AndroidHealthClinic

Building Pun 2.0

• Topic Starter Topic Starter
Die van ons is niet verstelbaar (rugleuning) dus dat is 45 graden.

Op de foto die je net post staat van wel, vandaar de vraag :p

Oh :roflol: Ik zie het nu idd. Dit zal de goedkope versie zijn dan bij Basic Fit :o

Weegmomentje vanmorgen vroeg; 107,9kg (+2,5kg). Gestage vordering dus, helemaal prima! Vertekend ook wat omdat ik zeker 1,5 week al geen UB heb kunnen trainen, dus redelijk depleted daar op het moment.

Nog steeds behoorlijk last van die arm. Zaterdag pas weer trainen, gok wederom benen :emo:

Ik krijg bij deze leg press altijd last van m'n onderrug. jij geen last van? Hier in de gym staat ook een leg press van Hammer Strength die vind ik persoonlijk een stuk fijner.
frame_color:436,upholstery_color:516
Deze hebben we ook en herken wel wat je zegt. Bij zwaardere gewichten komt er enorm veel druk op je onderrug te staan..Hoe doe jij trouwens de zitting, met de hendel naar voren of naar achter?

Welke hoek zet jij de leuning ongeveer om minder druk op je rug te krijgen?
Ben ik ook wel benieuwd naar wat minder belastend is. Heb wel mijn ROM de laatste tijd wat verkleint a.d.v. cues van N1 education zak ik net niet tot het punt waar mijn kont los komt.

Deze hebben we ook en herken wel wat je zegt. Bij zwaardere gewichten komt er enorm veel druk op je onderrug te staan..Hoe doe jij trouwens de zitting, met de hendel naar voren of naar achter?

Ben ik ook wel benieuwd naar wat minder belastend is. Heb wel mijn ROM de laatste tijd wat verkleint a.d.v. cues van N1 education zak ik net niet tot het punt waar mijn kont los komt.

Kijk ook eens naar alle Pro's en hoe de ROM van hun eruit ziet op de LP. Deze is helemaal niet zolang als je zou denken dat nodig is. In dat opzicht gaan er op de LP heel veel mensen de fout in. Ideale rom ligt toch ongeveer op 60-75% van hetgeen mogelijk is. Dus inderdaad niet volledig gestrekt en ook niet te ver terugzakken.

Kijk ook eens naar alle Pro's en hoe de ROM van hun eruit ziet op de LP. Deze is helemaal niet zolang als je zou denken dat nodig is. In dat opzicht gaan er op de LP heel veel mensen de fout in. Ideale rom ligt toch ongeveer op 60-75% van hetgeen mogelijk is. Dus inderdaad niet volledig gestrekt en ook niet te ver terugzakken.
Daar kwam ik dus pas achter. Ik deed vaak zowat full ROM..kont helemaal los van het bankje:roflol:

Veelgemaakte fout en naarmate je zwaarder gaat ook steeds blessure gevoeliger.

Weetnie of je deze kent maar deze kan je wel full ROM

Yep die ken ik. Kun je inderdaad doen, maar zou het nog steeds niet aanraden. Alle LP's kun je met een full rom doen natuurlijk. Of het even effectief is en of het jou persoonlijk dat extra risico waard is, moet je dan even afwegen. Het risico vergroot natuurlijk met het verhogen van de gewichten en volumes.

Volgens mij heeft deze LP overigens een beperkte ROM al van zichzelf, dus extreem ver doorzakken is al niet aan de orde, maar nog steeds kun je wel verder gaan dan nodig is.

• Like
Waarderingen: Vonk
Uhh, dan moet ik eerlijk toegeven dat ik nog nooit naar deze hendel heb gekeken :o. Zal morgen eens kijken waar ik 'm op heb staan.

Als ik dit zo lees dan was mijn ROM dus ook te groot :roflol:. Iemand een goed voorbeeld van hoe ver je moet terugzakken?

Niet mee eens wat betreft de lat pulldown. Wellicht qua spiergroei wel, maar voor de gezondheid van je hele schoudergordel(denk aan depressie van de schouderbladen) is het zeker aan te raden full rom te trainen.

Niet mee eens wat betreft de lat pulldown. Wellicht qua spiergroei wel, maar voor de gezondheid van je hele schoudergordel(denk aan depressie van de schouderbladen) is het zeker aan te raden full rom te trainen.

Het gaat om de legpress :roflol:

Bodybuilders draaien in een legday het dubbele volume voor benen wat een powerlifter in de hele week draait dus uiteindelijk komt het er op neer dat powerlifters gewoon p*ssy zijn.

Klopt helemaal, maar het was te flauw om op in te gaan natuurlijk en met knipoog van @natty87

Als je alleen naar de legpress kijkt over 3 trainingen, varierend van hoog tot lager volume en zwaar tot medium gewicht.. Alles bij elkaar toch alleen op de Leg Press al 273 reps en een totaal gewicht van 48.080kg :roflol:

Hoeveel weken doet een powerlifter over zulke getallen? :windup: :lol:

Klopt helemaal, maar het was te flauw om op in te gaan natuurlijk en met knipoog van @natty87

Als je alleen naar de legpress kijkt over 3 trainingen, varierend van hoog tot lager volume en zwaar tot medium gewicht.. Alles bij elkaar toch alleen op de Leg Press al 273 reps en een totaal gewicht van 48.080kg :roflol:

Hoeveel weken doet een powerlifter over zulke getallen? :windup: :lol:
Ongeveer net zo lang als ik. #nolegs

Had je met je eerste kuur wel deftige stappen kunnen maken toch? Blessures o.i.d.? Of gewoon geen wens voor een deftig onderstel?
Natuurlijk wel de wens. Niet bij iedereen gaat het vanzelf. Kutgenen vind ik een zwak argument, maar bij mij gaat het gewoon niet gemakkelijk en mijn duursportverleden (lange vezels) werkt ook niet mee. Ik train benen 2x zo vaak als de rest en altijd tot failure (alleen squats periodiseer ik nu wel). Progressie boek ik nu wel, maar heel gestaag.

• Like
Waarderingen: Vonk
Powerlifters zijn te lui om te leg pressen. Al die schijven op en af laden kost veel energie... daarom squatten ze alleen. En als een setje voorbij is minimaal 10 minuten op adem komen van 3 herhalingen. En uiteindelijk tikt de klok 2,5 uur aan na squatten, deadliften en nog maximaal één willekeurige andere oefening. Want ja, anders te veel oefeningen. :P
Op een goeie dag doe ik wel squat, legpress en hack squat. Maar op die dagen heb ik geen zin meer in kuiten

Terug
Naar boven