MuscleMeat

[Celullite] Advies gevraagd

Bezoekers in dit topic

UnaPerla

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
3 sep 2008
Berichten
1
Waardering
0
Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw op dit forum en ik wil graag advies en tips :)

Even wat achtergrond informatie over mij.
Ik ben een meid van 18 jaar (morgen 19 :D), ben 1.65 m lang en weeg op dit moment 54 kg. In februari kwam ik 5 kg aan, waardoor ik van 49 kg naar 54 kg ging. Dit is voor mijn gewicht alleen maar mooi geweest omdat ik nu van een ondergewicht af ben.
Het is alleen dat ik niet 'gezond' aankwam, maar juist met teveel vetten en dergelijke. Sindsdien heb ik overal last van celullite; op mijn benen, billen, rug, buik.. zo'n beetje overal. Nouja om het kort te houden, ik voel me niet mooi meer.

Ik fitness 1x per week zo'n anderhalf/twee uur en rijd 1x per week een uur paard. Ook fiets ik elke dag gemiddeld 10 km heen en terug naar mijn stage.

Ik wil absoluut niet afvallen in gewicht, want dit zou betekenen dat ik weer een ondergewicht heb.

Ik zou graag advies willen hebben hoe ik mijn huid weer strakker kan krijgen, en van die gehate kuiltjes af kom.

Groeten UnaPerla
 
dat zal moeilijk gaan meestal zit het in de genen maar ik heb gehoord dat veel water drinken goed is en sporten natuurlijk
 
Bindweefselmassage werkt hier erg goed voor. Je haalt op die mannier de verklevingen onderhuidsweg die voor de cellulitis zorgen. 1 nadeel, je zal het eens in de zoveel tijd moeten laten doen en het is erg pijnlijk!
 
Ik begrijp je probleem,ik ben zelf erg mager (meid van 26 jaar,1.75m en weeg 57kg,wat ook ondergewicht is). Voor ik startte met fitnessen,had ik ook last van cellulitis op billen en bovenbenen,terwijl ik heel weinig vet had op mijn billen.
Sinds ik 3 keer per week krachttraining doe, is die cellulitis echt verdwenen.

Dus één raad: ga 2-3 keer per week 50min-1u (niet langer,want dat heeft weinig zin) krachttraining doen.(weinig herhalingen en zware gewichten).
Je zal zien : je lichaam hervormt zich helemaal (rondere en strakkere poep, stevigere armen, plattere buik én vooral strakkere/cellulitisvrije billen).
Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik een heel milde vorm van cellulitis had. (je zag de cellulitis enkel als ik neerzat of mijn huid bijeenkneep).
Maar het is zeker het proberen waard...
 
Ik begrijp je probleem,ik ben zelf erg mager (meid van 26 jaar,1.75m en weeg 57kg,wat ook ondergewicht is). Voor ik startte met fitnessen,had ik ook last van cellulitis op billen en bovenbenen,terwijl ik heel weinig vet had op mijn billen.
Sinds ik 3 keer per week krachttraining doe, is die cellulitis echt verdwenen.

Dus één raad: ga 2-3 keer per week 50min-1u (niet langer,want dat heeft weinig zin) krachttraining doen.(weinig herhalingen en zware gewichten).
Je zal zien : je lichaam hervormt zich helemaal (rondere en strakkere poep, stevigere armen, plattere buik én vooral strakkere/cellulitisvrije billen).
Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik een heel milde vorm van cellulitis had. (je zag de cellulitis enkel als ik neerzat of mijn huid bijeenkneep).
Maar het is zeker het proberen waard...

Helemaal mee eens!
Heb zelf ondanks mijn leeftijd en zeker geen spillebenen,
amper last van cellulitis.
Kracht -en cardiotraining in combinatie met goede voeding,
en zoals bikerbitchie zegt, veel water drinken.
Als ik kijk naar toen mijn zus en moeder dezelfde leeftijd hadden als ik nu,
ben ik dolblij met mijn huidige leefsT.
 
Ik vind cellulitis altijd bijzonder geil, zeker op de billen. Het heeft iets ondeugends.
 
Koude douche nemen. (voor bloedsomloop ofzo)
 
Gefeliciteerd alvast! :D
Q10 en anti striae kan misschien helpen.
Scrubben schijnt te helpen :o
 
Back
Naar boven