MuscleMeat

Bovenkant borst; interessante nieuwe info!

MM nou ga het ook maar eens proberen

3XL kom snel kijken! :D

Beetje jammer dat die doet alsof het heel wetenschappelijk is maar dan hele stomme reken fouten maakt.

Incline benchpress 5% meer activiteit dan plat.
Reverse benchpress 20% meer activiteit dan plat.

Reverse is volgens deze meneer "6 keer zo effectief als incline" (500% beter)

Weet niet maar 6x zo effectief hoeft niet 600% te zijn. Neem als voorbeeld Geluid(Decibel).

Neem 60 Decibel. Als je een geluid wat 2x zo hard is wilt denk je dat is 120 Decibel maar volgens mij is het dan 61 Decibel. Zoiets(correct me if im wrong)

misschien word het met effectiviteit ook zo gementen...?!:eek:

lol... xD

Zeker weten eens uitproberen voor een maandje of 2

Ik heb deze oefening een tijdje in mijn schema gehad. Voor mij werkt incline bech/dumbbell press beter.

ik heb het gisteren geprobeerd en ik voelde het enorm aan mijn pecs.
van mijn polsen heb ik ook geen last, en ik heb anders nogal snel last van mijn polsen.
ook totaal geen last of zo aan mijn schouders, wat bij incline benchen wel eens kon voorvallen.
ik zet hem alvast in mijn schema.

Met een onderhandse grip kun je je ellebogen niet goed naar buiten draaien, en zullen ze dus dichtbij je lichaam blijven. En de activiteit van de borstspier tijdens het bankdrukken afhankelijk van de stand van je ellebogen t.o.v. je romp. Hoe dichter je armen langs je lichaam liggen, deste meer je je triceps gebruikt (zoals smalldrukken). Armen wijder (dus haaks op je bovenlichaam) is veel meer borst-werk.

Dan doe je hem toch met dumbbells. dumbbells zijn los van elkaar, en kan jij, je ellebogen meer naar buiten draaien. Persoonlijk raad ik dumbbells voor deze oefening ook aan.

Heb hem geprobeerd met dumbbells en dat voelde wel goed aan..misschien dat ik hem af en toe pak als afwisseling..

Laatst bewerkt:
Heb hem gister uitgeprobeerd en vind hem wel lekker alleen is het wel ff lastig hem van de bank af te krijgen ik houd hem er wel in! :D

Heb hem vandaag eens in m'n borsttraining gegooit. Had de indruk dat ik meer voorkant schouders voelde dan borst, ga deze dus niet meer doen. Een incline press of fly vindt ik mits goede uitvoering beter aanvoelen voor bovenkant borst.

Ik heb het ook een aantal weken gedaan. Ik voelde inderdaad wel meer in m'n borst dan bij de incline press en ook mijn schouderkoppen voelde ik meer. Nadeel alleen was dat het geen prettige oefening is voor de polsen...

Heb deze net vandaag uitgeprobeerd en ik ben er echt tevreden over. Deze oefening komt de volgende 6 weken zeker in mn schema ;).

Van de week maar eens proberen, klinkt bijna te mooi om waar te zijn, 6x zo effectief als incline.

Iemand onderhands incline benchpress geprobeerd?:D

Ik heb hem twee keer gedaan, maar het voelde niet echt fantastisch aan m'n polsen. Het is sowieso vele malen beter voor je om het gewicht aan te laten geven door een spotter, dus zeker bij deze vorm van bankdrukken is dit aan te raden.

Nu ik de positieve reacties hier lees, heb ik besloten hem vanaf vanavond weer te gaan doen! Incline dumbbell bench presses, klinkt goed :D

Aan de reacties te horen ga ik hem ook eens proberen toe te voegen in mijn borsttraining. Ik denk enkel dat het even wennen zal zijn aan de grip en houding, zodat deze oefening technisch goed wordt uitgevoerd en maximaal zijn effect kan hebben.

Terug
Naar boven