MuscleMeat

Building Pun 2.0

  • Topic starter Vonk
  • Startdatum
  • Reacties 737
  • Weergaven 57K
  • Volgers 97

Bezoekers in dit topic

dat is zeker prettig. Heb je nooit last gehad van sides?

Sides zijn inherent aan het kuren, hoe erg je die persoonlijk ervaart en welke eventuele maatregelen je hiertegen treft is zeer persoonlijk. De 1 begint al te piepen en neemt 40mg nolvadex als zijn tepeltjes gevoelig worden terwijl de ander het op zijn beloop laat, omdat deze weet dat alles weer weg zal trekken zodra oestradiol geen prominente rol meer speelt. Heel veel bestrijdingen van zogeheten sides vind ik persoonlijk paniekvoetbal, maar dat is gewoon mijn eigen kijk en op basis van eigen ervaring. Ergens zul je ook moeten accepteren dat je sides zult ondervinden als je gaat kuren.
 
Ik heb tot nu toe alleen nog maar gecut op 250test en 400mast en dat ging qua water retentie prima, maar 250test in natuurlijk nogal weinig en bovendien at ik ook minder carbs enzo. Dus dat is niet echt een graadmeter.

Wanneer de gyms weer open gaan wil ik 500test met 400mast proberen als blast. Ik denk dat ik het de eerste paar weken ff aanzie en dan pas beslis of een AI nodig is of niet... het liefst neem ik het natuurlijk niet, maar als het niet anders kan...

jij noemt 250 test per week weinig. Anderen geven aan dat je daar flink op kunt groeien.

mooi, die variatie aan meningen en ervaringen:)
 
jij noemt 250 test per week weinig. Anderen geven aan dat je daar flink op kunt groeien.

mooi, die variatie aan meningen en ervaringen:)

Allemaal subjectief en afhankelijk van je startpunt, verwachtingen en relativerend vermogen.
 
Sides zijn inherent aan het kuren, hoe erg je die persoonlijk ervaart en welke eventuele maatregelen je hiertegen treft is zeer persoonlijk. De 1 begint al te piepen en neemt 40mg nolvadex als zijn tepeltjes gevoelig worden terwijl de ander het op zijn beloop laat, omdat deze weet dat alles weer weg zal trekken zodra oestradiol geen prominente rol meer speelt. Heel veel bestrijdingen van zogeheten sides vind ik persoonlijk paniekvoetbal, maar dat is gewoon mijn eigen kijk en op basis van eigen ervaring. Ergens zul je ook moeten accepteren dat je sides zult ondervinden als je gaat kuren.

tenzij je altijd on bent. Of vergis ik me nu?
 
tenzij je altijd on bent. Of vergis ik me nu?

Nee je kunt prima on zijn zonder dat oestradiol de vrije hand heeft natuurlijk. Kwestie van dosering, middelen, bodyfat en afwegingen die je op basis van deze variabelen maakt. Als ik een tijdje test only heb gedraaid dan zijn mijn tepels ook puffy en gevoelig. Als ik daarna een aantal weken lager ga doseren en zo nodig Masteron toe voeg dan verdwijnt dat gewoon weer. Je lichaam reageert continu op hetgeen jij haar exogeen toedient, daar ligt dan ook je vermogen om kennis op te doen en te "spelen" met de manier waarop je lichaam reageert op bepaalde doseringen en middelen. In dat oogpunt vind ik de hele discussie rondom een AI ook gewoon nodeloos, je hebt gewoon pertinent geen AI nodig als je kuurt en je lichaam goed kent. Als je op het punt komt dat je niet kunt grijpen naar Nolvadex, omdat naar je jouw mening en de beperkte wetenschappelijke onderbouwing van de herkomst van je gyno niet met Nolvadex wegkomt, dan gebruikt je de verkeerde doseringen/middelen en ben je niet in staat goed naar je lichaam te luisteren of daar vervolgens op in te spelen.
 
Nee alleen de dosering wat omhoog geschroefd om met de beperkte mogelijkheden tot gym zoveel mogelijk massa te behouden en in shape te blijven. 750mg test-e per week.
Okay dat is wel een blastdosering, maar het doel is net even iets anders :roflol:
Van wat ik zag op IG zag je shape er nog gruwelijk uit!
 
jij noemt 250 test per week weinig. Anderen geven aan dat je daar flink op kunt groeien.

mooi, die variatie aan meningen en ervaringen:)

Ik bedoelde dat 250test weinig is om te zien in hoeverre je aromatiseert en wat het anti-aromatase effect van de 400mg masteron daarnaast is.
Deze discussie gaat niet zozeer over groeien maar over het onder controle houden van oestrogeen.
 
Much love for you maar dit is wel een beetje kort door de bocht hoor. Ik gainde zowel op 400 als op 600mg test only (dit zijn nu niet echt gekke doseringen) letterlijk fucking 5kg vocht in de eerste anderhalve week. Het is niet bepaald leuk om elke ochtend met een opgezwollen gezicht wakker te worden en gezond zal het waarschijnlijk ook niet zijn. En ja, voeding was altijd 1000% clean, als in kip, rijst, eieren, oats blablabla. Ik weet zo 1 2 3 niet wat daar nog aan te verbeteren valt. Ik denk dat sommige individuen gewoon uiterst gevoelig zijn voor water retentie, waarschijnlijk grotendeels genetisch.

Daarom overweeg ik voor mijn volgende blast ook een kleine dosis anastrazole mee te laten lopen, 0,5mg 2 of 3 keer per week. Ben ik nu een stumperd?
Dat is inderdaad een vrij klote situatie en nee tuurlijk is het niet gezond als een michelin mannetje wakker te worden. Ik merkte ook gelijk een drop in vocht (2-3kg) toen ik van m’n blast terug ging naar de cruise dosering. Ik kan op 7-8% bf zitten tijdens een blast (wanneer m’n test hoger is) en nog heb ik een vrij “puffy” gezicht. Wanneer ik de laatste weken van een prep of cut m’n test verlaag dan zie ik dat gelijk terug in m’n fysiek maar met name m’n gezicht. Dat is waar ik gelijk vocht vasthou
Dat is dan toch het risico wat je loopt met 600mg test en hoger. De een is er gevoeliger voor dan de ander.

Wat ik met “stumperd” bedoel is dat het niet slim is om enkel ter voorkoming van vocht een AI nemen. Beter zou dan zijn een cycle zo op te zetten waardoor je de bijwerkingen van vocht tegengaat. Denk hierbij aan een low test cycle met een hoger gedoseerde androgeen/anabool middel (primo, bold, mast, tren, zelfs npp zou een optie kunnen zijn). Op lange termijn heb je hier meer baat bij dan hogere doseringen test te knallen met een AI als standaard ernaast.

De injectiefrequentie speelt ook een rol bij het vasthouden van vocht.
 
Dat is inderdaad een vrij klote situatie en nee tuurlijk is het niet gezond als een michelin mannetje wakker te worden. Ik merkte ook gelijk een drop in vocht (2-3kg) toen ik van m’n blast terug ging naar de cruise dosering. Ik kan op 7-8% bf zitten tijdens een blast (wanneer m’n test hoger is) en nog heb ik een vrij “puffy” gezicht. Wanneer ik de laatste weken van een prep of cut m’n test verlaag dan zie ik dat gelijk terug in m’n fysiek maar met name m’n gezicht. Dat is waar ik gelijk vocht vasthou
Dat is dan toch het risico wat je loopt met 600mg test en hoger. De een is er gevoeliger voor dan de ander.

Wat ik met “stumperd” bedoel is dat het niet slim is om enkel ter voorkoming van vocht een AI nemen. Beter zou dan zijn een cycle zo op te zetten waardoor je de bijwerkingen van vocht tegengaat. Denk hierbij aan een low test cycle met een hoger gedoseerde androgeen/anabool middel (primo, bold, mast, tren, zelfs npp zou een optie kunnen zijn). Op lange termijn heb je hier meer baat bij dan hogere doseringen test te knallen met een AI als standaard ernaast.

De injectiefrequentie speelt ook een rol bij het vasthouden van vocht.

Eens... voor mij (voorlopig iig) ook geen cycles meer met meer dan 500 of 600mg test. Ik ga nu eerst eens kijken wat 400mg masteron naast 500test doet en mocht het alsnog kut zijn qua vocht en oestrogeen, dan pas een low dose AI proberen. Maar dat is dan eerder een soort laatste redmiddel.
 
Hoe gaat het ondertussen met trainen/kuren Vonk ?
 
Hoe gaat het ondertussen met trainen/kuren Vonk ?

Het is een beetje behelpen met de homegym, maar ik denk dat ik voor 60% goed uit de voeten kan. Dan merk je toch dat faciliteiten in een volwaardige gym beter aansluiten bij mijn manier van trainen en het fysiek dat daaruit voort komt. Verder ben ik enigszins beperkt in de freeweight oefeningen die ik kan doen, of liever gezegd ook durf te doen. Een 3e hernia is het me in elk geval niet waard, dus ik ben daarmee liever iets te voorzichtig. Dan maar iets minder allemaal. Gewicht is stabiel rond de 100kg, maar ben wel redelijk lean op het moment, denk ongeveer 8-9%. Dus er zijn wel aardig wat kilootjes weg, maar ik oog niet kleiner. Daarmee is het meteen ook acceptabel voor mijn eigen mindset. Zonder de homegym waar we terecht kunnen was het wel echt een ander verhaal geweest.

Op dit moment zit ik op ± 1gr test per week en 3,3iu GH e.d. en probeer ik daarmee langzaam ook weer een klein beetje te bouwen, maargoed dat moet allemaal in de 60% mogelijkheden die ik heb. Dus er zijn oefeningen bij die ik dan op 5-10 sets doe in plaats van dat je 3-4 oefeningen hebt die je op 3-4 sets doet. Op zich werkt dat natuurlijk ook prima, maar het is wat eentonig allemaal.

Anyway, qua maatvoering van kleding is er niets veranderd, dus ik weet ook niet echt waar de kilo's dan verdwenen zijn, dat is best wel vaag. Of HillR moet alles stiekem op 90gr wassen :roflol:
 
Het is een beetje behelpen met de homegym, maar ik denk dat ik voor 60% goed uit de voeten kan. Dan merk je toch dat faciliteiten in een volwaardige gym beter aansluiten bij mijn manier van trainen en het fysiek dat daaruit voort komt. Verder ben ik enigszins beperkt in de freeweight oefeningen die ik kan doen, of liever gezegd ook durf te doen. Een 3e hernia is het me in elk geval niet waard, dus ik ben daarmee liever iets te voorzichtig. Dan maar iets minder allemaal. Gewicht is stabiel rond de 100kg, maar ben wel redelijk lean op het moment, denk ongeveer 8-9%. Dus er zijn wel aardig wat kilootjes weg, maar ik oog niet kleiner. Daarmee is het meteen ook acceptabel voor mijn eigen mindset. Zonder de homegym waar we terecht kunnen was het wel echt een ander verhaal geweest.

Op dit moment zit ik op ± 1gr test per week en 3,3iu GH e.d. en probeer ik daarmee langzaam ook weer een klein beetje te bouwen, maargoed dat moet allemaal in de 60% mogelijkheden die ik heb. Dus er zijn oefeningen bij die ik dan op 5-10 sets doe in plaats van dat je 3-4 oefeningen hebt die je op 3-4 sets doet. Op zich werkt dat natuurlijk ook prima, maar het is wat eentonig allemaal.

Anyway, qua maatvoering van kleding is er niets veranderd, dus ik weet ook niet echt waar de kilo's dan verdwenen zijn, dat is best wel vaag. Of HillR moet alles stiekem op 90gr wassen :roflol:
als HillR je kleren op 90 graden wast dan is dat vast lief bedoeld :P
 
is dat je blast op 1000mg? je shape is wel zeer verbeterd kwa rondingen etc.
 
Back
Naar boven