AndroidHealthClinic

Cardio op lege maag

Ragnar120583

Cool Novice
Waardering
0
Ik heb gehoord dat je sneller afvalt als je op een lege maag cardio doet. is dit waar, en is het ook verstandig als ik daarnaast massa probeer te kweken???? verder zou ik weleens willen weten welke hardslag ik het beste kan aanhouden.

greetz Ragnar

De één zegt 60-70 % van je maximale hartslag, oftewel als je hardloopt lopen zodat je nog normaal zou kunnen praten zonder dat je je zin moet onderbreken voor ademhaling.

Er zijn echter ook mensen die zeggen dat je beter sneller kan lopen en dan korter. Je verbrand dan even veel calorieen. OVer het trainen op nuchtere maag of savonds ofzo zijn de meningen ook nogal verdeelt. Ik trek het in iedergeval voor geen meter die ochtendcardio

Je kan btw ook nog even op dit forum zoeken op HITT training. Deze vind ik persoonlijk ook wel erg fijn, maar krijg er sneller blessures door.( hardlopen) dus ben er op dit moment niet mee bezig.

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor de snelle reactie

haha nee als ik 's ochtens opsta heb ik ook niet van: let's do some cardio..
maar heb alle apperatuur die ik nodig heb thuis staan ook een crosstrainer, en ja als het echt werkt die ochtend cardio push ik mezelf wel.

iemand die wel ervaring heeft met cardio op een nuchte maag?

Ik, maar je MOET het aan een lage intensiteit doen (wandeltempo dus), anders ga je idd ook spiermassa verliezen. Hartslag maakt niet uit, gewoon rustig wandelen op die crosstrainer !

viel je er toen wel vanaf? is dit dus aan te raden bij aftrainen of beter gewoon voor de training cardio?

Nadeel van lage intensiteit is dat je vrij (lees: heel) lang moet bezig zijn om wat cals te verbranden...

Imo enkel geschikt als je echt aan het k*tten bent, met een heel laag kh in je dieet, als je nog wat carbreserves hebt is hiit of een combinatie toch efficienter.

ga me dan maar eens in hiit verdiepen thx!

ik doe ook 's morgens cardio,op nuchtere maag ga ik dan 5-7km joggen. en namiddag of 's avonds doe ik mijn krachttraining.Ge gaat helemaal geen spieren verbranden als ge 's morgens gaat joggen,vindt het zever wat sommige mensen zeggen

Moen zei:
Ik, maar je MOET het aan een lage intensiteit doen (wandeltempo dus), anders ga je idd ook spiermassa verliezen. Hartslag maakt niet uit, gewoon rustig wandelen op die crosstrainer !

Ik heb het vorig jaar ook gedaan, met hoge intensiteit, en geen grammetje spiermassa verloren, het verschilt misschien per persoon, maar erg veel spiermassa zal je er niet mee verliezen. Ik nam trouwens wel altijd een wheyshake met water ervoor.

hoevaak per week raad je dit aan om te doen

Zelda zei:
Ik heb het vorig jaar ook gedaan, met hoge intensiteit, en geen grammetje spiermassa verloren, het verschilt misschien per persoon, maar erg veel spiermassa zal je er niet mee verliezen. Ik nam trouwens wel altijd een wheyshake met water ervoor.

dan is het geen nuchter maag meer he :D

het kan ook helpen om wat caps BCAA's te nemen voor je cardio en erna,en half uurtje nadien neem je dan je ontbijt...

momenteel gebruik ik geen voedingssup. neem wel wat kwark van tevoren

als je cardio doet op lage intensiviteit maakt het toch niet uit wanéér je het doet? ??? dan verbrand je toch zowieso vet? dus hoeft het lijkt mij niet vóór je ontbijt.

Minimie zei:
als je cardio doet op lage intensiviteit maakt het toch niet uit wanéér je het doet? ??? dan verbrand je toch zowieso vet? dus hoeft het lijkt mij niet vóór je ontbijt.
nee, want verder op de dag is de kans groter dat je koolhydraten in je lichaamhebt die verbrand kunnen worden

ik doe het 's morgens ook maar ik drink ook eerst een whey shake met water :o
en als je het 's avonds doet doe het dan na uw krachttraining is beter

werkt bij mij met stevig wandelen 2x daags

elke ochtend op lege maag de krant bezorgen werkt op zich wel (wel eerst wat koffie ).

45min met een hartslag van 130 is prima!
Voor het ontbijt, dus echt helemaal niks eten.

Wel water drinken natuurlijk tijdens de ochtendcardio!! Heel belangrijk.

Ik ga nu met regelmaat 's ochtends op nuchtere maag joggen,en je voelt achteraf dat je hongergevoel groter is dan anders tot de middag dus volgens mij helpt het wel meer dan normale cardio. Natuurlijk zul je er wat meer spier voor inleveren maar das elke keer als je serieus cut.

Terug
Naar boven