst dan bij normaal benchen.
Hij heeft het erover dat de reverse benchpress 6x meer activiteit van de bovekantborst heeft dan de incline benchpress.
En dat klopt ook , want 6x 5% = 30%

Is onderhands incline bankdrukken dan DE oefening voor bovenkant borst?

Heb het ook wel eens geprobeerd je voelt echt je upper chest onwijs! denk dat ik hem maar eens bij mijn schema ga gooien :)

ik ga het ook proberen, ik vind de bovenkant borst echt klote gaan bij mij... de cable fly doe ik er gelijk achteraan

Al mensen die het daadwerkelijk geprobeerd hebben? Ziet er opzich niet verkeerd uit

Terug
Naar boven