XXL Nutrition

Carb Backloading

Groente die ik eet zijn:

Rustdagen eet ik broccoli, snijbonen of spinazie, zijn laag in koolhydraten.
Ik kom met 3200@3600 cal dan op 35 gram koolhydraten, de rest zijn vetten en eiwitten.

Op trainingsdagen, tussen de middag, broccoli, snijbonen of spinazie. Na de training, groenten met hoge GI. Pastinaak, worteltjes, tuinbonen, rode bietjes.

Sorry als ik een beetje als een bimbo overkom haha maar wil fouten bij mezelf voorkomen en dit meteen goed aanpakken ;) eet je met je groenten overdag wel gewoon kip/vis?

En 's Avond dus pasta vermijden na KT? Of zou dat wel kunnen (witte uiteraard).
Nog één vraag.. Ik ben zelf dol op die heerlijke muesli uit de supermarkt, die is hoog qua GI, maar de yoghurt is dus weer laag.. Is t slecht als ik dit combineer. Of kan ik dit dan beter nemen met de kwark die je me savonds adviseert ipv 's ochtends.

Bevalt dit dieet je overigens goed? Ook qua resultaat?

Thankss al voor de info:D

Sorry als ik een beetje als een bimbo overkom haha maar wil fouten bij mezelf voorkomen en dit meteen goed aanpakken ;) eet je met je groenten overdag wel gewoon kip/vis?

En 's Avond dus pasta vermijden na KT? Of zou dat wel kunnen (witte uiteraard).
Nog één vraag.. Ik ben zelf dol op die heerlijke muesli uit de supermarkt, die is hoog qua GI, maar de yoghurt is dus weer laag.. Is t slecht als ik dit combineer. Of kan ik dit dan beter nemen met de kwark die je me savonds adviseert ipv 's ochtends.

Bevalt dit dieet je overigens goed? Ook qua resultaat?

Thankss al voor de info:D

Pasta kun je gewoon eten maar dan wel na je KT. Ik weet niet wat het effect is van het combineren van hoog GI met laag GI. Maar je zou je muesli met rijstmelk kunnen pakken(geen soya/alpro) die is wel hoog in GI.

Als zaterdag traditioneel patatdag is met je ouders, zou ik even je rustdag verplaatsen naar zondag en dus zaterdag gaan trainen. Zo kan je lekker mee eten met je ouders na je WO!

Wat de pasta betreft, mensen eten dan geen volkoren pasta/spaghetti. Als je witte pasta neemt heb je simpele carbs, wat dus prima past binnen het cbl principe :)

Het rotte is dus dat mijn gym in het weekend al om 1 uur dichtgaat :( Anders was het een stuk makkelijker.
Plus volgend jaar mag ik weer wedstrijden mee voetballen, heb helaas een schorsing boven mn hoofd van 18 maanden waarvan ik er nog 11 van moet 'uitzitten'. Elke zaterdag kijk ik bij mn team en voor ik erheen ga doe ik wel KT maar dat is 's morgens. Neem dus aan dat ik 's avonds alsnog niet kan loaden omdat die tijd te lang is tussen KT en lovely frietjes?
Dan word het uiteindelijk denk ik toch broccoli eten terwijl mn ouders aan de friet zitten? :eyes:

En sorry om er nogmaals op terug te komen. Maar op rustdagen en vóór de workout is kip en tonijn gewoon toegestaan?
Wil dit perfect op orde hebben dus liever te veel vragen dan het fout doen denk ik maar zo :D

Offtopic maar waarvoor ben je 18 maanden geschorst :p

Friet kun je gewoon eten in de avond als je de ochtend/middag traint.
Zorg wel dat je het gewoon op 1 dag houdt en niet over 2 dagen verspreid..

---------- Toegevoegd om 18:47 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:47 ----------

En 18 maanden schorsing.. dan heb je het aardig verkloot? Haha

---------- Toegevoegd om 18:49 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:47 ----------

Kip en tonijn kunnen zeker voor de training, zijn eiwitjes he

Ik ben inmiddels ook begonnen met CBL, dag 4 van de 10 dagen keto nu bijna erop zitten. Gaat prima, kan nou niet zeggen dat ik de koolhydraten echt mis. Zie ook nog geen verschil, maar kan ook zijn doordat ik nu veel last heb van m'n buik, vroeg opgestaan etc.

Ik ben inmiddels ook begonnen met CBL, dag 4 van de 10 dagen keto nu bijna erop zitten. Gaat prima, kan nou niet zeggen dat ik de koolhydraten echt mis. Zie ook nog geen verschil, maar kan ook zijn doordat ik nu veel last heb van m'n buik, vroeg opgestaan etc.

Zodra er een week of 2 overheen zijn denk je helemaal niet meer aan carbs. Er is genoeg om te eten in keto.

Zodra er een week of 2 overheen zijn denk je helemaal niet meer aan carbs. Er is genoeg om te eten in keto.

Post eens wat voorbeeld voedingsschema's van jullie, ben benieuwd.

Is er trouwens qua noten (tussendoortje 10.00u) nog een voorkeur of gewoon kiezen wat je het lekkerst vind? Bedankt, hier kan ik zeker wat mee. Heb echt zin om volgende week te starten, heb nu nog wat preps staan die op moeten anders was ik al wel begonnen. Zal ook mn ervaring ervan delen

Laatst bewerkt:
Gewoon eten die patat inderdaad!

Als tussendoortje zou je een handje cashew, walnoten of amandelen kunnen nemen, dit komt meestal overeen met 20-25gr totaal. Ligt eraan hoe groot het handje is.

Pinda's, walnoten, amandelen kan allemaal.
Vergeet alleen niet bijna al je vet ong 2/3 uur voor je backload gegeten te hebben en na je trainen (in je backload) zo min mogelijk carbs met vet te combineren.

En zaterdags patat met appelmoes is in theorie een perfecte backload :D

@the novice, ik zal ze morgen laat in de middag ff posten

Voedingsschema rustdag:

6:30 Ei - Eiwit, 3 Ei , Best Body Nutrition - Mct 5000 Palm Oil, 15 ml

9:30 Beleg - Bacon, 50 gram , Domspitz Milch - Cottage Cheese, 200 gr. , Ei - Eiwit, 4 Ei , Tomaat - Tomaat, 1 stuk

12:30 Tomaat - Tomaat, 0.5 stuk ,Groenten - Ui Rood, 20 gram , Generic - Rode Peper, 2 peper , Groenten - Komkommer, 40 gr , Domspitz Milch - Cottage Cheese, 200 gr. , Beleg - Bacon, 25 gram , Vlees - Kip, 180 gr , Avocado - Eetrijp, 65 gr. ,Queens Ocean Fillets Alaska Cod - Cod Fish, 100 g , Jumbo - Sperziebonen Gebroken, 150 gram , Olijf Olie - Olijf Olie, 1 Spoon

15:30 Whey Isolaat Xxl - Whey, 1 scoops , Boni - Amandelnoten, 50 g , Ekoplaza - Kokosolie, 7 g , Douwe Egberts - Koffie Zwart, 2 kopje (125 ml)

18:30 Broccoli - Vers, 200 gr. , Kip - Kip, 280 g ,Kaas - Kaas 20+, 50 g , Beleg Bacon - Bacon, 50 gram , Princes - Makreelfilets In Water, 1 container (88 grams ea.)

21:30 Optimum Nutrition 100% Gold Standard - Casein Banana Cream, 1.2 scoop (33g) , Portie - Walnoten, 40 gr

Totaal 3.218 Calorieën Koolhydraten:33 Vet:191 Eiwit:353 4 trainingsdagen, 2x hiit training schema volgens CBL.​

Voedingsschema rustdag: 6:30 Ei - Eiwit, 3 Ei , Best Body Nutrition - Mct 5000 Palm Oil, 15 ml 9:30 Beleg - Bacon, 50 gram , Domspitz Milch - Cottage Cheese, 200 gr. , Ei - Eiwit, 4 Ei , Tomaat - Tomaat, 1 stuk 12:30 Tomaat - Tomaat, 0.5 stuk ,Groenten - Ui Rood, 20 gram , Generic - Rode Peper, 2 peper , Groenten - Komkommer, 40 gr , Domspitz Milch - Cottage Cheese, 200 gr. , Beleg - Bacon, 25 gram , Vlees - Kip, 180 gr , Avocado - Eetrijp, 65 gr. ,Queens Ocean Fillets Alaska Cod - Cod Fish, 100 g , Jumbo - Sperziebonen Gebroken, 150 gram , Olijf Olie - Olijf Olie, 1 Spoon 15:30 Whey Isolaat Xxl - Whey, 1 scoops , Boni - Amandelnoten, 50 g , Ekoplaza - Kokosolie, 7 g , Douwe Egberts - Koffie Zwart, 2 kopje (125 ml) 18:30 Broccoli - Vers, 200 gr. , Kip - Kip, 280 g ,Kaas - Kaas 20+, 50 g , Beleg Bacon - Bacon, 50 gram , Princes - Makreelfilets In Water, 1 container (88 grams ea.) 21:30 Optimum Nutrition 100% Gold Standard - Casein Banana Cream, 1.2 scoop (33g) , Portie - Walnoten, 40 gr Totaal 3.218 Calorieën Koolhydraten:33 Vet:191 Eiwit:353 4 trainingsdagen, 2x hiit training schema volgens CBL.

Dit is best wel overzichtelijk :p

Ik voer het in via http://www.myfitnesspal.nl/ :D

Dit is best wel overzichtelijk :p

---------- Toegevoegd om 14:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:21 ----------

Voeding Trainingsdag backload:

6:30

Ei - Eiwit, 3 Ei
Best Body Nutrition - Mct 5000 Palm Oil, 15 ml

9:30

Boni - Amandelnoten, 50 g
Whey Isolaat Xxl - Whey, 2 scoops

12:30

Groenten - Ui Rood, 20 gram
Tomaat - Tomaat, 0.5 stuk
Generic - Rode Peper, 2 peper
Beleg - Bacon, 25 gram
Groenten - Komkommer, 50 gr
Broccoli - Vers, 200 gr.
Princess - Tonijn Stukken In Water, 1 container (130 grams ea.)
Klaas Puul - Roze Garnalen, 170 gr
Domspitz Milch - Cottage Cheese, 200 gr.
Ei - Heel, 1 stuk

18:30 Half uur na de training:

Banaan - Banaan, 100 gr
Vitargo - +Electrolyte, 45 g
Nutrition Discount - Dextrose Pulver, 20 g
Dymatize - Iso-100 Gourmet Vanilla, 10 grams
Optimum Nutrition 100% Gold Standard - Casein Banana Cream, 0.3 scoop (33g)
Whey Isolaat Xxl - Whey, 0.5 scoops

19:15 Backload:

Algemeen - Honing, 1 lepel
Knorr - Aardappelpuree, 1 portie
Nevo - Pastinaak, Gekookt, 400 gram
Generic - Koolvis, 200 gram

Eigen gemaakte rijstepap, alles door elkaar gemengd, met kaneel erboven op.

Veetee - Thai Fragrant Rice, 180 g
xxl nutrition - all day protein m., 1 container (30,00 gram)
Perfect - Blanke Rozijnen, 50 g
Nutricia - Bambix Rijstebloem Naturel, 30 gram
Banaan - Fruit, 1 st

22:00 Kwark gemengd:

Petite France - Kwark - Fromage Blanc Battu 0% Fat, 500 g
Body & Fit Superfoods - Pure Goji Bessen, 15 g
Portie - Walnoten, 20 gr
Zonatura - Gebroken Lijnzaad, 1 eetlepel

Totaal 4.140 Koolhydraten:442 Vet:103 eiwit:355

scoopez wat een maaltijden zeg lol. Ik hou het vrij simpel.

Meal 1# 3 eieren + 1 ei-eiwit
Meal 2# 20g whey iso + 40g pindakaas
Meal 3# 120g kipfilet(bereid)+ sla + 20g olijfolie
Meal 4# 120g zalm(onbereid) + sla
Meal 5# Blik tonijn + sla + 20g olijfolie
Meal 6# Burgers van kipkalkoen gehakt 140g (onbereid) + sla + 10g olijfolie
Meal 7# Geen meal, maar n snack: Questbar

Totaal Kcal 2064 - Eiwit 200 - KH 10 - Vet 133

Dan post ik de mijne ook maar..

uploadfromtaptalk1430845720781.jpg

Pinda's, walnoten, amandelen kan allemaal. Vergeet alleen niet bijna al je vet ong 2/3 uur voor je backload gegeten te hebben en na je trainen (in je backload) zo min mogelijk carbs met vet te combineren. En zaterdags patat met appelmoes is in theorie een perfecte backload :D

Maar is patat dan weer niet te vet voor tijdens de backload vraag ik me af? Wordt toch juist aangeraden je vetten zoveel mogelijk te consumeren voor je workout? Friet is toch redelijk vet?

Ben nu bijna klaar met de keto Dit eet ik nu per dag:
Maal 1.
50 gr kipbeleg

maal 2.
4 hele eieren
50 gr ontbijtspek
50 gr kaas 40+
8gr grasboter
maal 3.

100 gr sla blikje tonijn in olijfolie of 50 gr mozzarella, x gr kipfilet en olijfolie (dit wissel ik af)
25 gr cashew noten
20 gr strooikaas 40+

maal 4.
250 gr (groene)groenten
200 gr vlees/vis/kip (de vetten compenseer ik met extra grasboter)
8 gr grasboter

maal 5.
500 gr magere kwark
25 gr amandelen.

Totaal: 2578 kcal. E209/K42/V175 De carbs zijn wat hoog door de groene paprika in de avond. Prima vol te houden... op af en toe een sterke drang naar chocolade. Ben nog nooit zo snel vet (en een beetje massa....) kwijt geraakt.

Maar is patat dan weer niet te vet voor tijdens de backload vraag ik me af? Wordt toch juist aangeraden je vetten zoveel mogelijk te consumeren voor je workout? Friet is toch redelijk vet?
Als je een patatje eet zit je ongeveer rond de 20gr vet. Dat kleine beetje gaat echt geen grote verschillen maken.

---------- Toegevoegd om 19:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:05 ----------

Ben nu bijna klaar met de keto Dit eet ik nu per dag:
Maal 1.
50 gr kipbeleg

maal 2.
4 hele eieren
50 gr ontbijtspek
50 gr kaas 40+
8gr grasboter
maal 3.

100 gr sla blikje tonijn in olijfolie of 50 gr mozzarella, x gr kipfilet en olijfolie (dit wissel ik af)
25 gr cashew noten
20 gr strooikaas 40+

maal 4.
250 gr (groene)groenten
200 gr vlees/vis/kip (de vetten compenseer ik met extra grasboter)
8 gr grasboter

maal 5.
500 gr magere kwark
25 gr amandelen.

Totaal: 2578 kcal. E209/K42/V175 De carbs zijn wat hoog door de groene paprika in de avond. Prima vol te houden... op af en toe een sterke drang naar chocolade. Ben nog nooit zo snel vet (en een beetje massa....) kwijt geraakt.
Wat is je start gewicht en waar zit je nu op?

+ wat is je vet%?

Terug
Naar boven