AndroidHealthClinic

Building Pun 2.0

Powerlifters zijn te lui om te leg pressen. Al die schijven op en af laden kost veel energie... daarom squatten ze alleen. En als een setje voorbij is minimaal 10 minuten op adem komen van 3 herhalingen. En uiteindelijk tikt de klok 2,5 uur aan na squatten, deadliften en nog maximaal één willekeurige andere oefening. Want ja, anders te veel oefeningen. :P

:army:

• Topic Starter Topic Starter
:roflol: begin je toch met kuiten? :dunno:

Wat ik als tip kreeg bij de legpress (om rugklachten te voorkomen) is om jezelf aan de handvatten/hendels vol naar beneden te trekken... Voor mij helpt dat goed om ervoor te zorgen dat mijn billen niet loskomen van het bankje en een te grote ROM ga forceren!

Krijg je geen ontzettende druk op je hoofd tijdens het pressen van 400kg?

Wat ik als tip kreeg bij de legpress (om rugklachten te voorkomen) is om jezelf aan de handvatten/hendels vol naar beneden te trekken... Voor mij helpt dat goed om ervoor te zorgen dat mijn billen niet loskomen van het bankje en een te grote ROM ga forceren!
Dat zei m'n vriendin ook gisteravond toen ze bovenop me zat.

• Like
Waarderingen: Vonk
Bodybuilders draaien in een legday het dubbele volume voor benen wat een powerlifter in de hele week draait dus uiteindelijk komt het er op neer dat powerlifters gewoon p*ssy zijn.
En toch heb ik als p*ssy powerlifter betere benen dan veel bb-ers :wave:

Ik wil die p*ssy wel eens zien dan

@Punjab, leuk log, ik volg! Maar vooral om te lezen, als ik zie welke gewichten jij tilt... daar ben ik nog een jaar of drie niet aan toe :o

Haha zooo herkenbaar. Stomme Pino. Bij ons in de gym ook zo'n gast. :roflol:
ik verzin ook altijd voor iedereen bijnamen :o

Iedereen heeft zo zijn ergernissen. En elke gym heeft zijn eigen pino's. Ik erger me zelf aan zo'n clubje 'coole' boys die soms wel redelijk trainen, maar met zijn 4-5en de halve toko bezet houden omdat ze extreem veel ouwehoeren, heel lang rusten en met vijf man ongeveer een uur 3-4-5 stations bezet houden. En dan op vijf meter met elkaar ouwehoeren als jij daartussen ligt te benchen, of ze staan te rusten half in jouw persoonlijke trainingszone. Als ze niet met het groepje zijn allemaal wel aardige jongens, maar als ze samen zijn is het trainen voor de rest redelijk kut. Ik ben ze zelf inmiddels voorbij qua progressie, en ik ben zeker geen voorbeeld in gains. Ik ben ook geen echte bodybuilder trouwens, ik doe gewoon 3x per week hard trainen.

Maargoed, misschien ergeren zij zich dan weer aan mij, beetje fanatiek doen hier terwijl wij lekker staan te lullen over de Formule 1.... en ik ben ook altijd een beetje in mezelfgekeerd; oordoppen in en ik train voor mezelf. Kom niet voor de gezellgheid, tis gvd geen kroeg...

Kijk ook eens naar alle Pro's en hoe de ROM van hun eruit ziet op de LP. Deze is helemaal niet zolang als je zou denken dat nodig is. In dat opzicht gaan er op de LP heel veel mensen de fout in. Ideale rom ligt toch ongeveer op 60-75% van hetgeen mogelijk is. Dus inderdaad niet volledig gestrekt en ook niet te ver terugzakken.
Daar kwam ik dus pas achter. Ik deed vaak zowat full ROM..kont helemaal los van het bankje:roflol:

FROM is natuurlijk het meest ideaal, maar alleen als je AROM dit toelaat. Zeker bij machines is het af te raden FROM te hanteren als je daarmee voorbij je AROM gaat. Ken zoveel mensen in de sportschool die zichzelf langdurig blesseren, omdat je zich vast blijven pinnen op FROM, terwijl je duidelijk ziet dat ze (soms veel te ver!) voorbij hun AROM gaan. Ik raak al bijna geblesseerd als ik dit zie gebeuren.
Persoonlijk merk ik ook bij de LP dat mijn FROM bij verre na niet gehaald kan worden, want zowel mijn enkel- (oude blessure) en heupgewichten kunnen niet zo ver als mijn spier zou kunnen. Daarbij is de hoek waarin je zit vaak niet ideaal. Bij squats daarentegen kan ik dan wel weer FROM zonder dat de AROM me in de weg staat.

En toch heb ik als p*ssy powerlifter betere benen dan veel bb-ers :wave:

En een hoger vetpercentage :windup:

Zeker fair point :thumbs:

@Punjab, leuk log, ik volg! Maar vooral om te lezen, als ik zie welke gewichten jij tilt... daar ben ik nog een jaar of drie niet aan toe :o

Iedereen heeft zo zijn ergernissen. En elke gym heeft zijn eigen pino's. Ik erger me zelf aan zo'n clubje 'coole' boys die soms wel redelijk trainen, maar met zijn 4-5en de halve toko bezet houden omdat ze extreem veel ouwehoeren, heel lang rusten en met vijf man ongeveer een uur 3-4-5 stations bezet houden. En dan op vijf meter met elkaar ouwehoeren als jij daartussen ligt te benchen, of ze staan te rusten half in jouw persoonlijke trainingszone. Als ze niet met het groepje zijn allemaal wel aardige jongens, maar als ze samen zijn is het trainen voor de rest redelijk kut. Ik ben ze zelf inmiddels voorbij qua progressie, en ik ben zeker geen voorbeeld in gains. Ik ben ook geen echte bodybuilder trouwens, ik doe gewoon 3x per week hard trainen.

Maargoed, misschien ergeren zij zich dan weer aan mij, beetje fanatiek doen hier terwijl wij lekker staan te lullen over de Formule 1.... en ik ben ook altijd een beetje in mezelfgekeerd; oordoppen in en ik train voor mezelf. Kom niet voor de gezellgheid, tis gvd geen kroeg...

Alles op zijn tijd en gewichten zeggen niet zoveel als uitvoering wat mij betreft. En die groepjes heb je overal, maar als je zulke gewichten verzet dan heb je waarschijnlijk ook een fysiek waarbij je daar niet zoveel last meer van hebt. :haha:

FROM is natuurlijk het meest ideaal, maar alleen als je AROM dit toelaat. Zeker bij machines is het af te raden FROM te hanteren als je daarmee voorbij je AROM gaat. Ken zoveel mensen in de sportschool die zichzelf langdurig blesseren, omdat je zich vast blijven pinnen op FROM, terwijl je duidelijk ziet dat ze (soms veel te ver!) voorbij hun AROM gaan. Ik raak al bijna geblesseerd als ik dit zie gebeuren.
Persoonlijk merk ik ook bij de LP dat mijn FROM bij verre na niet gehaald kan worden, want zowel mijn enkel- (oude blessure) en heupgewichten kunnen niet zo ver als mijn spier zou kunnen. Daarbij is de hoek waarin je zit vaak niet ideaal. Bij squats daarentegen kan ik dan wel weer FROM zonder dat de AROM me in de weg staat.

Ja leren luisteren naar je eigen lichaam is sowieso echt een vak wat ik me langzaam eigen probeer te maken :emo:

Alles op zijn tijd en gewichten zeggen niet zoveel als uitvoering wat mij betreft. En die groepjes heb je overal, maar als je zulke gewichten verzet dan heb je waarschijnlijk ook een fysiek waarbij je daar niet zoveel last meer van hebt. :haha:

Ik doe mijn best om het heel netjes te doen. Alleen grote compounds (squat, bench, DB incline, chinup, row, OHP, dips, lunges en wat curls + buikspieren) en langzaam opbouwen mer nadruk op netjes uitvoeren. En ik train zo hard als ik kan; progressie is er, maar gaat langzaam. Ik merk wel dat het goed gaat en ik kan nog steeds gewicht toevoegen (wat ik eerst echt niet omhoog kreeg). Mijn doel is over een half jaar 100kg bench, 150 SQ.... laten we zien of dat lukt..... voorlopig ben ik kapot van de training vanochtend... ben ook al bijna 40......

Ik zie het als een marathon; volhouden en vooral niet te ver over de grenzen gaan.

Waarom is dit trouwens NSFW, ik had daar dan weer wat meer van verwacht :grinny:

• Like
Waarderingen: Vonk
Als ik naar de gemiddelde bber in string kijk is mijn 3e been toch wel buffer:lifter::lifter::lifter::pressing:

Jazeker, maar als je daar last van krijgt zit het vaak met je ademhaling niet goed.

Terug
Naar boven