Fitness Seller

Chris88 traininglog

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
stevige deadlift toch ;)
Wordt nog eens tijd om samen een knaltraining te zetten, vind je niet? :cool:

• Topic Starter Topic Starter
#Squat
20,60,60,80,100,120,145,167.5x5

Mooi! Best liggen knalle op laatste setje. Ging behoorlijk vlot. Diepte was ook goed.

#Bench Press
20,40,60,80,100x5
120x3 Ging vlot
140x0x2 K*t, eerste attempt kreeg ik hem van de borst maar niet in de juiste groove om over te schakelen op de triceps. Tweede attempt was het gas op.
95x8 Vlug een BW setje als compensatie.

#Weighted bulgarian split squat
20x5,3,3,8
30x5
40x3,5,5
Benen trillen nu een beetje. Barbell op rug plaatsen en daarna voet pas op bench leggen.

#Pull-up
bwx10

#Weighted pull-up
bw+5kgx7,6,6,5,6,6

Volledige stretch in de beneden positie. Stang naar sternum trekken in bovenpositie. (Full ROM)
https://www.youtube.com/watch?v=D7rid5PL-PM

Laatst bewerkt:
Knap als ik naar de omvang van je benen kijk dat je deze gewichten kan hebben.
Zou wel aan de techniek van je squat werken, vind ze er niet mooi uitzien.

Laatst bewerkt:
Knap als ik naar de omvang van je benen kijk dat je deze gewichten kan hebben.
Zou wel aan de techniek van je squat werken, vind ze er niet mooi uitzien.

Thanks, benen zijn inderdaad niet mijn sterkste punt.

Ik ga nu wat vaker die bulgarian split squats doen.
Hopelijk brengen ze wat meer massa en versterken ze de adductoren. Techniek zal er dan ook beter uitzien.

Ik zou geen variant gaan doen ter vervanging van. Gewoon blijven squatten en aan de techniek werken. Ook die van mij is verre van perfect maar ik werk er steeds aan.

Film anders de squat eens van de zijkant. Je squat niet in de ideale lijn waardoor veel kracht verloren gaat, je tilt veel vanuit je rug.

Suc6

Ik zou geen variant gaan doen ter vervanging van. Gewoon blijven squatten en aan de techniek werken. Ook die van mij is verre van perfect maar ik werk er steeds aan.

Film anders de squat eens van de zijkant. Je squat niet in de ideale lijn waardoor veel kracht verloren gaat, je tilt veel vanuit je rug.

Suc6

Ik bedoelde meer als accessoire oefening. Vervangen doe ik niet meer. Ik heb dat in het verleden ooit gedaan met als gevolg dat ik de juiste squat techniek helemaal vergeten was.

Ik zal volgende keer eens van de zijkant filmen. De lijn valt wel mee hoor. Het gewicht blijft wel boven mijn middenvoet.

Laatst bewerkt:
K*ttraining gisteren. Ik was zaterdag naar een soort van festival geweest met als gevolg dat ik uitgeput was op zondag.

Vandaag
8 hillsprints in de duinen

Het ging vlot en ik kon er veel meer. Maar het is belangrijker energie te sparen voor morgen. Ik doe ze maar om de longen wat open te krijgen.

weight x reps x sets

#Squat
20 x 5
40 x 5
60 x 5
80 x 5
100 x 5
120 x 5
140 x 4
160 x 3

Op het gemak. Vandaag deadliften en niet squatten. Rug bleef niet compleet strak op laatste reps.

#Overhead press
20 x 5
35 x 5
45 x 5
55 x 5
65 x 5
72,5 x 3

Gas over.

#Deadlift
40 x 5
80 x 5
120 x 5
140 x 3
160 x 3
180 x 2
200 x 1
230 x 1
PR, ik hoopte op 240 maar ik zag dat ik de baar verkeerd had geladen. Toch redelijk tevreden.

#Barbell curl (fat grip)
20 x 10 x 5
25 x 6 x 3
25 x 6 x 3
22.6 x 6 x 3
20 x 8 x 3
Slechts een beetje rust tussen de setjes (5-15 sec)
Ik was geïnspireerd door de Poundstone curls. Zie dit artikel: http://www.lift-run-bang.com/2012/09/more-on-poundstone-curls-origin-of-my.html

#Tricep pushdown
2 x 20 x 2
3 x 20
4 x 20 x 2
3 x 20
2 x 20
1 x 20
2 x 20
Zelfde principe als de Poundstone curls.
1 = 1 binneband van de fiets

Armen voelen alsof ze gaan ontploffen. Ze mogen (net zoals mijn benen) wel wat meer massa gebruiken dus wat high rep work is gewenst.

Laatst bewerkt:
Goede training vandaag. Ik doe ladders met de push en pull-ups dus negeer de vreemde volgorde.

Morgenvroeg zal ik het squat filmpje uploaden. Als ik naar youtube upload vertraagd mijn verbinding.

#Squat
20 x 5
60 x 5
60 x 5
80 x 5
100 x 5
130 x 5
150 x 5
170 x 5
Huppa, ging redelijk vlot. Heel dicht bij een nieuw rep PR.

#Bench Press
20 x 5
40 x 5
60 x 5
80 x 5
100 x 5
115 x 4
125 x 1
Ik kon mijn rug niet strak op de bank houden. Ik lag niet heel stabiel. Waarschijnlijk door het zware squatte.

#Blast strap push-up
1 x 4
1 x 6
1 x 4
1 x 6
1 x 4
1 x 6
1 x 4
1 x 6
1 x 4
1 x 6
Voeten op verhoogje.

#Push-up
1 x 10
1 x 10
1 x 10
1 x 5
1 x 5
1 x 5
1 x 5
Voeten op verhoogje.

#Bulgarian split squat
1 x 8

#Weighted bulgarian split squat
20 x 8
30 x 5
40 x 5
50 x 5
60 x 5

Best vermoeiend. Ik voel deze goed in de glutes.

#Weighted pull-up
bw+5kg x 6
5 x 6
5 x 5
5 x 4
5 x 5

#Pull-up
bw x 4
1 x 4
1 x 5
1 x 6
1 x 5

De pull-ups begonnen tegen het einde echt vies te voelen. (verzuring) Tijd om te eten.

Ik had een filmpje van de zij kant maar dat ben ik vergeten uploaden.
Telenet trekt mn verbinding plat als ik thuis via YouTube upload.

Daarnaast maak ik progressie. zit ik onder parallel en heb ik geen problemen.ik zie dan ook niet meteen het nut van een formcheck in...

Wat is het nut van het posten van een filmpje als je geen feedback wenst te ontvangen?
Je squat techniek is verre van goed. Maar als jij het nut niet ziet om je techniek te verbeteren dan ga zo door.

Wat is het nut van het posten van een filmpje als je geen feedback wenst te ontvangen?
Je squat techniek is verre van goed. Maar als jij het nut niet ziet om je techniek te verbeteren dan ga zo door.

Je moet mijn woorden niet verdraaien. ik heb nooit gezegd dat techniek verbeteren geen nut heeft. Zolang er vooruitgang is, diepte is goed en ik doe niets gevaarlijk dan zie ik nergens problemen. Techniek verbetert naarmate zwakke lichaamsdelen sterker worden en daar werk ik momenteel aan.

Dit is trouwens mijn mening als je daar niet mee akkoord bent dan is het zo maar daar hoef je mij niet voor aan te vallen.

weight x reps x sets

Rustige training vandaag (bij vsral). Het is tenslotte zondag.

#Squat
20,60,70,90,120x5
140x3
Knieën wat meer naar buiten duwen zodat gewicht op buitenvoet blijft.

#Bench press
20,40,60,80x5
100x2,5
80,80,80,90,90,90,90,90x3

Beetje gewerkt op snelheid. Was de bench niet gewend dus het was wat moeilijker mij strak op de bank te houden. Ging iets minder vlot dan het hoort.

#Pull-up
1x10,8,4,5,4

Linker trap wat verrokken deze week. Dit heeft het niet beter gemaakt. Gedaan met echte fatgrips. Voelde het best goed in mijn onderarmen.

#Prowler (40m sprints, prowler weegt zelf ongeveer 50kg)
50x2
75x2x2 (niet zeker of ik 2 setjes heb gedaan met dat gewicht, lag op de grond hierna)

Zonder extra gewichten was het wat te vergelijken met hillsprints.
Met extra gewicht is het best zwaar. Ik ben daarna maar even gaan liggen :D In principe zat er nog wel wat in maar ik ben wat voorzichtig met nieuwe oefeningen (en met mijn maaginhoud). Nog veel werk aan conditie zo te zien.

Ik ga eens kijken of ik mijn farmers niet kan ombouwen tot een push sled. Dit als tijdelijke modificatie zodat ik mijn farmers ook nog kan gebruiken.

Training gisteren.

Voelde mij niet geweldig. Ik ben wat verkouden wat het moeilijker maakte om goed te ademen en om een solide basis te houden.

#Squat
20,40,60,80,100x5
120x3x2
140x3
160x3

Op Ironstrong vroegen ze ook een filmpje dus ik kan het maar net zo goed hier ook posten. Diepte is minder als op mijn 170x5 filmpje. Normaal zit ik wel degelijk onder parallel.

http://www.youtube.com/watch?v=rwjMJJhPggE

http://www.youtube.com/watch?v=sqKhLR1zRaU&feature=player_embedded

Zojuist interessant filmpje gevonden voor de overhead press. Ik ga proberen mijn gripbreedte te verminderen zodat mijn onderarmen vertikaal zijn zoals hij zegt. (net op de knurling)

Ik heb dit juist even geprobeerd en het "lijkt" of ik een iets stabielere basis heb. Natuurlijk is het weer voor een klein gedeelte de beweging aanleren maar we zullen zien hoe het gaat.

Verkoudheid is gedaan. Voel mij terug een stuk beter.

Vanavond ga ik weg dus ik heb het rustig gehouden.

#Hill sprints
1x8

Ik moet ook terug de gewoonte maken van te ontbijten smorgen.
Sinds ik gestopt ben met roken en begonnen met trainen ben ik 10kg bijgekomen. Voor een klein gedeelte ook vet. Het vreemde is dat ik toen een stuk meer at als nu. Mijn metabolisme is wat vastgeroest denk ik.

Niet gek veel geslapen.

#Squat
20,40,60,80,100,120x5
140x2
De platen waren verschoven waardoor mijn evenwicht niet goed was. Opwarming.

#Bench Press
20,40,60,80,100x5
110x3
125x0
Rug bleef niet goed in positie.

#Dips
1x10,10,7,5,4
Triceps waren eraan.

#Pull-up
1x8,5,5,3

#Weighted pull-up
5x5x3

#Lat pulldown
50x12
40x10x2
30x15

Lats begonnen wat te krampen + onderarmen zijn wat gaar. Alle pulls gedaan met fatgrips.

Redelijke training om zo moe te zijn.

Zinc en magnesium werken wel goed tegen de vermoeidheid. Vroeger had ik door het koffiedrinken last van overdreven moeheid of dat ik mij futloos voel. Dit is nu voor een groot deel verholpen.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven