MuscleMeat

WEDSTRIJD Challenge #4 (februari)

• Topic Starter Topic Starter
Maf jongeuh ik dacht ik ga eens testen wanneer dit heavy word. Heb kleine p*ssy pads van op mijn ssb bar. Zijn dunne dingetjes maar beter dan nieks...

Gezien ik dit gefilmd heb om te kijken of de uitvoering goed is kan ik deze maar evengoed uploaden als eerste poging. Ga dit niet balls to the wall doen want dit gaat pijn doen xD

4x120.

Vergeet je weegschaalpic niet bij deze challenge.
Omdat ik m'n schema volg maar heb nog wel een hip trust video, wel van afgelopen november. Dit was 190 of 200 geen idee meer.

Dit was na 2x hip trusten dus de powerlifters hier zouden er toch geen moeite mee moeten hebben :p

Ekte fitgirl!

Omdat ik m'n schema volg maar heb nog wel een hip trust video, wel van afgelopen november. Dit was 190 of 200 geen idee meer.

Dit was na 2x hip trusten dus de powerlifters hier zouden er toch geen moeite mee moeten hebben :p

Sterk.
Vergeet ook niet even een weegschaalpic te maken afgelopen november.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik deze oversla.

Nu nog even volledige ROM en dan komen we ergens!

Lastig te zien vanuit deze hoek.

Maar doe het gerust voor zodat heel dbb wat van je kan leren!
Lastig te zien als het er niet is, inderdaad. Als je kijkt naar de volledige movement is er bovenin geen lock-out, dus in essentie 'stopt' de oefening te vroeg waardoor er geen volledige ROM is. Afijn, ik record mijn glute bridges eigenlijk nooit meer dus heb enkel wat content van een half jaar geleden (glute bridges, geen hiptrust, Google the difference). Maar goed, u vraagt, wij draaien :o

Wat je bij deze duidelijk ziet is het stukje 'missende' ROM waar ik op doelde hierboven, het is net de lock-out die je dan mist waardoor je de oefening verre van optimaal uitvoert en dus ook eigenlijk niet de gewenste spieren (aka glutes) optimaal belast. Ik was hier nog wat mee aan 't experimenteren op wat hogere gewichten omdat ik merkte dat ik daar nog wat progressie in kon behalen, maar dit geeft een redelijk duidelijk voorbeeld van een van de meest voorkomende issues met de oefening zelf.

Ik voorspel een leuke ROM discussie op aankomende videos

ROM lijkt me niet zo moeilijk toch? Je knieen/bovenbenen/heupen dienen op 1 lijn te zitten en dus een horizontale lijn te vormen. Geen idee wat hier moeilijk aan is? Vntl zijn filmpje was dus gwn te kleine rom, maar wel sterk.

Ik dacht dat een glute bridge vanaf de grond was. En Google geeft dat ook aan (eerste 15 hits).
Screenshot_2024-02-05-20-52-38-009_com.google.android.googlequicksearchbox.jpg

Gevonden. Een kas glute bridge is dus bijna hetzelfde als een hip thrust, maar dan minder explosief en kleinere ROM.

Het voornaamste verschil tussen een gewone glute bridge en hip thrust is dat een glute bridge vanaf de grond is i.p.v. bankje en met niet met een barbell en ROM. Voor kas bridge gaan die eerste twee dus niet op.

• Heart
Waarderingen: AK
Verschil is vrij subtiel.

Terug
Naar boven