Fitness Seller

Carb Backloading

Nog altijd bezig met CBL, maar zoals vele aangeven, blijft gewicht langdurig staan ongeacht mijn kcal inname. Is dit een probleem? Zeker niet, kracht blijft staag vooruit gaan zelfs in mijn cut, energie niveau is altijd prima, maar me wc bezoekjes zijn wel een stuk onregelmatiger :p

Anyways, CBL is altijd prima te doen in de levensstijl die ik hanteer. Ik combineer het een beetje met IF en eet ook pas tegen 12:30 aan en eindig rond 9 uur.

Inmiddels heb ik flinke maatregelen genomen om er voor te zorgen dat ik blijf aankomen. Op rustdagen blijf ik vaak wel low carb maar pak ik rond het avondeten een hele grote maaltijd met veel vetten (soms ook met wat slow carbs, vandaag doperwtensoep en tomatensoep).

Op traindagen is het nu echt flink stouwen met uitschieters naar de 5500 kcal (ekv van 300/800/100 ofzo) waarvan 25 gr vet post workout en ongeveer 50% van me carbs complex.
De dag erna valt de schade nog steeds flink mee zolang ik maar hard blijf trainen.

5500kcal :eek:

Hmmm zit er ook over te denken om CBL te gaan doen, maar denk dat ik mijn huidige cutschema afmaak en dan van de zomer op onderhoud probeer te blijven i.c.m. CBL.

Ik heb zelf een kantoorbaan, dus zit hele dag op me reet en daarna de gym in. Volgens mij is CBL daarom juist iets voor mij, gedurende dag heb ik de carbs totaal niet nodig.
Nog meer mensen met een kantoorbaan die hier veel profijt van hebben?

Vind het wel altijd irritant om te moeten verklaren aan anderen die de 'bro science' wel geloven als je met een dergelijk dieet bezig gaat:
- Je moet altijd ontbijten
- Geen carbs voor het slapen
- Altijd low GI carbs eten
- Blabla

Hmmm zit er ook over te denken om CBL te gaan doen, maar denk dat ik mijn huidige cutschema afmaak en dan van de zomer op onderhoud probeer te blijven i.c.m. CBL.

Ik heb zelf een kantoorbaan, dus zit hele dag op me reet en daarna de gym in. Volgens mij is CBL daarom juist iets voor mij, gedurende dag heb ik de carbs totaal niet nodig.

Vind het wel altijd irritant om te moeten verklaren aan anderen die de 'bro science' wel geloven als je met een dergelijk dieet bezig gaat:
- Blabla

Volg niet persé een carb-backloading dieet, maar eet wel het grootste gedeelte van mijn calorieën in de avond / late middag. Bevalt me prima tot noch toe.
Een waarom zou je dit moeten 'verklaren' aan anderen? Heeft in principe toch niemand mee te maken dat je op die manier eet / leeft.

Volg niet persé een carb-backloading dieet, maar eet wel het grootste gedeelte van mijn calorieën in de avond / late middag. Bevalt me prima tot noch toe.
Een waarom zou je dit moeten 'verklaren' aan anderen? Heeft in principe toch niemand mee te maken dat je op die manier eet / leeft.

Wat je zegt klopt wel, hoeft in principe ook niet, trek me er ook niets van aan. Maar het blijft irritant

- Blabla
Ik heb precies hetzelfde, kantoor baan, de gehele dag op me reet. Die carbs heb je dan absoluut niet nodig, gaat zelfs tegen werken bij mij (ik raak er moe van en me alertheid daalt enorm met carbs zonder dat ik beweeg). Dus CBL is daarvoor ideaal ook. En verder hoef je niks aan andere te verklaren waarom jij iets doet op jou manier.

Laat me weten van je CBL ervaringen!

Ik wil zo in de cut ook eens beginnen eraan, net als vele van jullie ook een baan met kantooractiviteit dus ben benieuwd

Inmiddels heb ik flinke maatregelen genomen om er voor te zorgen dat ik blijf aankomen. Op rustdagen blijf ik vaak wel low carb maar pak ik rond het avondeten een hele grote maaltijd met veel vetten (soms ook met wat slow carbs, vandaag doperwtensoep en tomatensoep).

Op traindagen is het nu echt flink stouwen met uitschieters naar de 5500 kcal (ekv van 300/800/100 ofzo) waarvan 25 gr vet post workout en ongeveer 50% van me carbs complex.
De dag erna valt de schade nog steeds flink mee zolang ik maar hard blijf trainen.
Feed mode on! Lekker man 5500 kcals, dan ballon ik direct op :D

---------- Toegevoegd om 15:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:43 ----------

Ik wil zo in de cut ook eens beginnen eraan, net als vele van jullie ook een baan met kantooractiviteit dus ben benieuwd
Succes, mocht je nog vragen hebben dan hoort team CBL dat wel in dit topic :p

Ik ben toch ook maar al begonnen met CBL, heb niet de 10 daagse deplete fase niet gedaan. Omdat ik min of meer al met carbcyclen bezig was en mijn lichaam low carbdagen wel gewend was. Nu net m'n eerste CBL gehad na een dikke training.

19:30 (Pwo): 30gr whey + 50 gr dextrose (+creatine, leucine)
20.30: Wrap met kip, banaan, appel, mais, kidneybonen & sla
22:30: griesmeelpudding (deze heeft best weinig vetten en veel carbs vond ik) + wat casein eiwitten

Is er toevallig ergens al een site of lijst met goede CBL producten/maaltijden? (Highcarb/lowfat)
En dan bedoel ik niet zo zeer de Glycemische Index van producten, maar meer maaltijden/recepten.

IN, heeft iemand dat Ebook nog? link op pagina 20 is deaud.
Een paar pagina's teruggelezen maar moet nog wel even wat researchen wil ik er klaar voor zijn :). Die 10 dagen ketose zijn verplicht he?!

Heb zelf 7 dagen keto gedaan, prima voor mij. Maar ik ben keto al gewend, merk eigenlijk niks van de overgang. Vanavond kruiden stokbrood, rijst met Conimex saus en kip:)

Woensdag 22april begonnen met de 10 daagse deplete fase. In het begin heb ik het zwaar, maar hoe meer de carbs uit mijn lichaam verdwijnen, des te fitter ik wordt.

Laatst bewerkt:
karma mij ook met ebook please :)

Hier ook graag

wat is het carb backloading window eigenlijk
stel je sport tot half6 dan is het de bedoeling dat je een shake neemt en een uur daarna begint met backloading dus om half 7 begin je dan met loading tot hoelaat is het dan de bedoeling dat je hiermee doorgaat

Heeft iemand hier het antwoord op? :) In mijn geval slaap ik meestal rond 00:30.

Ik neem na de training een dextro shake, een pop tart, avondeten (witte rijst oid), schaaltje ben&jerry's, wat honey pops, een banaan, wat melk met whey en 75 gr havermout, en een weight gainer shake. In die volgorde eigenlijk ook wel, hier en daar wat afwisseling uiteraard. Ik krijg het allemaal niet binnen een korte tijd weg dus dit eet ik dan verspreid over de avond. Rond 23:00 zo ongeveer de havermout en de shake. Is dit wel/niet de bedoeling?

Uiteindelijk draait het allemaal om cals in cals out. Als je toch dirty wilt gaan, eet dan gewoon wat je wilt en zorg ervoor dat je 200 tot 500 cals onder je onderhoud zit :)

Als het allemaal rond draait om cals in cals out wat doe je dan in deze threat? Volgens mij snap jij deze methode niet. Timing van juiste voeding is even belangrijk!

Terug
Naar boven