Fitness Seller

Bovenkant borst; interessante nieuwe info!

Aan zijn bovenborst te zien zou ik toch niet meteen zeggen dat het werkt.

Dus als je het op zijn manier wil doen moet je dus de flat bench met de reserve grip doen? en de incline bench gewoon normaal? of is het nou juist dat je de flat bench met de normale grip moet doen en de incline bench met de reserve grip?

Dus als je het op zijn manier wil doen moet je dus de flat bench met de reserve grip doen? en de incline bench gewoon normaal? of is het nou juist dat je de flat bench met de normale grip moet doen en de incline bench met de reserve grip?

Beide versies kunnen:

Flat bench reverse grip (dumbbells of barbell)
Incline bench reverse grip (dumbbells of barbell)

Ik heb gisteren de laatste gedaan. Mijn trainingspartner en ik merkten tijdens het opwarmen al dat de oefening als erg heftig ervaren kan worden ;)

Ik ga het maandag zeker eens proberen ben benieuwd ;)

Doe de guiltine press en reverse benchpress nu al een poosje.
Heb zelf het id dat ik meer aan de guiltine press heb. Maar afwisseling is altijd goed natuurlijk. Wel een klote gevoel aan je polsen.

Bovenkant borst is behoorlijk verbeterd! Meer dan al die jaren incline benchen enz.

Beide versies kunnen:

Flat bench reverse grip (dumbbells of barbell)
Incline bench reverse grip (dumbbells of barbell)

Ik heb gisteren de laatste gedaan. Mijn trainingspartner en ik merkten tijdens het opwarmen al dat de oefening als erg heftig ervaren kan worden ;)

Oke thx

ik neem dat bij flat bench reserve de buitenkant word aangesproken (zoals normaal zeg maar) of word er bij de flat bench reserver ook meer op de bovenkant gericht?

Ik ga het ook maar eens in me schema gooien

Laatst bewerkt:
Al meer mensen die deze oefening al geprobeerd hebben?

Dan doe je hem toch met dumbbells. dumbbells zijn los van elkaar, en kan jij, je ellebogen meer naar buiten draaien. Persoonlijk raad ik dumbbells voor deze oefening ook aan.

No shit Sherlock :D

Persoonlijk doe ik dit altijd met DB's, vind het gewoon prettiger en efficienter aanvoelen. Daarnaast is het iets minder belasten voor je voorste schouderkoppen die in de meeste trainingsschema's net een tandje teveel afgebeuld worden.

Ik heb het ook een aantal weken gedaan. Ik voelde inderdaad wel meer in m'n borst dan bij de incline press en ook mijn schouderkoppen voelde ik meer. Nadeel alleen was dat het geen prettige oefening is voor de polsen...

x2, heb ik dus ook, voelt niet erg lekker bij de polsen en ellebogen:)

Geprobeerd. Dumbbells voelde inderdaad fijner aan hoewel ik met barbell makkelijker controlle kon houden over me vorm. Al met al leuke oefening. Twijfel nog of het een plekje in me schema krijgt.

Zaterdag eens direct na mn normale BP gedaan, in plaats van als laatste oefening. Nu echt spierpijn in bovenkant borst, no shit! De onderkant voel ik niet, bovenkant borst wel. Deze blijft erin voor mij. (deed overigens flat bench press, reverse bench press, flat flyes)

Al meer mensen die deze oefening al geprobeerd hebben?

Ja vroeger al eens gedaan, de oefening is niet nieuw, maar bij Flex en M&F halen ze nog wel eens oudere verstofde oefeningen naar voren.
Paar maanden geleden nog eens geprobeerd, ik vind het een klote oefening.
Dus ik doe het alleen als afsluiter zo nu en dan met lager gewicht.
Vind ik zat.

Vanochtend borst getraind met als 3e oefening reverse grip bench press. Voelde opzicht best goed aan alleen je pakt volgens mij ook volop je voorste schouderkop.

Euhm... Borst is toch 1 spier? Hij zit te zeggen; "so you can develop the upper chest that you've always wanted." (26 sec in het filmpje) Alsof je door deze oefening sneller de bovenkant van je borst zult laten groeien als eender welke andere oefening?

Gewone bench press zal toch altijd een betere oefening zijn dan deze, zelfs al gaat het om de bovenkant van de borst, omdat deze oefening de borstspier in zijn geheel meer gaat activeren. Hierdoor zal de borst meer worden gestimuleerd om te groeien.

Ik ga alleszins wel deze oefening eens proberen in plaats van de incline bench press.

Iemand trouwens meer info over het onderzoek waarover hij vertelt in het filmpje?
Kan ik ook wel een filmpje maken en zeggen onderzocht door Pakistanen met dit resultaat.

Wel grappig dat zijn upperchest ver achterloopt als je zo'n sideshot van hem ziet. Ga het vrijdag toch eens proberen.

Ga gewoon lekker bankdrukken en schuin en de hele mikmak.
Heb je volgens mij meer aan.
Dit is vragen om ongelukken als ik t filmpje zo bekijk.
En superveel gewicht kun je lijkt mij niet wegdrukken zo,maar das mijn mening.
Aangezien meer gewicht ook meer massa is.

Ga gewoon lekker bankdrukken en schuin en de hele mikmak.
Heb je volgens mij meer aan.
Dit is vragen om ongelukken als ik t filmpje zo bekijk.
En superveel gewicht kun je lijkt mij niet wegdrukken zo,maar das mijn mening.
Aangezien meer gewicht ook meer massa is.

Het is inderdaad niet echt een veilige oefeningen, of je moet er een spotter bij hebben die hem op kan vangen op iedere moment. Heb hem net gedaan, met zon korte rechte stang(weet naam ff niet). had er 60kg op geflikkert en als je hem op een gegeven moment omhoog probeert te tillen en je schiet iets te ver door dan kan die naar je hoofd doorzakken en krijg je de volle mep op je gezicht.

Ik ga hem voortaan of met wat minder kg doen, of zwaarder met spotter. Want het kan echt snel fout gaan met zon grip.

Verder wel lekkere oefeningen, maar merk weinig van dat mijn bovenkant nu voel oid, ook tijdens training niet..

Terug
Naar boven