MuscleMeat

Carb Backloading

• Topic Starter Topic Starter
Hij weet t niet.... Werst verwijzen naar onbestaande onderzoeken en dan mij verwijzen naar Google.... Troll!!!

Haha, wat een gelul
Jullie geloven nu omdat er sinds niet heel lang IF en carb backload bestaat, dat het allemaal werkt, terwijl er al jaaaaaaaren gezegd wordt dat ontbijt misschien wel de belangrijkste maaltijd van de dag is.

Ik ga hier niet op verder.
OUT!

Haha, wat een gelul
Jullie geloven nu omdat er sinds niet heel lang IF en carb backload bestaat, dat het allemaal werkt, terwijl er al jaaaaaaaren gezegd wordt dat ontbijt misschien wel de belangrijkste maaltijd van de dag is.

Ik ga hier niet op verder.
OUT!

Aha dus als je iets lang genoeg zegt wordt het waar... Cool story bro!:rolleyes:
Ze riepen trouwens nog veeeeeeeeellll langer dat de aarde plat was, dus pas maar op......

Ik hoopte dat je met nieuwe inzichten kwam, of onderzoeken die wij over het hoofd gezien hebben.....Maar helaas!

Je stapt eruit hier, wellicht beter, maar als je nog stiekem kijkt: t is weekend, en ik ben de beroertste niet, ik verwijs je niet naar google, maar geef je gewoon n handige link kado.... www.broscience.com Kun je misschien een beginnetje maken met een open mind, zeer verfrissend :p

Djeezes!! :rolleyes:

Ontbijt belangrijk?

JA: in een traditioneel voedingschema!! (Maar dat overdreven hoge koolhydraten- gedoe in de ochtend is zoizo absurd ;) en BS 1ste klas :eek: )

Bij IF of CBL: NEE!!! ;)

Kan toch niet duidelijker toch?

ps.: Vandaag een 1ste zwaar minpunt ontdekt in CBL. @ the gym met iemand aan het praten geraakt en voor ik het wist was er een dikke 45min voorbij!! :eek: Dit overkomt me zelden of nooit, ben steeds abnormaal gefocust bezig en knal tegen 200procent. Maar dit was echt uitzonderlijk :cool: (Chickie :p)

Het grote probleem is echter dat ik dus echt tijd te kort ga komen om voldoende en verantwoord aan mjn Carbs te geraken vandaag! Echt k*t!!

Groot nadeel dus, als er ergens watmis gaat in timing ligt alles overhoop :rolleyes:

Heb je morgen rustdag?? Dan hoef je niet zo extreem te laden joh...
Geen paniek! (mag toch hopen dat je er op z'n minst n date aan over hebt gehouden)

Even vraagje. Ik vind dit best interessant.

Ik weeg 75kg en heb 5% BF. Ik wil gewoon lean/hard en fit blijven. Ik eet 4 x per dag en train in de avond.

Ik zie nergens kcal intake + carbs intake in de avond.. Hoe zit het verder met "rust" dagen? Blijf je de carbs in de avond eten.

Mijn huidige schema is zo:
ontbijt (06:00)
Lunch (12:00)
avond eten (17:30/18:00)
trainen (18:30/19:00 t/m 20:00/20:30)
PWO meal (21:30)
22:30 / 23:00 bedtime

5%, cool story bro.

Het is in realiteit praktisch onmogelijk dat iemand 5% raakt en daar blijft langer als een paar uur.

Als je "lean/hard" en fit wilt blijven, volg dan LG protocol:

20% boven onderhoud, high carb high protein low fat op traininsdagen
20% onder onderhoud, low carb, high protein, medium fat op rustdagen

Vriend geloof mij nu maar dat ik 5 procent heb. Ik heb meerdere wedstrijden gedaan dus ik denk wel dat ik weet waar ik over praat

Even vraagje. Ik vind dit best interessant.

Ik weeg 75kg en heb 5% BF. Ik wil gewoon lean/hard en fit blijven. Ik eet 4 x per dag en train in de avond.

Ik zie nergens kcal intake + carbs intake in de avond.. Hoe zit het verder met "rust" dagen? Blijf je de carbs in de avond eten.

Mijn huidige schema is zo:
ontbijt (06:00)
Lunch (12:00)
avond eten (17:30/18:00)
trainen (18:30/19:00 t/m 20:00/20:30)
PWO meal (21:30)
22:30 / 23:00 bedtime

Cbl geeft geen macro's of wat ook. Gaat uit van "gevoel" en de spiegel.
Momenteel volg ik dat, maar in sommige periodes tel ik een paar dagen om te kijken of ik nog n beetje in de buurt zit.
Ik laad minder fanatiek de avond voor n rustdag en omdat ik in de ochtend train eet ik wel flink carbs aan t eind van mijn rustdag(en)

Vriend geloof mij nu maar dat ik 5 procent heb. Ik heb meerdere wedstrijden gedaan dus ik denk wel dat ik weet waar ik over praat

Ik heb ook meerdere wedstrijden meegedaan (heb hier een tiental medailles hangen) en zelfs enkel georganiseerd. Ik verkoop ook sportvoeding.

Ik > Jij. Dus ik weet waarover ik praat.

(dude, really ?)
pics or it never happened :D

Gisteren uit pure noodzaak een hele dag Carbload gedaan!! Ik was echt zo plat als een vijg, kan best zijn dat ik het vanaf nu elke zondag inlas! Voel me vandaag echt weer top!! :cool:

Moet gaan proberen van toch nog wat meer carbs in te voegen na training!

Ps. zal straks of morgen keertje posten waaruit mijn voeding doorheen de dag bestaat. Hebben diegene die niet weten waarover het gaat een idee. En kunnen diegene die er meer van weten hun goede raad geven!:D

Had ergens gelezen (zelfs met referenties er bij) dat carboloading voor energie of niet plat te voelen 100% in je kop zit. Ga het echt niet meer kunnen terug vinden though :( Was wel interessant.

Had ergens gelezen (zelfs met referenties er bij) dat carboloading voor energie of niet plat te voelen 100% in je kop zit. Ga het echt niet meer kunnen terug vinden though :( Was wel interessant.

Kan wel degelijk natuurlijk, kwestie van niet genoeg laden....

Snelle/geraffineerde suikers hebben niet alleen invloed op je bloedsuiker, ze worden over het algemeen niet als erg gezond bevonden. Op het eerste gezicht lijkt dit me niet verstandig.

Snelle/geraffineerde suikers hebben niet alleen invloed op je bloedsuiker, ze worden over het algemeen niet als erg gezond bevonden. Op het eerste gezicht lijkt dit me niet verstandig.

Daarom dat het van grote noodzaak is een gulde middenweg te vinden! De basis van mijn Carbload bestaat uit witte rijst, pasta, aardappelpuree, brinta, etc... De andere helft bestaat uit het leuke spul: Mueslibars, ontbijtgranen, fruit, etc... (Af en toe een snoepje :p )

Hoe werkt het als je pas om 21:30 of later klaar bent met trainen en om 23:00 in bed ligt? Dat kan ik nergens terug vinden...

Hoe werkt het als je pas om 21:30 of later klaar bent met trainen en om 23:00 in bed ligt? Dat kan ik nergens terug vinden...

tsja, dan zul je moeten proppen. Een post workout whey shake met 100 gr dextrose om te beginnen. En voor de rest alles wat voor je neus komt, ontbijtkoek tikt lekker aan qua carbs, of een stapel pannenkoeken met stroop of suiker gaat er toch ook nog wel in??

Ok proppen dus, maar eens kijken om hoeveel kh het gaat. Normaal op training dagen eet ik 300gr ofzo. Andere dagen 150gr.

Volgt iemand dit al een langere tijd?

Terug
Naar boven