AndroidHealthClinic

Carb Backloading

Heeft iemand hier het antwoord op? :) In mijn geval slaap ik meestal rond 00:30.

Ik neem na de training een dextro shake, een pop tart, avondeten (witte rijst oid), schaaltje ben&jerry's, wat honey pops, een banaan, wat melk met whey en 75 gr havermout, en een weight gainer shake. In die volgorde eigenlijk ook wel, hier en daar wat afwisseling uiteraard. Ik krijg het allemaal niet binnen een korte tijd weg dus dit eet ik dan verspreid over de avond. Rond 23:00 zo ongeveer de havermout en de shake. Is dit wel/niet de bedoeling?

Ik zou die havermout en weightgainer shake eruit halen man, dat zijn complexe carbs. Je moet simpele carbs eten in je CBL!

Ik zou die havermout en weightgainer shake eruit halen man, dat zijn complexe carbs. Je moet simpele carbs eten in je CBL!

Ok! Mijn idee was dat ik een beetje voor de middenweg zou gaan: binnen +-2 uur na mn training alleen maar simpele carbs, en dan de dag afsluiten met die shake en havermout zodat ik niet alleen maar 'snoepgoed etc' binnen krijg. Ik weet dat het principe draait om die snelle carbs, maar zie toch ook veel mensen die het een stuk cleaner doen, vandaar dat ik dacht aan de middenweg (en dan het simpele gedeelte kort na mn training neem).

Los daarvan, hoe zit het met de timing? Tot hoelaat moet je eten (na je training tot voor het slapen?).

Ok! Mijn idee was dat ik een beetje voor de middenweg zou gaan: binnen +-2 uur na mn training alleen maar simpele carbs, en dan de dag afsluiten met die shake en havermout zodat ik niet alleen maar 'snoepgoed etc' binnen krijg. Ik weet dat het principe draait om die snelle carbs, maar zie toch ook veel mensen die het een stuk cleaner doen, vandaar dat ik dacht aan de middenweg (en dan het simpele gedeelte kort na mn training neem).

Los daarvan, hoe zit het met de timing? Tot hoelaat moet je eten (na je training tot voor het slapen?).
Witte rijst = 'clean'.

de eerste maaltijd van die carb nite is altijd nog een beetje clean...
kh en eiwitten

Denk dat dat ook als doel heeft dat je al goed gevuld zit zodat je de volgende 5u niet zo héél veel meer kunt junken

Zeker weten, moet zelfs hoge GI carbs zijn, anders krijg je die enorme insuline spike niet die nodig is voor dit concept van diëten :)

Haha ok, ik nam even aan dat je bedoelde dat het niet goed was om witte rijst te eten na mn WO.

Ik doe dit nu net iets van 10 dagen, en merk nu al resultaat. Ik eet nog iets boven onderhoud (behalve op rustdagen, waarop ik overigens 100g carbs eet, vind dat extreme een beetje té), en sta al wat strakker! Goed vol te houden ook, had gedacht meer moeite te zullen hebben met het weinige eten overdag/voor de WO, maar dit valt reuze mee! De resultaten geven uiteraard ook weer motivatie. Ik heb overigens de 'prep fase' niet gedaan.

Prachtig, lekker kunnen genieten van ben&jerry's en poptarts, etc, en alsnog strakker komen te staan :p

Haha ok, ik nam even aan dat je bedoelde dat het niet goed was om witte rijst te eten na mn WO.

Ik doe dit nu net iets van 10 dagen, en merk nu al resultaat. Ik eet nog iets boven onderhoud (behalve op rustdagen, waarop ik overigens 100g carbs eet, vind dat extreme een beetje té), en sta al wat strakker! Goed vol te houden ook, had gedacht meer moeite te zullen hebben met het weinige eten overdag/voor de WO, maar dit valt reuze mee! De resultaten geven uiteraard ook weer motivatie. Ik heb overigens de 'prep fase' niet gedaan.

Prachtig, lekker kunnen genieten van ben&jerry's en poptarts, etc, en alsnog strakker komen te staan :p

100 gram carbs op restday?

Are you srs?

Kiefer raad aan om niet boven de 25-30 gram carbs te zitten op rustdagen ;)

Ik heb ff macros gekeken voor Carb Nite en er komt 313 protein, 32 carbs en 125 fats uit.. is dit niet te veel voor cutten?

Ik heb ff macros gekeken voor Carb Nite en er komt 313 protein, 32 carbs en 125 fats uit.. is dit niet te veel voor cutten?
Gedurende de overige dagen dat je niet carbload ga je onder de 30g koolhydraten zitten en hou je je eiwitten in jou geval rond de 150-180g, en de rest vul je aan met vetten.

Ik zelf zit op ongeveer 200g eiwitten, <30g carbs en 150g vetten. Dit komt neer op 2300 kcals per dag in me cut. Waarna ik 1x per week refeed,backload, carbnite of hoe je het ook het liefst noemt, waarbij ik 20% boven onderhoud eet, dit komt neer op 3470 kcals, in d verhouding 550g CARBS, 180g eiwitten en 70g vetten. Enjoy life.

Heb je het goed uitgerekend? Vezels worden soms ook uitgedrukt als carbs, die tellen dus niet mee...

Verder maakt 5-10 gram carbs eronder of erboven niet veel uit denk ik. Je zit wel extreem hoog in eiwitten :S

Volgens mij moet je je vetten nog meer omhoog doen, en als ik het goed herinner raad Kiefer aan om niet boven 2,5 gram eiwitten x bodyweight te consumeren.

Fat's not bad :) en het zal je niet dik maken, als je de principes van CBL heel goed nastreeft tenminste.

---------- Toegevoegd om 00:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:29 ----------

Tis de bedoeling dat je hoog in carbs zit en laag in vetten tijdens carb nite....

WTF, waar haal je dit nu uit. Carb Nite is 10 dagen exreem low in carbs!

Denk dat ie bedoeld carb nite als in de avond waarop je oplaadt.

nieuw

Hallo, ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen. Ik heb namelijk een aantal vragen over het CBL en hoop dat jullie me kunnen helpen!

Ik doe intenstief aan krachttraining zo'n 5x in de week. Mn vp zit momenteel op 13% en weeg zo'n 67 a 68kg,maar toch wil ik graag verder om droger te worden. Zoals elke gymfreak weet kan het altijd beter. Mn voeding (met helaas soms een verkeerd tussendoortje) is op orde. Alles netjes afgewogen en gezond.

Momenteel eet ik smorgens nog wel brinta en voor de rest bestaat het voornamelijk uit zilvervliesrijst, broccoli, sperziebonen, kip en tonijn. Een bak magere kwark per dag en 2x whey isolaat shake.

Nu wil ik graag beginnen met CBL alleen na het lezen op dit forum en voedingsschemas gezien te hebben vraag ik me af waar de groentes zitten die gegeten worden. Slaan jullie die over gedurende de middag of worden die gewoon niet vermeld. Kiefer had gezegd dat die carbs als niet beschouwd konden worden. Kan ik deze dus gewoon blijven eten icm met mn tonijn en kip aangezie hier volgens voedingswaarde.nl geen carbs in zitten?
Ik ben al van plan om mn ontbijt over te slaan en om 10 uur (koffiepauze op werk) mn eerste maaltijd in te lassen. Een bak magere kwark met een shake.
Verder zit ik nog met de zaterdag. Deze dag eet ik normaalgesproken altijd frietjes mee bij mn ouders maar dit is mijn day off. In feite zou ik deze dus niet meer kunnen eten die dag of zou die ene keer niet erg zijn zolang ik de rest van de dag mn voeding op eiwitten+vetten houd? De andere dag dat ik geen KT doe is woensdag, deze avond heb ik voetbaltraining.

Ik ben wel van plan om half om half clean te loaden. Ook las ik dat mensen hier pasta eten dan savonds. Na opgezocht te hebben naar de GI hiervan vroeg ik me ook af of dit dan niet verkeerd is omdat die GI laag is. Dan word het tijdens je slaap toch ook nog opgenomen? Verbeter me als ik het fout heb.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mn vragen. Volgende week wil ik ermee starten.

Groetjes

Groente die ik eet zijn:

Rustdagen eet ik broccoli, snijbonen of spinazie, zijn laag in koolhydraten.
Ik kom met 3200@3600 cal dan op 35 gram koolhydraten, de rest zijn vetten en eiwitten.

Op trainingsdagen, tussen de middag, broccoli, snijbonen of spinazie. Na de training, groenten met hoge GI. Pastinaak, worteltjes, tuinbonen, rode bietjes.

Als tussen doortje om 10:00, heb ik een xxl whey shake, en 50 gram amandelnoten.( die kwark kan je beter alleen in de avond nemen, na je training(zitten koolhydraten in)
Op rustdagen neem ik dan als laatst een casein protein in(bijna geen Koolhydraten)

Day of(rustdag), absoluut geen patat.(oftewel geen koolhydraten)

Wat ik persoonlijk top vind van CBL, als je weet dat je een keer gaat uit eten, of je hebt een patat dag, ga je eerst trainen, en dan de carbs loaden. Voor de rest probeer ik het zoveel mogenlijk schoon te houden met witte rijst, of jasmijn rijst.

Hallo, ik ben nieuw hier en zal me even voorstellen. Ik heb namelijk een aantal vragen over het CBL en hoop dat jullie me kunnen helpen! Ik doe intenstief aan krachttraining zo'n 5x in de week. Mn vp zit momenteel op 13% en weeg zo'n 67 a 68kg,maar toch wil ik graag verder om droger te worden. Zoals elke gymfreak weet kan het altijd beter. Mn voeding (met helaas soms een verkeerd tussendoortje) is op orde. Alles netjes afgewogen en gezond. Momenteel eet ik smorgens nog wel brinta en voor de rest bestaat het voornamelijk uit zilvervliesrijst, broccoli, sperziebonen, kip en tonijn. Een bak magere kwark per dag en 2x whey isolaat shake. Nu wil ik graag beginnen met CBL alleen na het lezen op dit forum en voedingsschemas gezien te hebben vraag ik me af waar de groentes zitten die gegeten worden. Slaan jullie die over gedurende de middag of worden die gewoon niet vermeld. Kiefer had gezegd dat die carbs als niet beschouwd konden worden. Kan ik deze dus gewoon blijven eten icm met mn tonijn en kip aangezie hier volgens voedingswaarde.nl geen carbs in zitten? Ik ben al van plan om mn ontbijt over te slaan en om 10 uur (koffiepauze op werk) mn eerste maaltijd in te lassen. Een bak magere kwark met een shake. Verder zit ik nog met de zaterdag. Deze dag eet ik normaalgesproken altijd frietjes mee bij mn ouders maar dit is mijn day off. In feite zou ik deze dus niet meer kunnen eten die dag of zou die ene keer niet erg zijn zolang ik de rest van de dag mn voeding op eiwitten+vetten houd? De andere dag dat ik geen KT doe is woensdag, deze avond heb ik voetbaltraining. Ik ben wel van plan om half om half clean te loaden. Ook las ik dat mensen hier pasta eten dan savonds. Na opgezocht te hebben naar de GI hiervan vroeg ik me ook af of dit dan niet verkeerd is omdat die GI laag is. Dan word het tijdens je slaap toch ook nog opgenomen? Verbeter me als ik het fout heb. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mn vragen. Volgende week wil ik ermee starten. Groetjes

Heb je het goed uitgerekend? Vezels worden soms ook uitgedrukt als carbs, die tellen dus niet mee...

Verder maakt 5-10 gram carbs eronder of erboven niet veel uit denk ik. Je zit wel extreem hoog in eiwitten :S

Volgens mij moet je je vetten nog meer omhoog doen, en als ik het goed herinner raad Kiefer aan om niet boven 2,5 gram eiwitten x bodyweight te consumeren.

Fat's not bad :) en het zal je niet dik maken, als je de principes van CBL heel goed nastreeft tenminste.

---------- Toegevoegd om 00:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:29 ----------

WTF, waar haal je dit nu uit. Carb Nite is 10 dagen exreem low in carbs!

2) Enjoy a Carb Nite On the evening of your 10th day, starting around 5 p.m., begin eating carbs. Your discipline can take a hiatus: eat pasta, pizza, french fries, or any other sugary/starchy carbs you can get your hands on. Want brownies or Krispy Kreme doughnuts? Go for it. High-glycemic carb sources like these are actually better choices than sweet potatoes and rice. You need to refill your carb stores, crank up your metabolism, and give your mind a break. You’ll get the best results if Carb Nite falls on a day you lift weights, so try to time it accordingly. Don’t worry about getting fat. Several studies show that because of the change in enzyme production that occurs in your body throughout your low-carb days, gaining fat on a Carb Nite is nearly impossible.

Verder zit ik nog met de zaterdag. Deze dag eet ik normaalgesproken altijd frietjes mee bij mn ouders maar dit is mijn day off. In feite zou ik deze dus niet meer kunnen eten die dag of zou die ene keer niet erg zijn zolang ik de rest van de dag mn voeding op eiwitten+vetten houd?

Ik ben wel van plan om half om half clean te loaden. Ook las ik dat mensen hier pasta eten dan savonds. Na opgezocht te hebben naar de GI hiervan vroeg ik me ook af of dit dan niet verkeerd is omdat die GI laag is. Dan word het tijdens je slaap toch ook nog opgenomen? Verbeter me als ik het fout heb.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met mn vragen. Volgende week wil ik ermee starten.

Groetjes

Als zaterdag traditioneel patatdag is met je ouders, zou ik even je rustdag verplaatsen naar zondag en dus zaterdag gaan trainen. Zo kan je lekker mee eten met je ouders na je WO!

Wat de pasta betreft, mensen eten dan geen volkoren pasta/spaghetti. Als je witte pasta neemt heb je simpele carbs, wat dus prima past binnen het cbl principe :)

Terug
Naar boven