Fitness Seller

Budybolder LOG ••Starting Strength••

• Topic Starter Topic Starter
PR en als je je tijd verbeterd bij het lopen is ook altijd nice :thumbs:

Thx bro :D

(week 35)

Vrijdag:

5min warmlopen @ loopband

» ATG Squat (3×3) - 90KG (-10% , EZ)

» javorek shoulder complex routine

» Bench press 2x12xBAR, 1x12x40KG, 2x12x50KG

Cardio: 45min Loopband ~ 360 kcal ~ 5KM

//

Vandaag even wat rustiger gedaan op de squats, en mijn cardio.
Bench Press even weer geprobeerd en dat ging ook goed alleen tijdens de cardio voelde ik wel weer steken in mijn arm.

(week 36)

Maandag:

» ATG Squat 3x5x100KG

» Bench press 3x12xBAR

» Shoulder Press 2x12xBAR, 1x8x30Kg, 1x5x40KG

» BOR 1x12x40KG, 1x8x50KG, 1x8x60KG, 3x5x70KG, 1x5x80KG

Cardio: 45min Loopband ~ 560 kcal ~ 7KM

// Squat ging zeer lekker alleen de laatste 2 reps van elke set gingen zwaar en traag, zeker de laatste set.
Bench Press gewoon ff met bar gedaan voelde wel lekker.
Shoulder Press was erg zwaar, hier heb ik duidelijk kracht op verloren. Niet zo gek na 3 maand blessure natuurlijk. 1x5x40KG voelde echt zwaar en heb ik ook maar bij 1x5 gelaten.
BOR ging weer als vanouds moet ik zeggen! 3x5x80KG zit er zeker wel weer in :cool:

Update blessure:

Het gaat beetje bij beetje beter, ik durf bij sommige dingen nog niet echt te gaan verhogen maar dat ga ik langzaam opbouwen.
Ik had vandaag geen pijn tijdens de training, ik voelde mij sterk vandaag en wilde heel graag deadliften maar dat laat ik nog ff achterwege.
Voor de rest blijf ik de blessure gedurende week behandelen en hoop dat ik weer kan gaan knallen :)

Mooi om te lezen man. Nu terug bouwen ;) Maar voorzichtig wel :p

(week 36)

Woensdag:

» ATG Squat 3x5x100KG

» Bench press 1x12xBAR, 1x10x30KG, 1x8x40KG, 5x5x60KG

» Deadlift 2x10x60KG, 1x8x80KG, 1x5x100KG, 1x5x110KG

» Lat Pulldown: 1x12x40KG, 1x12x47KG, 1x8x57KG, 1x6x67KG

Cardio: 50min Loopband ~ 476 kcal ~ 6KM

// Ik moet eigenlijk dips doen met deze schema maar dat laat ik nog ff achterwege.
Mijn linker arm blessure (pees onderarm) geen last van gehad.
Wel weer mijn rechterschouder, maar geen pijn meer een ongemakkelijk gevoel erin, ik zal het uitleggen.

Squat:

Viel mij vandaag zwaar, echt zwaar. Gelukkig wel mijn reps gemaakt, maar ik had het gevoel dat ik niet goed hersteld was van de vorige training.

Bench Press:

Toen ik 5x5 op de 60 KG ging doen voelde ik bij iedere rep als ik vanaf mijn borst weer omhoog push dat er wat verschuift in mijn schouder ( Rechterarm ).
Dit is namelijk de zelfde schouder waar ik toen een blessure mee heb gehad.
Zoals ik al zei het doet geen pijn althans niet nu maar ben wel weer bang als ik hoger ga dat het misschien weer pijn gaat doen.
Zoals het nu voelt is het heel erg ongemakkelijk misschien herkent iemand deze symptomen en weet iemand misschien wat ik eraan kan gaan doen?

Deadlift:

Jah viel mij ook zwaar vandaag, maar wel lekker gerept. Ik denk dat ik hier kracht op verloren ben.
Ik heb ook in 1x een mobiliteit probleem bij mijn onderrug.
Ik probeer natuurlijk mijn rug zo recht mogelijk te houden, maar ik krijg de 'arch' niet meer die ik normaal wel had.
Dus is mijn onderrug een beetje bol bij het trekken van het gewicht. Ik heb dit bij 60KG maar ook bij de 100KG is 'form' nagenoeg gelijk.
Hier gaat weer werk inzitten heb ik het gevoel. :(

LatPullDown:

Hier het zelfde gevoel als bij de benchpress. Als ik de stang naar beneden trek naar mijn borst voel ik het al evenals op de weg terug, IRRITANT!!

TIPS ZIJN WELKOM

Tenzij je het echt elke training hebt zal ik me er niet al te veel zorgen over maken. Heb ook wel eens van die dagen dat ik m'n schouder hele tijd hoor/voel kraken. Meestal probeer ik daarna dan heel goed op m'n techniek te letten, en hoop stretches en foamrollen voor m'n schouder te doen. Of dat het ook daadwerkelijk werkt kan je je afvragen, maar is bij mij nog nooit pijnlijk slecht geworden iig. Verdwijnt altijd na een paar trainingen.

Wat betreft de deadlift is erg lastig te zeggen, met alleen dat als symptoom, waardoor het komt. Maar als ik me niet vergis is slechte techniek oorzaak #1 van een geronde onderrug. Echt een arch in je onderrug is ook niet de bedoeling, dus als je je daarop focust, i.e. met je rug proberen te deadliften (omdat je die arch wilt) ipv. met je quads, hamstrings en glutes zou al een fout in je techniek aangeven. Je rug moet gewoon recht blijven. Verder kan je hamstrings stretchen het ook beter maken, maar kijk eerst ff kritisch naar je techniek. Google maar eens.

Succes ermee bro!

Laatst bewerkt:
Nette trainingen sterke squat! :thumbs: Dat je nog zo ver kan rennen na die squats zeg

Tenzij je het echt elke training hebt zal ik me er niet al te veel zorgen over maken. Heb ook wel eens van die dagen dat ik m'n schouder hele tijd hoor/voel kraken. Meestal probeer ik daarna dan heel goed op m'n techniek te letten, en hoop stretches en foamrollen voor m'n schouder te doen. Of dat het ook daadwerkelijk werkt kan je je afvragen, maar is bij mij nog nooit pijnlijk slecht geworden iig. Verdwijnt altijd na een paar trainingen.

Wat betreft de deadlift is erg lastig te zeggen, met alleen dat als symptoom, waardoor het komt. Maar als ik me niet vergis is slechte techniek oorzaak #1 van een geronde onderrug. Echt een arch in je onderrug is ook niet de bedoeling, dus als je je daarop focust, i.e. met je rug proberen te deadliften (omdat je die arch wilt) ipv. met je quads, hamstrings en glutes zou al een fout in je techniek aangeven. Je rug moet gewoon recht blijven. Verder kan je hamstrings stretchen het ook beter maken, maar kijk eerst ff kritisch naar je techniek. Google maar eens.

Succes ermee bro!

Ik zal het aankijken als het ook voel bij de volgende training.
Kwa mobiliteit van mijn schouder doe ik op moment al het javorek shoulder complex routine, wat voor mij veel goeds heeft gedaan.
Alleen voelde vandaag hele tijd een irritante verschuiving in mijn schouder.

Ik vermeld het hier nooit, maar na de 5min warmlopen doe ik hamstrings stretches, quad stretches, en de hip flexor stretch, al doe ik de hipflexor stretch zelden.
Maar het is bij mij wel een standaard geworden om de hamstrings te stretchen evenals de quads.

Kwa deadlift het is niet zo dat ik mijn rug arch tijdens het deadliften, maar ik kon er wel een arch van maken en dat kan ik op moment niet (voelt stijf aan).
Form is bij mij ook alles, ik let er altijd op en ik probeer het altijd te perfectioneren.
Tuurlijk kan je elke rep niet PERFECT doen, maar als je het verschil maar kan uitmaken van als je een 'foute' of een 'goede' rep doet.
Ik heb altijd met deadlift met een rechte rug gedaan, en ik kreeg mijn onderrug maar niet recht vandaag.

Hier ga ik dus aan werken, dat kan mooi nu want ik moet toch alles weer opbouwen bro.
Ik ga veel filmpjes kijken weer, en zeer kritisch op mezelf zijn

Nette trainingen sterke squat! :thumbs: Dat je nog zo ver kan rennen na die squats zeg

Thx bro

Haha, jah de eerste 10 minuten moet ik echt even inkomen voordat ik mijn intervals kan doen :)
Meestal doe ik het zo..

minuut 1 : 4km/u
minuut 2 : 6km/u
minuut 3: 9km/u

Daarna gewoon intervals van 1min op 9km/u en dan 1minuut (rust) op 6 km/u
Ik had laatst een rush wat tevens mijn record is om op 9 km/u te lopen in 1 stuk door zonder rust :D

(week 36)

Vrijdag:

» ATG Squat 2x5x100KG, 1x3x105KG, 1x3x107KG < PR!

» Shoulder Press 1x10xBAR, 2x8x30KG, 3x5x40KG

» BOR 1x12x40KG, 1x12x50KG, 1x10x60KG, 1x6x70KG, 3x5x80KG

» Pullups 1x4, 1x4 (net geen 5e), 1x4, 1x3 PR!

Cardio: 60min Loopband

1~30min - 4.5 KM
30~60min ~ 3.5 Km

Totaal: 8 KM ~ 780 Kcal

//

AAh voelde mij lekker vandaag zeg!

Squat:

Ging lekker al had ik het gevoel dat mijn benen VOL zaten van de vorige trainen met name mijn hamstrings waren een beetje mij aan het pesten.
1e set op 100 KG ging lekker soepel vandaag, alleen bij de 2e set 2e rep was ik even niet geconcentreerd en verstapte (alsof ik op mijn tenen ging staan) mij op één of andere manier,
schrok wel ff maar heb het goed weten te herstellen. Ging weer staan en pakte de laatste 3 reps erna.
Ik dacht ach voel me wel lekker dus ik doe 105 en die ging ook lekker soepel op 1x3.
Hoppa nog 2 KG erop en de laatste 2 reps ging wel zwaar maar nieuwe PR gehaald :D

Shoulder Press:

Voelde goed aan vandaag, ik ben voorzichtig nog.. Maar het voelde weer als vanouds.
Heerlijke soepel reps op 30KG, en voelde zo goed dat ik dacht 40KG lukt ook wel, zo gezegd zo gedaan :D
Heerlijke soepele reps op 40KG, laatste set bij de laatste rep moest ik wel even mijn best doen ;)

BOR:

Jah wat kan ik over deze oefening zeggen, dit gaat bijna op automatische piloot :D

Pullups:

Jawel, PULLUPS!! Waar ik toen nog zo'n moeite had om maar 1 of 2 reps te doen (mocht blij zijn met 2 :p) ging het nu gewoon 4x4 eigenlijk (naja bijna :p).

//

Vandaag blij met mijn training, alles voelde super aan. 2 PR's gehaald, mijn dag kan hopelijk niet meer stuk.
Betreft mijn blessure ik blijf het nog steeds behandelen ook al 'voel' ik het bijna niet meer.
Ik blijf het behandelen tot eind volgende week.
Tijd geleden dat ik zo heb getraind, dit geeft de burger weer moed ( En NEE geen hamburger :p )

(week 37)

Maandag:

-- Hamstring/Quads/Hips Stretches --

» ATG Squat

1x10xBAR
1x5x50KG
1x4x75KG
1x3x85KG
1x3x95KG

--werksets --

3x5x102KG

» Bench press

1x10xBAR
1x5x30KG
1x5x40KG
1x4x50KG

--- werksets --

5x5x62KG

» Deadlift

1x10x50KG
1x5x70KG
1x4x90KG
1x3x100KG

-- werksets --

1x5x110KG
1x5x114KG
1x5x120KG

» Kneeling High Pulley Row

1x12x47KG
1x12x57KG
1x10x67KG
3x8x77KG

Cardio: 55min Loopband ~ 570 kcal ~ 6.8KM ( 1~30min ~ 4 KM )

//

Ging lekker vandaag. Mijn mobiliteit in mijn onderrug was vandaag weer vele malen beter, hier ben ik ook aandachtig mee bezig geweest de afgelopen dagen.
Met het was ook weer de eerste keer volgende week en het voelde allemaal wat stijf aan, en nu voelde het lekker soepel vandaar dat ik het vandaag ff opgeschroefd heb naar 120KG.
Zat te twijfelen om pullups of kneeling high pulley row te doen, en heb uiteindelijk gekozen voor de pulley (lekkere oefening).

Cardio veel vandaag niet mee, haha. Mijn benen waren zo vol, voelde alsof ik olifantpoten had op de loopband :p. Maar toch nog redelijke cardio sessie :D

Ohjah bench press ging ook lekker, alleen heb wel een zwakte punt gevonden hoor.
Bij mijn rechter schouder waar ik mijn blessure had, voel ik precies waar het probleem zit het is namelijk mijn rear deltoid.
Ik probeer dit natuurlijk te verbeteren met het javorek shoulder complex,
maar ik denk dat het niet genoeg is en dat ik een oefening in mijn schema moet doen om de rear deltoids aan te pakken. (misschien face pulls?)
Vreemd genoeg heb ik er geen last van aan mijn linkerkant

Tips zijn welkom.

Training ziet er goed uit man.

Als het echt een kwestie van kracht in de rear delts is zou ik niet aan de slag gaan met face pulls.
Eerder opteren om rear delt rows te doen dan. Face pulls zijn leuk, maar rear delt rows zijn imo beter
om wat meat op je rear delts te krijgen

Training ziet er goed uit man.

Als het echt een kwestie van kracht in de rear delts is zou ik niet aan de slag gaan met face pulls.
Eerder opteren om rear delt rows te doen dan. Face pulls zijn leuk, maar rear delt rows zijn imo beter
om wat meat op je rear delts te krijgen

Oke, thx bro. Zal ik de oefening bij elke trainingsessie erin doen? Dus elke MA,WO,VRIJ (mijn trainingsdagen) 3x12 Rear delt rows?

Oke, thx bro. Zal ik de oefening bij elke trainingsessie erin doen? Dus elke MA,WO,VRIJ (mijn trainingsdagen) 3x12 Rear delt rows?

Nah, das teveel :p Je rear delts krijgen ook al op hun fl**ker tijdens rows. Als je nog meer stimulans wilt
op je rear delts, gewoon bij al je pulls & rows ellebogen wijd houden

Nah, das teveel :p Je rear delts krijgen ook al op hun fl**ker tijdens rows. Als je nog meer stimulans wilt
op je rear delts, gewoon bij al je pulls & rows ellebogen wijd houden

Haha, dacht al :p

Ik denk dat ik rear delt row gewoon 1x pw erbij pak met mijn huidige schema.
Ik ga strax toch weer afwisselen met split, zoals ik al van plan was voor mijn blessure.

Denk eerst ff een maandje alleen rippetoe nog (A-B-A) daarna icm split

Hoe merk je dat het probleem precies daar zit dan? Maar rear delt flyes zijn de way the go idd, dacht dat je die deed overigens, had ze toch al aangeraden tsst tsst tsstt..... :p

Hoe merk je dat het probleem precies daar zit dan? Maar rear delt flyes zijn de way the go idd, dacht dat je die deed overigens, had ze toch al aangeraden tsst tsst tsstt..... :p

Ik deed ze ook wel maar er zit niet echt een verbetering in.

Signaal 1:

Ik zat op de pec fly machine en deed daar dus reverse delt flies.
Ik merkte dat met mijn rechter elleboog roteerde wanneer ik de oefening deed, heel erg vreemd.

Dus ik deed de oefening met 1 arm en ik merkte dat het gewoon geforceerd voelde met mijn rechterarm (NIET LEKKER) terwijl ik met mijn linkerarm MAKKELIJK de fly doe.

Signaal 2:

Bij het bankdrukken heb ik nog steeds dat ongemakkelijk gevoel in mijn schouder (geen pijn-gelukkig)
Het beste om het te beschrijven is dat het gewricht in mijn schouder op één of andere manier naar voren word getrokken (zo voelt het). Het voelt alsof er wat verspringt, ik heb toen ergens een bron gevonden weet niet meer waar, maar daar stond in dat het waarschijnlijk te maken heeft dat mijn voorkant schouder verder ontwikkeld moet zijn, en dat het idd op te lossen moet zijn met rear delt flies/rows en met het huidig javorek shoulder complex wat ik nu doe.

(week 37)

Woensdag:

-- Hamstring/Quads/Hips Stretches --

» ATG Squat

1x10xBAR
1x5x50KG
1x5x75KG
1x5x85KG

--- Werksets ---

3x5x95KG

» Shoulder Press

1x10xBAR
1x5xBAR
1x4x30KG
1x3x35KG

--- Werksets ---

3x5x40KG

» BOR

1x10x40KG
1x5x50KG
1x3x60KG

--- werksets ---

2x8x60KG ( GING ABSOLUUT NIET VANDAAG )

» Seated Row (1arm)

1x12x19KG
1x12x26KG
2x8x33KG

Cardio: 55min Loopband ~ 6KM ~ 470 Kcal

//

Voelde mij niet fit vandaag, misselijk naar de sportschool gegaan en kijken hoe ik het deed.
Tussen elke set moest ik me goed herpakken want voelde mij totaal niet lekker (veel rust genomen in tussen tijd).
Dit ging prima tot na de shoulder press bij de BOR dus.
Don't worry er is niks goors gebeurd buhahaha :p Maar het was of mijn kracht totaal weg was..
Ik voelde het al bij de opwarm setjes het voelde zwaar aan, dus ik dacht ach ff de 60 KG nog proberen en die had ik 1x3x60KG gedaan.
Toen had ik zoiets nee dit gaat niet goed haha, echt slechte form veel motion in de hips ook bij de werksets vandaar maar 2x8 en ben toen gestopt en heb nog even de seated row gepakt.

Toch nog cardio gedaan dat ging de eerste 20-25min dramatisch, toen had ik even 20 minuten een goed gevoel en heb ik toch nog een beetje interval kunnen pakken.
Maar na 45min was dat ook weer gedaan, en toen ben ik rustig uit gaan lopen tot 55min.

verkoudheid in de lucht?

Mijn vriendin is vervelend

Terug
Naar boven