Fitness Seller

Budybolder LOG ••Starting Strength••

• Topic Starter Topic Starter
haha mooizo, erg lang idd maar vond het zelf erg leuk om naar te luisteren. heb mezelf gewoon geabboneerd op de podcast en dan zet ik die streams op als ik onderweg ben.

Vraag met trouwens af of je echt op 20% zat, met jouw krachstats zou je het toch iets lager verwachten (i.c.m je gewicht).

Ik ga foto's aan de einde van mijn CUT periode hier posten, kan je zelf bepalen dan :rolleyes:

(week 20)

Maandag
:

// Voor de workout stretches, en shoulder dislocations, javorek gedaan

Workout A:

» Squat (3×5) - 116KG
» Bench Press (3×5) -

10x60
10x70
10x75
1x80 KG

» Deadlift (1×5) - 1x5x165 KG

» Dips - 1x8xBW

1x8xBW+12KG
1x6xBW+16KG

Cardio Low Intensity : 55% - 65% HR , 45min

//

Zondagavond een verkeerde beweging gemaakt waardoor het weer in mijn schouder schoot, fkin k*tzooi.
Het voelt niet zo erg aan als toen ik het in begin had, maar wel weer het zelfde, alleen minder intens dus +1.

De workout stretches, en shoulder dislocations, javorek gingen wel goed al voelde ik wel al een zwakheid in mijn schouder.

Squat ging weer zeer lekker. Alleen laatste 2 reps gingen moeizaam maar wel mijn ramped sets gemaakt.

BP bij de opwarming ging het goed tot 80 KG toen er boven ging vernam ik het in mijn schouder.
Ik dacht dan maar zoveel mogelijk reps op lager gewicht.
10x60 t/m 10x75 ging goed, sinds ik die sets van 10 reps deed voelde mijn schouder ook lekker dus ik dacht ik probeer 80 KG weer.
Maar het ging al mis bij de eerste rep dus had ik de bar weer gerackt.

Deadlift ging wel zwaar, maar wel lekker heb nog niet het gevoel om te verhogen wil mijn form niet verliezen.

Ik had verwacht dat ik bij dips last ging krijgen van mijn schouders maar dat viel gelukkig mee,
alleen bij de laatste reps van van BW+16 KG voelde ik het.
Daarna weer heerlijk cardio gedaan, ik raak het aardig gewend om op Low Intensity te trainen.

Woensdag:

Workout B:

» Squat (3×5): 116 KG

1x5x116KG
1x5x116KG
1x3x116KG

» Shoulder Press (3×5): 40 KG

» BOR(3x5):

3x10x60 KG

//
De workout stretches, en shoulder dislocations, javorek gingen wel goed maar voelde wel weer de zwakheid in mijn schouder.

Op Squat mijn laatste set niet af kunnen maken, helaas.
Shoulder Press op 40KG gepakt en ging goed maar wel voel ik nog de zwakheid van vorige keer dus het is nog niet verbeterd.
BOR op 70 KG ging niet lekker, wel op 60KG meer reps kunnen maken zonder dat ik hinder had van mijn schouder.
Pullups niet gedaan, direct maar cardio gedaan, volgende keer weer beter.. hoop ik

Klote van je schouder brah!

Heb zelf ook regelmatig last van m'n schouder gehad toen ik SS deed. Probleem lag steeds bij hele stijfe spieren rondom m'n schouder. Wat ik atlijd deed is gewoon m'n schouder indrukken tot ik een triggerpoint vond en dan die hard indrukken tot hij verslapt en de pijn een stukje minder word. Vergeet daarbij vooral je infraspinatus niet (zit op je schouderblad). Dat was namelijk vaak de boosdoener vertelde m'n fysio mij (zat bij mij ook ziek veel spanning daar).

Wat ook nog bevordelijk kan zijn: posterior deltoid oefeningen. Starting strength creëert enigzins een inbalans in de schouders, de posterior deltoid (en een kleine beetje de lateral) wordt onderontwikkeld, het is voor je shoulder health echter belangrijk dat je die nog wel apart traint aangezien je heel veel presses hebt in SS waardoor je anterior deltoid en pecs dominant worden en je dus schouder uit balans trekken waardoor je problemen krijgt.

Regel die veel mensen aanraden is voor elke push twee a drie pulls te doen... Nou is die regel beetje lastig om aan te voldoen (zelf doe ik dat ook niet) maar simpel weg wat rear deltoid flyes toevoegen maakte voor mij een enorm verschil voor m'n shoulder health.

Klote van je schouder brah!

Heb zelf ook regelmatig last van m'n schouder gehad toen ik SS deed. Probleem lag steeds bij hele stijfe spieren rondom m'n schouder. Wat ik atlijd deed is gewoon m'n schouder indrukken tot ik een triggerpoint vond en dan die hard indrukken tot hij verslapt en de pijn een stukje minder word. Vergeet daarbij vooral je infraspinatus niet (zit op je schouderblad). Dat was namelijk vaak de boosdoener vertelde m'n fysio mij (zat bij mij ook ziek veel spanning daar).

Wat ook nog bevordelijk kan zijn: posterior deltoid oefeningen. Starting strength creëert enigzins een inbalans in de schouders, de posterior deltoid (en een kleine beetje de lateral) wordt onderontwikkeld, het is voor je shoulder health echter belangrijk dat je die nog wel apart traint aangezien je heel veel presses hebt in SS waardoor je anterior deltoid en pecs dominant worden en je dus schouder uit balans trekken waardoor je problemen krijgt.

Regel die veel mensen aanraden is voor elke push twee a drie pulls te doen... Nou is die regel beetje lastig om aan te voldoen (zelf doe ik dat ook niet) maar simpel weg wat rear deltoid flyes toevoegen maakte voor mij een enorm verschil voor m'n shoulder health.

Thanks! Kan geen Karma geven anders had ik dat wel gedaan!:D
Ik deed ze al in het javorek programma maar gewoon licht gewicht om mee op te warmen.
Hier kan ik wat mee, ik zal de rear deltoid flyes in mijn schema doen. :)

Vrijdag:

Workout A:

» Squat (3×5) - 116KG

// Heb even wat shoulder presses geprobeerd met een empty bar.. 3 reps heel langzaam maar het ging echt niet goed!

Dus ik heb even mijn schema wat aangepast vandaag.

» Seated Row ( palms forward ):

12x33 KG ~ strict + langzaam en alleen vanuit mijn lats getrokken
10x40 KG ~ ,, ,,
3x8x47 KG ~ zelfde manier echt langzame reps gedaan en de lats goed samen getrokken (squeeze)

» LatPull Down ( Wide )

3x8x50 KG ~ Weer strict vanuit de lats getrokken, zonder mijn armen en schouders te activeren

Shoulder flies 3x8x6 KG ~~ SS ~~ DB Hammer curl 3x8x12 KG ~~ SS ~~ DB Curl 3x8x10KG

Cardio Low Intensity : 55% - 65% HR , 50min

// Volgende week pak ik gewoon weer A,B,A. Beetje ****ed up week geworden zo maja Squat ging wel lekker haha :p

K*t van je schouder man! misschien een idee om eens een fysio op te zoeken, als het niet te ernstig kan hij je er als het goed is snel van af helpen (lijkt me wel handig in de cut) en als het wel erg is had je er toch naar toe gemoeten.

K*t van je schouder man! misschien een idee om eens een fysio op te zoeken, als het niet te ernstig kan hij je er als het goed is snel van af helpen (lijkt me wel handig in de cut) en als het wel erg is had je er toch naar toe gemoeten.

Jah, weet ik man. Maar heb het gevoel dat het wel weer voorruit ga, alleen moet ik straks niet weer te gek gaan doen met direct een shoulder press van 50KG+.
Ik moet gewoon eerst ff oefeningen vermijden waarmee ik die spier activeer en dan is het wel prima, dat kan ik zelf aanvoelen.
Word het wel erger dan zit er idd niks anders op dan om naar de fysio te gaan.

Ah oke mooi :) let's hope so.

(week 21)

Dinsdag
:
Workout A:
» Squat (3×8) - 3x8x100KG
» Bench Press (3×8) -

5x60
5x70
5x75
4x80 KG

-- voelde niet goed, wederom gestopt --

» DB Incline press - 3x8x22 KG :rolleyes:

» Deadlift (1×5) - 1x5x170 KG // Gehaald maar laatste 2 super slechte form

» Dips - 1x8xBW

-- Dips waren dus ook drama -- 1x8xBW had ik nog kunnen doen daarna lukte het gwn niet meer

//
Bij mijn BP voelde 80 KG in 1x heel zwaar tevens niet goed en ook direct maar mee gestopt.
Deadlift weer verhoogd maar laatste 2 reps in slechte form, jammer.. volgende keer weer proberen.

Woensdag
:

// Workout stretches vergeten lol

Workout B:

» Squat (3×8): 3x8x100KG

» Shoulder Press (3×8):

2x12xBAR
3x8x30 KG

» BOR(3x10):

3x10x60 KG

Pullups geprobeerd maar ik voelde het al naar 1 rep dat het niet goed was, dus overgeslagen.

--- extra oefeningen toegevoegd ---

Barbell Shrugs - 3x8x100 KG

DB Shrug 3x8x40KG SS Hammer Curl 3x8x14 KG

Farmer walk: 40KG DB (hoogste gewicht in DB) in beide handen 3x10meter.

// Mijn schouder voelde vandaag wat beter, ik kon weer shoulder press doen.
Ik durfde nog niet omhoog in gewicht, en het zal helaas ook zo eerst ff blijven totdat ik voel van dat ik kan gaan verhogen zonder enige complicaties.

Ook heb ga ik een kleine verandering brengen in mijn schema.
De ene week wil ik 3x8 gaan doen en de andere week 3x5.
Zoals je zelf al opmerkt ben ik deze week al bezig met 3x8 :p

Laatst bewerkt:

Vrijdag:

Workout A:
» Squat (3×8) - 3x8x100KG

» Bench Press (3×8) -

5x60
4x70
4x80 KG

// Voelde al wel wat beter in mijn schouder, maar niet zoals het hoort dus kon hier geen 8 herhalingen op maken maar voelde wel dat het kon, alleen wilde het niet forceren.

3x8x70KG ;)

» Deadlift (1×5) - 1x4x170 KG

// Deadlift op reps van 8 vind ik niks dus probeerde ik 5 op 170 KG, maar ik red het niet volgende week ff een 10% deload erin gooien op de DL.

» Dips -

1x8xBW
1x10xBW+12KG
1x6xBW+16 KG

Cardio Low Intensity : 55% - 65% HR , 30min

//
Ik ben tevreden over mijn training ik kon gelukkig weer BP pakken, al is het gewicht behoorlijk lager en zal er waarschijnlijk krachtverlies op krijgen, jammer dan :(
Deadlift ga ik een deload van 10% doen dus ff terug naar de 150 KG en vanuit daar weer opbouwen.
Nu weekend en rust :D

Nice dat je schouder weer beter gaat brah! Krachtverlies valt wel mee als je het beetje verstandig aanpast (zo was het bij mij iig).

Waarom ben je trouwens 3x8 gaan doen?

Nice dat je schouder weer beter gaat brah! Krachtverlies valt wel mee als je het beetje verstandig aanpast (zo was het bij mij iig).

Waarom ben je trouwens 3x8 gaan doen?

http://www.youtube.com/watch?v=iT3sfCyZndo

Ik moet altijd lachen om deze gozers, maar het intrigeerde mij wel.
Hun kennis is wel goed vind ik, ik kan me wel vinden in hun hypothetische uitspraken.
En ik wil dit ff proberen met het rippetoe schema, voor de afwisseling :D

Aargh the hodgetwins. Kan me altijd zo aan hun irriteren, maar soms wel lachen :p

Wat ze zeggen klopt wel idd, je moet verschillende rep-ranges combineren en niet bv. alleen maar high reps doen.

Vraag me alleen af of starting strength daarvoor het juiste schema is, persoonlijk zou ik dan de hypertrophy dagen anders indelen (met wat meer assistence, en wellicht wat meer en andere oefeningen).

Wellicht interessant om eens naar P.H.A.T. (Power Hypertrophy adaptive training) te kijken, daar wil ik uiteindelijk ook naar toe switchen als ik m'n kracht voldoende heb opgebouwd (maar dat is waarschijnlijk pas over 1.5/2 jaar ofzo). Maar dat lijkt me echt nice die combo van kracht en hypertrophy.

(week 22)

Maandag:

Workout B:

» Squat (3×5) - 116KG

5x116 KG // In de rust misselijk, duizelig.
3x116 KG // Zelfde dacht dat ik van mijn stokkie ging (lange rust genomen)
1x116 KG // Nope lukt voor geen meter, gestopt :(

» Shoulder Press (3×8):

2x10xBAR
1x8x30 KG
1x8x40 KG
1x6x40 KG // huh verzuring, lol :o

» BOR(3x5): 3x5x75 KG

Cardio Low Intensity : 55% - 65% HR , 15min

// Gisteren voelde ik me ziek, echt helemaal niks gedaan gisteren.
Vandaag voelde ik mij fit, goed gegeten en ging met een goed gevoel de sportschool in.
Het ging bij de Squat mis, pfff voelde me echt niet zo fit zoals ik dus dacht!
1 pluspuntje is dat mijn shoulder press weer langzamerhand voorruit gaat.
Schouder voelde weer beter, alleen in het laatste setje waar ik last van verzuring kreeg vernam ik toch nog dat het niet 100% was.
BOR ging lekker bijna weer als vanouds zonder enige hinder.
Geen pullups gedaan ivm het gevoel wat ik toch weer had in de laatste reps van de Shoulder Press, en ik voelde mijzelf ook al niet optimaal naar de Squat dus ben ik maar gaan lopen.
Ook hier hield ik het niet lang vol, was gewoon moe, kon wel slapen haha :o na 15min gestopt.

Volgende keer beter :D

Laatst bewerkt:
Je bent een beetje op de sukkel hé makker ;)

Ik heb een andere plan van aanpak gekozen.
Ook heb ik gekeken naar P.H.A.T. zeer interessant om dat ook een keer te doen!

Mijn plan is Rippetoe icm een 3 daagse split schema.

Week 1 : Rippetoe Starting Strenght Workout A
Week 2: 3-daagse Split schema
Week 3 : Rippetoe Starting Strenght Workout B
Week 4 : 3-daagse Split Schema
Week 5 : etc

Mijn split schema zit er als volgt uit:

iyq7vo.png

30s9a3r.png

2vl8opv.png

Dus volgende week begin ik ermee.
Zat nog wel te denken om dips erin te doen maar dat kan ik zelf altijd nog aanpassen natuurlijk. :D
http://i44.tinypic.com/2vl8opv.png

ziet er wel leuk uit man ... succes !

Terug
Naar boven