MuscleMeat

Brian's dagboek

Je kan aanleren met de latpull om meer met de rug/boven armen te trekken ipv met de onderarmen en de brachialis.
Maar een zeer stricte pull-up is zeer zeer zwaar.
Probeer voor je gevoel de stang uit elkaar te trekken, dus de bovenarmen naar buiten bewegen als het ware.
Je krijgt dan extra spanning op je rug. Met die buitenwaartse trekbeweging trek je de stang naar je borst.
De rest van de armspieren doen op die manier minder werk.

Je mag en kan gerust ook een mix maken van latpull en pull-up om je sets te kunnen maken. De kracht groeit ook dan gewoon mee met de spiermassa.
Uiteindelijk zal het steeds makkelijker gaan.

Go for it.

• Topic Starter Topic Starter
Nog even een korte update, vanochtend op de weegschaal 95,1. Gaat weer aardig omhoog. Vanaf januari waarschijnlijk weer een x cutten

tijdje niet geupdate, zwaar weekendje achter de rug.

Hier een zwakke benentraining van vanochtend;

Squat 60kg 1x10 70kg 1x10 80kg 1x10 90kg 1x8

Lunges 14kg 1x22 1x20 1x16 (kon wel janken)

Lying leg curl 40kg 3x10

Calf raise 110kg 3x10

En maar gelijk naar huis zonder abs te doen voordat ik de boel onder kots. Morgen weer een dag.
Was aardig blij met die 95kg op de weegschaal, maar durf me de komende week ff niet te wegen omdat ik me 3 dagen niet aan schema heb gehouden zeker weet dat het tegenvalt :D

Afgelopen tijd wat weinig getraind ivm mn blessure aan onderrug. Krijg er nu ook steeds meer last van tijdens squatten enzo. Ben van plan om vanaf morgen weer goed te gaan trainen maar lb maar even met rust te laten..

Rug goed laten herstellen en zodra het kan weer LB oppakken maar ff geen squats en DL varianten en geen zware barbell rows doen tot je weer goed op kracht bent in de rug.

sterkte man.

Rug goed laten herstellen en zodra het kan weer LB oppakken maar ff geen squats en DL varianten en geen zware barbell rows doen tot je weer goed op kracht bent in de rug.

sterkte man.
Bedankt! Ik moet ook even kijken wat ik qua rug oefeningen ga doen idd. Barbell rows en seated rows wil ik eruit halen. Denk dat ik one arm dumbell rows maar ga doen en dan iedere training een pull up variant. Ook twijfel ik over de week indeling, of ik met ub1-rust-ub2-rust-ub1-rust enz. niet m'n ub ga overbelasten.. Misschien dat ik er gewoon een split schema van maak en dan zonder legs.

Bedankt! Ik moet ook even kijken wat ik qua rug oefeningen ga doen idd. Barbell rows en seated rows wil ik eruit halen. Denk dat ik one arm dumbell rows maar ga doen en dan iedere training een pull up variant. Ook twijfel ik over de week indeling, of ik met ub1-rust-ub2-rust-ub1-rust enz. niet m'n ub ga overbelasten.. Misschien dat ik er gewoon een split schema van maak en dan zonder legs.

Probeer zodra je ff kan de legextensions en legcurls te pakken en rustig aan de legpress.
UB, latpull varianten kan je doen, horizontale row met cable kan wel als je rustig aan doet en goed de spieren laat werken en vooral niet te zwaar en niet tot fail.
Bij dumbell row zorgen voor echt goede stevige houding anders ga je daar ook met de onderrug werken.

Terug
Naar boven