Fitness Seller

Carb Backloading

Snelle/geraffineerde suikers hebben niet alleen invloed op je bloedsuiker, ze worden over het algemeen niet als erg gezond bevonden. Op het eerste gezicht lijkt dit me niet verstandig.

Als dat het enige was wat je at zou je een punt hebben, maar suiker toegevoegd aan gezonde gevarieerde voeding doet de gezondheid niet afnemen of zo.

---------- Post toegevoegd Mon 1 Oct 2012 om 20:08 ----------

Wie is er bekend mee?
Ik heb er een stukje over geschreven, hier een "korte" samenvatting.

Het is een dieetboek, geschreven door John Kiefer. Een man met veel kennis en ervaring in de krachtsportwereld. Adviseur voor o.a. Muscle & Fitness en Men's Fitness. En hij heeft ook verschillende boeken op zijn naam, en is dus zeker niet de eerste de beste!

Iedereen kan tegenwoordig boeken uitgeven.. en ik kom best wel veel flauwekul tegen, dus dat iemand een of meer boeken heeft geschreven betekent helemaal niets.

Stap 5 Een uurtje na de shake begint het leukste:
Je begint met het laden van voeding/koolhydraten. Ongeveer alles is toegestaan: pizza, ijs, frites, koekjes, pudding.... Leef je uit! Vooral koolhydraten die hoog scoren op de glycemische index heeft de voorkeur. Pasta bijvoorbeeld, is volgens Kiefer niet goed post workout, niet hoog genoeg op de glycemische index, en hij geeft de voorkeur aan ijs, snoep of cereals.

Het was toch low-fat na de training ? Pizza, ijs, koekjes en de meeste pudding bevat nogal wat vet... lijkt me niet ??​

• Topic Starter Topic Starter
Was biorythem diet toch? Die low fat adviseerde??
Hoe dan ook: Ik kies Savonds ook wat minder vette bronnen als ontbijtkoek en Japanse mix bijv... M'n "vette" vanillevla en stroopwafels moeten kunnen :D

Was biorythem diet toch? Die low fat adviseerde??
Hoe dan ook: Ik kies Savonds ook wat minder vette bronnen als ontbijtkoek en Japanse mix bijv... M'n "vette" vanillevla en stroopwafels moeten kunnen :D

Dus je kunt gerust wat vette dingen eten geen.probleem

Nog een goede vertaling van het basisprincipe tegengekomen:

http://fit4lessamsterdam.wordpress....kker-eten-groot-worden-en-toch-strak-blijven/

Ps.: Ikzelf ben nog steeds actief met CBL bezig en het gaat me echt goed af!! Overdag is het soms beetje afzien, maar na het trainen is het gewoon zalig carbloaden! Ik sta best droog en ik geniet er echt eindeloos van om na het trainen in de kleedkamer lekker koekjes beginnen vreten en dan moet je die blikken en reacties zien!!! LoL heerlijk!!

Niemand begrijpt er een f*ck van hoe ik zo laag in vet% sta en toch snoep... Maar ze zien natuurlijk het hele plaatje niet.... :-)

Laatst bewerkt:
Nog een goede vertaling van het basisprincipe tegengekomen:

http://fit4lessamsterdam.wordpress....kker-eten-groot-worden-en-toch-strak-blijven/

Ps.: Ikzelf ben nog steeds actief met CBL bezig en het gaat me echt goed af!! Overdag is het soms beetje afzien, maar na het trainen is het gewoon zalig carbloaden! Ik sta best droog en ik geniet er echt eindeloos van om na het trainen in de kleedkamer lekker koekjes beginnen vreten en dan moet je die blikken en reacties zien!!! LoL heerlijk!!

Niemand begrijpt er een f*ck van hoe ik z o laag in vet% sta en toch snoep... Maar ze zien natuurlijk het hele plaatje niet.... :-)
top kun je aangeven hoelang je het al doet? En wat eet jij nu zoal na je training?

Bijna 2 maanden nu dit:

- 200ML eiwit + 200ML Magere melk + kleine schep whey
- Handvol noten + 500Gr Kwark + Kleine schep whey
- 300Gr witte vis + 100Gr groene groentenmix
- 200Gr Makreel op olie (Uitgelekt)
- 200ML eiwit + 200ML Magere melk + 2 scheppen whey

- Die laatste shake drink ik de helft voor training de andere helft derna.

Na training:

- 2 abrikozen carré (Heerlijk die verbaasde blikken in de kleedkamer! :D )
- 300Gr (Gekookt gewicht) Witte Pasta, rijst, etc... Tomatensausje
- Stuk fruit
- 150Gr brinta met water en schep nesquik

- Hierboven is de basis waar ik steeds aan wil voldoen elke dag. Nu in de bulk komt hier wel nog een hele hoop rotzooi bij :cool: Het enige waar ik op let is dat het vet in het product dat ik verbuik in de carbload max. +-10gr. op 100gr.
Dus nu vreet ik echt zoveel ik kan tot +- 60min voor het slapengaan...

Dus al je dagelijkse eiwitten en vet VOOR trainen en al je dagelijkse carbs NA trainen? Ook geen carbs VOOR trainen en geen vet of eiwit NA trainen?
Ikke hoed bigrijpen makhen? :p

Bijna 2 maanden nu dit:

Na training:

- Stuk fruit

- Hierboven is de basis waar ik steeds aan wil voldoen elke dag. Nu in de bulk komt hier wel nog een hele hoop rotzooi bij :cool: Het enige waar ik op let is dat het vet in het product dat ik verbuik in de carbload max. +-10gr. op 100gr.
en merk je.ook dat je nu veel vet aanzet?

---------- Post toegevoegd Tue 2 Oct 2012 om 22:01 ----------

Bijna 2 maanden nu dit:

Na training:

- Stuk fruit

niet echt veel troep dus

Dus je kunt gerust wat vette dingen eten geen.probleem

"wat" .. is een nogal rekbaar begrip uiteraard.. heb je het hier over een klein beetje vet zeg < 10% van je calorie-inname of over pizza's met salami en zakken met pinda's ?

Interessant. Zou met biorythmdieet eerste zijn dat bij mn normale dieet past. Sport altijd net voor mn diner, met flink wat carbs. Heb daar ook echt behoefte aan, zou liefst nog meer eten.

Eens kijken hoe ontbijt zonder carbs bevalt, gebakken eitjes zijn natuurlijk altijd fijn. Wel lastig lunchen op het werk. Heeft nog iemand een voorberld van wat je zoal eet?

Meer mensen die er al langer mee bezig zijn en goede resultaten behalen? Na een plateau of iig betere resultaten dan voorheen?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Lower carb lunches genoeg, salades, kwark met noten etc

Dus al je dagelijkse eiwitten en vet VOOR trainen en al je dagelijkse carbs NA trainen? Ook geen carbs VOOR trainen en geen vet of eiwit NA trainen?
Ikke hoed bigrijpen makhen? :p

Klopt, het gebeurd wel eens dat ik tijdens het trainen (Vooral bij benen of rug) dextrose moet nemen omdat het gewoon "Op" is :eek::D

Caseine shake voor het slapengaan nog vergeten ;)

---------- Post toegevoegd Wed 3 Oct 2012 om 10:24 ----------

Gooi het er in de bulk gewoon bij! ;) Maar zoals alles met maten!

(+ het moet wel beetje gezond blijven hé... :eek::D:D )

Klopt, het gebeurd wel eens dat ik tijdens het trainen (Vooral bij benen of rug) dextrose moet nemen omdat het gewoon "Op" is :eek::D

Caseine shake voor het slapengaan nog vergeten ;)

---------- Post toegevoegd Wed 3 Oct 2012 om 10:24 ----------

Gooi het er in de bulk gewoon bij! ;) Maar zoals alles met maten!

(+ het moet wel beetje gezond blijven hé... :eek::D:D )
klopt moet ook maar bedoelde eigelijk 3avonden per week wat junk en 4dagen schoon laden

Laatst bewerkt:
Zit net het boek te lezen. Best wel interessante theorieën allemaal.

Bijna 2 maanden nu dit:

Na training:

- Stuk fruit

Wat heb je al gegaingd nu? En hoest dat met je vet % goed gedaan?

Wat heb je al gegaingd nu? En hoest dat met je vet % goed gedaan?

Ik heb op traditioneel dieet (Laag kh hoog eiwit maar alles netjes verdeeld doorheen de dag) ge- cut naar 8-9% tot midden zomer, kwam van ongeveer 13% winterbulklaagje.

Ik ben toen begonnen met CBL en dit heeft me heel erg goed geholpen het lage percentage te behouden en zelfs nog extra gecut naar 6-7%! Ben nu pas vanaf vorige week begonnen met extreem hoog carb- loaden na training. Vet percentage is met gevolg wel rustigaan weer aan het stijgen, merk ik nu al!

De CBL techniek heeft zijn nut voor mij dus wel al bewezen om laag in percentage te geraken/behouden. Ik hoop uiteraard dat het gainen ook zo vlot verloopt!! Ik bijt door met deze techniek doorheen heel de winterperiode en zal pas op het eind van mijn bulk de conclusie trekken;)

Ik heb op traditioneel dieet (Laag kh hoog eiwit maar alles netjes verdeeld doorheen de dag) ge- cut naar 8-9% tot midden zomer, kwam van ongeveer 13% winterbulklaagje.

Ik ben toen begonnen met CBL en dit heeft me heel erg goed geholpen het lage percentage te behouden en zelfs nog extra gecut naar 6-7%! Ben nu pas vanaf vorige week begonnen met extreem hoog carb- loaden na training. Vet percentage is met gevolg wel rustigaan weer aan het stijgen, merk ik nu al!

De CBL techniek heeft zijn nut voor mij dus wel al bewezen om laag in percentage te geraken/behouden. Ik hoop uiteraard dat het gainen ook zo vlot verloopt!! Ik bijt door met deze techniek doorheen heel de winterperiode en zal pas op het eind van mijn bulk de conclusie trekken;)
Netjes bro! En.toen je nog verder zakte loade je schoon ofzo?

Als je in een week tijd merkt dat je vet% stijgt is dat veel en veel te snel. Da's geen reclame voor CBL:.

Wazzup heb jij ook al is CBL schema gevolgd zoja wat zijn jou ondervindingen?

Terug
Naar boven