- Waardering
- 35.310
- Lengte
- 1m85
- Massa
- 108kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Deze hebben we ook en herken wel wat je zegt. Bij zwaardere gewichten komt er enorm veel druk op je onderrug te staan..Hoe doe jij trouwens de zitting, met de hendel naar voren of naar achter?Ik krijg bij deze leg press altijd last van m'n onderrug. jij geen last van? Hier in de gym staat ook een leg press van Hammer Strength die vind ik persoonlijk een stuk fijner.
![]()
Ben ik ook wel benieuwd naar wat minder belastend is. Heb wel mijn ROM de laatste tijd wat verkleint a.d.v. cues van N1 education zak ik net niet tot het punt waar mijn kont los komt.Welke hoek zet jij de leuning ongeveer om minder druk op je rug te krijgen?
Deze hebben we ook en herken wel wat je zegt. Bij zwaardere gewichten komt er enorm veel druk op je onderrug te staan..Hoe doe jij trouwens de zitting, met de hendel naar voren of naar achter?
Ben ik ook wel benieuwd naar wat minder belastend is. Heb wel mijn ROM de laatste tijd wat verkleint a.d.v. cues van N1 education zak ik net niet tot het punt waar mijn kont los komt.
Daar kwam ik dus pas achter. Ik deed vaak zowat full ROM..kont helemaal los van het bankjeKijk ook eens naar alle Pro's en hoe de ROM van hun eruit ziet op de LP. Deze is helemaal niet zolang als je zou denken dat nodig is. In dat opzicht gaan er op de LP heel veel mensen de fout in. Ideale rom ligt toch ongeveer op 60-75% van hetgeen mogelijk is. Dus inderdaad niet volledig gestrekt en ook niet te ver terugzakken.

Daar kwam ik dus pas achter. Ik deed vaak zowat full ROM..kont helemaal los van het bankje![]()
Weetnie of je deze kent maar deze kan je wel full ROMDaar kwam ik dus pas achter. Ik deed vaak zowat full ROM..kont helemaal los van het bankje![]()
Weetnie of je deze kent maar deze kan je wel full ROM
Hmm, die hebben we niet. On the other hand, full rom is op een legpress niet perse een préWeetnie of je deze kent maar deze kan je wel full ROM
Uhh, dan moet ik eerlijk toegeven dat ik nog nooit naar deze hendel heb gekekenDeze hebben we ook en herken wel wat je zegt. Bij zwaardere gewichten komt er enorm veel druk op je onderrug te staan..Hoe doe jij trouwens de zitting, met de hendel naar voren of naar achter?
. Zal morgen eens kijken waar ik 'm op heb staan.
. Iemand een goed voorbeeld van hoe ver je moet terugzakken?Niet mee eens wat betreft de lat pulldown. Wellicht qua spiergroei wel, maar voor de gezondheid van je hele schoudergordel(denk aan depressie van de schouderbladen) is het zeker aan te raden full rom te trainen.

Bodybuilders draaien in een legday het dubbele volume voor benen wat een powerlifter in de hele week draait dus uiteindelijk komt het er op neer dat powerlifters gewoon p*ssy zijn.

Ongeveer net zo lang als ik. #nolegsKlopt helemaal, maar het was te flauw om op in te gaan natuurlijk en met knipoog van @natty87
Als je alleen naar de legpress kijkt over 3 trainingen, varierend van hoog tot lager volume en zwaar tot medium gewicht.. Alles bij elkaar toch alleen op de Leg Press al 273 reps en een totaal gewicht van 48.080kg
Hoeveel weken doet een powerlifter over zulke getallen?![]()
![]()
Natuurlijk wel de wens. Niet bij iedereen gaat het vanzelf. Kutgenen vind ik een zwak argument, maar bij mij gaat het gewoon niet gemakkelijk en mijn duursportverleden (lange vezels) werkt ook niet mee. Ik train benen 2x zo vaak als de rest en altijd tot failure (alleen squats periodiseer ik nu wel). Progressie boek ik nu wel, maar heel gestaag.Had je met je eerste kuur wel deftige stappen kunnen maken toch? Blessures o.i.d.? Of gewoon geen wens voor een deftig onderstel?
Op een goeie dag doe ik wel squat, legpress en hack squat. Maar op die dagen heb ik geen zin meer in kuitenPowerlifters zijn te lui om te leg pressen. Al die schijven op en af laden kost veel energie... daarom squatten ze alleen. En als een setje voorbij is minimaal 10 minuten op adem komen van 3 herhalingen. En uiteindelijk tikt de klok 2,5 uur aan na squatten, deadliften en nog maximaal één willekeurige andere oefening. Want ja, anders te veel oefeningen.![]()