MuscleMeat

Sticky Metabolisme: aankomen en afvallen (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Is de enige reden waarom keto zo effectief is niet gewoon omdat je geen of bijna geen carbs eet, en dus ineens veel vocht en spierglycogeen verliest? Is miss leuk om even snel kilo's kwijt te raken, maar wanneer je echt puur vet wil verbranden over een langere periode zie ik er echt geen voordelen aan. Lijkt me kut trainen zo zonder carbs en pomp..
Eerste paar weken waren mentaal zwaar maar mijn ervaring is dat dat na paar weken wel recht trekt.. Al blijf ik er bij dat je basis gewoon kcal terkort is voor cutten en hoe je dit nu invult (low fat, keto, if, enz...) maakt (veel?) uit. Al is het hier natuurlijk wel bekend dat je in ieder geval je macro's zo goed mogelijk aan moet houden voor andere lichaamsfuncties.
 
Bij mij waren toentertijd de eerste weken fysiek ook zwaar.., bedoel echt doorgaan met reps maken, terwijl je echt leeg bent..
Op een of andere manier ben je na 2,5/3 weken echt om en heb je energie voor 10!!
En DAN is cutten echt leuk.
Maar liever cut ik tegenwoordig wat langer (eerder starten) dan zo'n kut dieet te volgen [emoji12]
Maar lees je dit in mei en denkt; kak, ik moet over een maandje met collega's of die ene chick naar het strand....., dan keto en niet cheaten!


 
Naturel cutten gaat echt F' snel met keto.., long term maakt het geen reet uit.
Maar als je van zeg 13% zeer snel richting 8/9% wilt + een berg vocht verliezen (omdat het al mei is en je lui bent geweest).., ja dan is keto erg effectief imo!
Omdat je vocht en glycogeen verliest ja. Als je kgs wilt kwijtraken gaat keto indd sneller dan met carbs .maar als je vet wil verbranden gaat t niks sneller
 
de eerste weken zwaar
Als je effectief cut had je in die tijd al klaar kunnen zijn zonder het jezelf moeilijk te maken met keto.
 
verdorie, net een heel stuk over keto getypt, krijg ik een melding dat je max 15.000 tekens in een bericht mag hebben, doei hele lap tekst
 
verdorie, net een heel stuk over keto getypt, krijg ik een melding dat je max 15.000 tekens in een bericht mag hebben, doei hele lap tekst
Rip de moeite die je hebt gedaan dan zwaar kut gevoel lol.

Post het anders in 2 posts? Vond het net allemaal interessant worden eigenlijk :D
 
Ja inderdaad jammer zeg! Ben ook erg benieuwd naar je stuk over keto!
 
Maar lees je dit in mei en denkt; kak, ik moet over een maandje met collega's of die ene chick naar het strand....., dan keto en niet cheaten!

Natuurlijk wil iedereen er op z'n best uitzien als ie bijvoorbeeld 'n dagje naar 't strand gaat of droog staan gedurende de zomer etc. maar als jouw meal plan een maand van tevoren gebaseerd wordt op een dagje weg met een chick, is er naar mijn mening iets goed mis... Als je een chick voor je moet winnen op die extra 1-2% kun je er geld op zetten dat ze je ook weer verlaat zodra je fysiek even tegen zit om wat voor reden dan ook.. No thanks
 
ketose zelf kan wel wat leuke korte termijn effecten hebben (drogere look, minder bloated etc) maar op de lange termijn gaat het geen significant verschil maken voor body comp en het is niet bepaald bevorderlijk voor het behouden van niveau in je trainingen tijdens het cutten

heel simpel gezegd is het meer dat de dieten/manieren van eten waardoor je in ketose geraakt voor sommige mensen fijn/praktisch/succesvol/goed vol te houden zijn en dat er daardoor goede vooruitgang geboekt wordt, niet door de ketose zelf. ik ben zelf ook iemand die prima in een flink deficit kan eten als ik de carbs vrij laag houd, maar zodra ik een broodje of bordje pasta eet dan barst de honger ineens los :roflol:

althans dat is mijn kijk erop kort samengevat, ben benieuwd wat JW ervan vindt
 
Rip de moeite die je hebt gedaan dan zwaar kut gevoel lol.

Post het anders in 2 posts? Vond het net allemaal interessant worden eigenlijk :D
serieus half uur aan links, plaatjes, tekst typen etc. fml
 
verdorie, net een heel stuk over keto getypt, krijg ik een melding dat je max 15.000 tekens in een bericht mag hebben, doei hele lap tekst
Ik heb in het verleden ook vaak genoeg flink veel tekst voor artikelen verloren. Nu sla ik alles triple op (ROBBERTS TRIPLE):
1. Op m'n laptop
2. In m'n dropbox
3. In een GIT repository op m'n lokale server met de hardeschijven raid1 geconfigureerd.

Tenzij m'n laptop, beide hardeschijven van m'n server en dropbox alle drie tegelijk ontploffen, zijn al mijn schrijfsels safe :roflol:
 
Nog maar een keer dan:

Keto
Ik post dit nu hier omdat de openingspost niet groter kan (ifoundoutthehardway, cryevertim), Zal een link naar deze post plaatsen in openingspost.
Anyway:
Volgens mij heb ik hier ergens een reactie voorbij zien komen met ''als je meer vetten eet, wordt vet de hoofdbrandstof van je lichaam, en zul je dus meer lichaamsvet verbranden'' of iets dergelijks. Complete onzin redenatie natuurlijk, inb4 ik eet veel eiwitten dus ik verbrand meer lichaamseiwit, dus eiwitten zijn katabool - logica.

Mijn mening over keto heb ik wel iets bijgesteld; waar ik eerst bijna anti was en t vooral enorme bullshit vond, zijn er zeker wel positieve gezondheidseffecten aan een keto dieet; however, daar gaat dit topic niet over, we hebben het hier over metabolisme, en over of keto daadwerkelijk voor snellere results zorgt.

Veel mensen hier zweren bij het keto dieet, en claimen hierop meer af te vallen dan dat ze doen op een normaal dieet. En ik geef ze gelijk. Einde bericht zou je denken. Nou niet dus. Je zult inderdaad sneller afvallen op een keto dieet; (spier)glycogeen wordt aangevuld door koolhydraatconsumptie. Eet je minder of geen koolhydraten, dan zullen je glycogeenstores leeg lopen, wat uiteraard scheelt in lichaamsgewicht. Hoeveel dan?
Nou, volgens deze studie (http://ajcn.nutrition.org/content/48/2/240.abstract ) stored een depleted lichaam ongeveer 15 gram glycogeen per kg lichaamsgewicht. (niet depleted zal dit iets minder zijn, MAAR voor bodybuilders zal t dan weer wat hoger liggen aangezien meer spiermassa) dus laten we dit getal eventjes aanhouden. Feitje dat hierbij komt is dat elke gram glycogeen ongeveer 3 gram water vast houdt. Laten we uitgaan van iemand van 100 kg voor t gemak (tripple digit bodyweight hestek lifegoals); deze persoon zou dus grofweg 1,5 kg glycogeen kunnen opslaan (voornamelijk in spiermassa, maar ook een deel in de lever) en daarmee 4,5 kg water (intramusculair though) vasthouden.
Zou deze persoon nu gaan cutten op keto tegenover een normaal dieet, dan zal deze persoon op keto dus zeker kilos meer kwijtraken dan op een normaal dieet (en dr flat as fk uitzien, maar dat terzijde).
Dus als je zoveel mogelijk kgs lichaamsgewicht kwijt wilt is keto een prima optie. Maar dit verschil ligt dus vooledig bij extra vocht verlies. Komt alleen wel als nadeel bij dat je eruit ziet als een flat skinny cunt in plaats van volle spieren, en dat je trainingsintensiteit (iig in het begin) absoluut zal lijden onder de door jezelf opgelegde helse omstandigheid waar je in verkeert. Maar ja, kan je wel interessant doen dat je in ketose bent, en je ketostrips kleuren zo mooi als je eroverheen pist. Dat is zeker wel een hoop waard ook.

Ok, dus we hebben het extra gewichtsverlies behandeld; dit komt dus uit vocht.
Maar het zal toch zeker wel zo zijn dat keto beter is omdat insuline en boehoe?
Voor de mensen die denken dat ze beter geen koolhydraten eten omdat dit zorgt voor een insulinepiek, en daarmee dus vetopslag en #slashwrists , ik heb een geheimpje voor jullie:
(
) << klink die link eventjes aan voordat je de spoiler opent
insulin.jpg
In deze grafiek zien we de respons van het lichaam op een low protein/high carb meal, en een high protein/low carb meal.
AUC staat voor area under curve, wat iets zegt over de totale respons.
oh snap, eiwitten worden ook opgenomen door insuline???
Die discussie dus meteen van tafel af; insuline is niet van de duivel, en als carbs voor vetopslag zorgen door middel van insulinepieken, doen eiwitten dat ook absoluut.
It's okay bby. Iedereen heeft wel eens ongelijk.
200_s.gif


Laten we verder gaan:
Los van het feit dat het insulineverhaal niet stand houdt, en dat je als ketowarrior voor het oog kilo's spier minder hebt (like i said, die 4 kg intramusculair vocht ga je soooowieso zien. Helemaal komisch zijn de bro's die creatine nemen alsof t roids zijn voor dat kleine beetje extra vocht, en dan keto gaan doen om af te vallen, maar dat terzijde, hoe zit het verder met het keto dieet?

Nou, theoretisch gezien, val je juist minder af op keto.
Remember mijn post over thermogeen effect? Als persoon A en persoon B beide een dieet hebben met 2500 kcal, en beide eten 200 gram eiwit, maar persoon A doet keto en persoon B eet wel carbs, dan zal persoon B MEER afvallen. SAYWHAT??
het thermogeen effect van vet ligt LAGER dan dat van koolhydraten (van eiwit ligt het hoogst)
Van vet wordt 0-5% gebruikt voor opname, omzetting, etc. Bij carbs ligt dit op 5-15%. 100 calorieen aan carbs voordat je ze in je gezicht duwt leveren dus netto minder calorieen op dan 100 calorieen aan vet.

There you have it, het keto dieet vanuit een metabolisme-oogpunt.
Ik zeg niet dat keto helemaal geen voordelen biedt, maar ik ontkracht hier wel flink wat broscience shit die hier constant om de oren vliegt mbt keto.
 
Ik heb in het verleden ook vaak genoeg flink veel tekst voor artikelen verloren. Nu sla ik alles triple op (ROBBERTS TRIPLE):
1. Op m'n laptop
2. In m'n dropbox
3. In een GIT repository op m'n lokale server met de hardeschijven raid1 geconfigureerd.

Tenzij m'n laptop, beide hardeschijven van m'n server en dropbox alle drie tegelijk ontploffen, zijn al mijn schrijfsels safe :roflol:

mijn vader found this out the hard way xD :(
 
Rip de moeite die je hebt gedaan dan zwaar kut gevoel lol.

Post het anders in 2 posts? Vond het net allemaal interessant worden eigenlijk :D

Ja inderdaad jammer zeg! Ben ook erg benieuwd naar je stuk over keto!

ketose zelf kan wel wat leuke korte termijn effecten hebben (drogere look, minder bloated etc) maar op de lange termijn gaat het geen significant verschil maken voor body comp en het is niet bepaald bevorderlijk voor het behouden van niveau in je trainingen tijdens het cutten

heel simpel gezegd is het meer dat de dieten/manieren van eten waardoor je in ketose geraakt voor sommige mensen fijn/praktisch/succesvol/goed vol te houden zijn en dat er daardoor goede vooruitgang geboekt wordt, niet door de ketose zelf. ik ben zelf ook iemand die prima in een flink deficit kan eten als ik de carbs vrij laag houd, maar zodra ik een broodje of bordje pasta eet dan barst de honger ineens los :roflol:

althans dat is mijn kijk erop kort samengevat, ben benieuwd wat JW ervan vindt

zie bovenstaande post
 
Bij keto wegen de voordelen(als die er al zijn) niet op tegen de nadelen.
 
Goed topic, leuk stuk over keto ook. Ik blijf even verder meevolgen :thumbs:
 
Back
Naar boven