MuscleMeat

Cardio op trainingsdagen of niet-trainingsdagen?

Bezoekers in dit topic

lovelykid

Cool Novice
Lid geworden
31 mrt 2012
Berichten
56
Waardering
3
Lengte
1m81
Hey guys,

stel als je 3x per week zo'n 30-45 minuten lang loopt of wil lopen, is het dan aan te raden om dit op dezelfde dagen te doen wanneer je ook bodybuilding doet of beter op andere dagen?

Indien het geen probleem is op dagen dat je ook bodybuilding doet, is het dan verstandig(er) om Cardio voor de training of na de training te doen? Of maakt dat ook niet uit?
 
Het beste is of na de krachttraining, of 's ochtends vroeg voor het ontbijt. Je energievoorraad (glycogeen) is dan leeg en je gaat dus vrijwel meteen vet verbranden.

Op andere tijden verbrand je lichaam eerst je glycogeen voordat het vet begint te verbranden (duurt dacht ik 15 tot 20 minuten, maar weet dit niet 100% zeker)

Edit: Cardio vóór krachttraining is sowieso een no-go, je hebt dan namelijk geen energie meer over.
 
Ik zou het na je krachttraining doen, nooit ervoor dat gaat ten kosten van je KT en is niet effectief voor vet verbranding. Zoals hierboven beschreven is 's Ochtends ook een mogelijkheid.
 
Na een goede kt heb ik er de energie niet meer voor.
 
Moeilijk te beantwoorden als je niet duidelijk aangeeft wat je doel is, vind ik. Wil je een zo strak mogelijk tempo aanhouden voor 45min en dit opbouwen of wil je gewoon vet verbranden en conditie wat op peil houden?
 
OT: Whey shake na je krachttraining en dus voor lopen? of na de gehele training?
 
shake direct na KT voor je Cardiosessie
 
Back
Naar boven