XXL Nutrition

Carb Backloading

• Topic Starter Topic Starter
Die honger is wel logisch, je eet de bulk van je calorieen pas in de avond, daar moet je lichaam wel even aan wennen... gewoon meer water en koffie erin!

Die honger is wel logisch, je eet de bulk van je calorieen pas in de avond, daar moet je lichaam wel even aan wennen... gewoon meer water en koffie erin!

Koffie loopt er nu idd wel heel vlot in ja! :p

Met wat heb jij gisterenavond backload gedaan? Doe je ook nog 1 deftige maaltijd vlak na het trainen? Of ga je meteen "Junken"?

Koffie loopt er nu idd wel heel vlot in ja! :p

Met wat heb jij gisterenavond backload gedaan? Doe je ook nog 1 deftige maaltijd vlak na het trainen? Of ga je meteen "Junken"?

Ik had gister een pre-load omdat ik vanmorgen krachttraining doe.
Dus heb me ingehouden, 3 plakken cake, 100 gram ontbijtkoek, kwark met honing en een mars-icecream :D

Kathleenrawr weet hier veel over stuur haar een P.M.

gelukkig volg ik t forum n beetje :D en weet ik dat Kathleen jou alterego is....

Vanaf morgen (rustdag) CBL toepassen icm IF. Kijken of ik verschil merk deze week.
Op dit moment bulkende met IF

0% rust
+20% trainingsdagen

Ik vind Kiefer echt een mong**l, maar zijn programma's zijn on point.

Carb Back Loading doe ik al heel lang, maar dan iets simplistischer. Carb Back Loading (alle carbs post workout) zijn ook een principe in leangains. PWO de starchy carbs en 80% van uw dagelijks kcal, daarna simpele carbs zoals sorbet en cheerios.

---------- Post toegevoegd Wed 22 Aug 2012 om 12:07 ----------

Ow ja, diegenen die mij zijn producten in PB kunnen sturen: karma.

Ik doe nu n weekje CBL/biorhithem in combinatie met IF
Was eerst heel strikt low carb, maar ik neem nu toch o.a. wat fruit en noten overdag want na mijn ochtendtrainingen voelde ik me wel wat rottig en niet optimaal tot de avond. Dus doe nu meer biorhythem, en hou de avonden ook wat lager in vet als de junk die kiefer adviseert.

Merk wel dat ik moeite hebt om flink wat carbs binnen te krijgen tussen 18 en 20 uur.
Vla, snoep, extran energy en eigen baksels als low fat muffins en dergelijke zijn een must, anders wordt ik vrij plat wakker.

Nog wat gevonden:

http://www.schwarzenegger.com/fitness/post/carb-back-loading-step-1-breakfast

Zo, even alles op een rijtja na 1 week CBL:

- Doorheen de dag AFZIEN! Honger gevoel doorheen heel de dag!

- Slaap beter!

- Trainen gaat best hard, heb vandaag pas de eerste keer wat snelle suikers tijdens de training moeten nemen. Bij deadlift bijna het licht uit :p:D

- Het carb loaden in de avond gaat best goed,maar er is 1 grote valkuil waarvoor ik iedereen die er zich wil aan wagen wil waarschuwen: Let op de vettoename! Vergeet die Mars icecream etc.. maar snel! Gewoon focusen op Carbs. Ik ga voor de combo goede/slechte cabs zoals bvb cornflakes, muesly- repen, brinta, fruit, witte rijst, etc...

- Ben 2 kg kwijt, sta wel droger dan ooit tevore! En merk dat ik rustig aan weer voller kom te staan, dus denk dat die 2 kg er best vlug weer bij is en droger!!

Ik ben overal best tevrede dusver en denk wel dat ik vooruitgang ga maken met dit dieet. :cool:

Edit: Vergeten vermelden: Heb meer spierpijn dan dervoor, net alsof ik weer voor het eerst ga trainen...

Laatst bewerkt:
Goed bezig kerel.... Hier ook idd dezelfde bevindingen, rustig met die vetjes in de avond!

Weet niet wat je nu eet, maar overweeg eens wat fruit toe te voegen overdag. Ik moet zeggen dat een handje bosbessen en een handje gemengde noten wonderen doet voor mijn gevoel overdag.

Ik heb net op mijn facebook die link over dit dieet via arnold schwarzenegger gekregen.
En er staat letterlijk dat John Kiefer zijn clienten verteld om ontbijt helemaal over te slaan.

Vind het toch wel raar, aangezien ontbijt altijd zo hoog aangeprezen wordt door allerlij gedane studies en weet ik veel meer over hoe ongezond het zou zijn.

Ik zou hier iig niet aan beginnen

Onder welke steen kom jij vandaan dan?? Welkom in 2012, het jaar waarin de halve bodybuilding en fitnesswereld niet meer ontbijt......
Kijk eens op mijn site of op leangains.com
Intermittent fasting mijn vriend!!

Ps doe Arnold de groeten van me :D

Er staat in het artikel dat ik poste ook wel heel duidelijk uitgelegd waarom hij het ontbijt in deze manier van dieet afraad !

Idd noten zitten mee in mijn nieuw voedingsschemaen middagmaal heb ik best deftige portie brocoli of gemengde groenten. Net voor het trainen een banaan. Maar het is gewoon heftig als je steeds hebt liggen carbs vreten doorheen de dag als een bezetene. Deze nu bijna geheel te schrappen!!

Maar al bij al: Je moet voor dat schranzen 's avonds maar wat over hebben hé!

Onder welke steen kom jij vandaan dan?? Welkom in 2012, het jaar waarin de halve bodybuilding en fitnesswereld niet meer ontbijt......
Kijk eens op mijn site of op leangains.com
Intermittent fasting mijn vriend!!

Ps doe Arnold de groeten van me :D

Omdat het intermitting fasting etc hot shit is op het moment, wil nog niet zeggen dat bijna niemand meer ontbijt in de bodybuilding wereld.
Er zijn meer studies gedaan over het ontbijten, waarbij de uitkomst is dat ontbijten beter is dan niet ontbijten.
Nu omdat john kiefer zegt dat ontbijt niet goed is, betekend dat natuurlijk niet dat dat ook waar is.

Ik begin er niet aan om mijn ontbijt te schrappen.

Zal Arnie wel ff de groeten doen ;)

Laatst bewerkt:
Nou kom maar op met die studies dan... ik ken ze niet. Beter voor wat??

En IF is hot, maar dat wil zeker niet zeggen dat het de enige manier is hoor.
Het kan ook MET ontbijt, zolang je dit maar laat bestaan uit proteine en vetten.

Het punt dat ik maak is dat John Kiefer beweerd in zijn artikel dat hij ontbijt afzweert, omdat ontbijt slecht is, en het niet gegeten moet worden.

En er evengoed een hoop lui zijn die dat geloven, en dus niks eten tot begin van de middag, omdat die lui toch al geen honger hebben smorgens.
Hoe fout is dat? Fout!

En er zijn tal van studies over hetgeen dat ontbijten belangrijk is, niet persee gericht op bodybuilding, meer in het algemeen.

Over het feit dat je IF ook kunt doen door middel van alleen de koolhydraten uit je ontbijt te laten, en dus alleen eiwitten en vetten binnen te krijgen is natuurlijk goed, daar kan ik echt wel mee leven.

Maar het dus puur om dat ene stukje dat John Kiefer zegt dat ontbijt klote is, en het niet zou moeten, en hij dit ook zijn klanten verteld.

Je lichaam moet echt wel iets binnenkrijgen na je nachtrust.

Akkoord, Ik neem nmlk ook 200ml. Eiwit, 200ml. magere melk en een schepje whey in de ochtend. Maar Carbs is a big NO-Go bij CBL :eek:

In mijn traditionele dieet voor dit experiment nam ik ook gewoon 100gr Brinta hoor!! :D:D Moet volgens mij ook gewoon omdat je juist 's avonds ervoor weer laag zat in Carbs in een traditioneel BB- dieet...

Het punt dat ik maak is dat John Kiefer beweerd in zijn artikel dat hij ontbijt afzweert, omdat ontbijt slecht is, en het niet gegeten moet worden.

En er evengoed een hoop lui zijn die dat geloven, en dus niks eten tot begin van de middag, omdat die lui toch al geen honger hebben smorgens.
Hoe fout is dat? Fout!

En er zijn tal van studies over hetgeen dat ontbijten belangrijk is, niet persee gericht op bodybuilding, meer in het algemeen.

Over het feit dat je IF ook kunt doen door middel van alleen de koolhydraten uit je ontbijt te laten, en dus alleen eiwitten en vetten binnen te krijgen is natuurlijk goed, daar kan ik echt wel mee leven.

Maar het dus puur om dat ene stukje dat John Kiefer zegt dat ontbijt klote is, en het niet zou moeten, en hij dit ook zijn klanten verteld.

Je lichaam moet echt wel iets binnenkrijgen na je nachtrust.

Er is wel een verschil tussen CBL en IF he. CBL kun je doen met ontbijt, IF haast niet, dan moet je veel te vroeg stoppen met eten, ga je met honger naar bed.
Maar serieus, ik ken geen studies die aantonen dat ontbijten wel goed is, ook niet voor -niet bodybuilders- En ik geloof niet dat jij me er naar kunt verwijzen ook. Want dan wil ik die oprecht eens lezen.

Dat je ontbijt"fan" bent, prima, ik ook tot een jaar geleden. Kiefer heeft gelijk, ontbijt, en vooral het carb-heavy ontbijt, is echt niet nodig.... Ik raad je echt aan er meer over te lezen, zijn interessante dingen, als je er voor open staat!

Kom op met die studies dan... veel blabla.

Te lui om even op google "studies ontbijt" in te tikken?

Ik ga niet alles hier neerzetten, check zelf maar.

Terug
Naar boven