- Waardering
- 3.522
Onderin lijkt het er al beter uit te zien maar dat komt meer doordat je tijdens het zakken al eerder met je torso naar voren komt. Ik denk dat je dit doet omdat je voor je gevoel verder naar achteren wilt zakken. Dit om de posterior chain meer aan te spreken lijkt mij. Geen verkeerde gedachte, zeker niet bij een low bar squat maar helaas zak je niet met je heupen naar achteren maar kom je met je torso eerder naar voren om zo de hams, erectors en gluteus op lengte te krijgen en te activeren. Ik zou tevens een tijdje box squats aan je training toevoegen waarbij de positie van je onderbenen extra aandacht vragen. Deze moet je proberen zo verticaal mogelijk te houden, dus niet met je knie naar voren tijdens de squat.
Hier nog een goede video over dit probleem. Vanaf 8:00 komt box squat aan de orde. Zie de positie van zijn onderbeen, bijna verticaal.
http://www.youtube.com/watch?v=wY4gwVlO_k0
Je hebt wel een mooie tools met die groene en blauwe lijn om je lift te analyseren. Met welk programma doe je dat?
Als je kijkt naar je 4x165 squat van vorige week dan zie je dat je in een vrijwel rechte lijn zakt en dan onderin naar voren komt. Nu zie je bij de 3x160 squat dat je eerder naar voren komt.
De groene lijn zet je nu midden voet in filmpje maar dit is een vertekend beeld, zet deze groene lijn op midden bar wanneer je recht staat. Dat komt in de praktijk neer op midden voet anders zou je niet in balans staan en omvallen.
Hier nog een goede video over dit probleem. Vanaf 8:00 komt box squat aan de orde. Zie de positie van zijn onderbeen, bijna verticaal.
http://www.youtube.com/watch?v=wY4gwVlO_k0
Je hebt wel een mooie tools met die groene en blauwe lijn om je lift te analyseren. Met welk programma doe je dat?
Als je kijkt naar je 4x165 squat van vorige week dan zie je dat je in een vrijwel rechte lijn zakt en dan onderin naar voren komt. Nu zie je bij de 3x160 squat dat je eerder naar voren komt.
De groene lijn zet je nu midden voet in filmpje maar dit is een vertekend beeld, zet deze groene lijn op midden bar wanneer je recht staat. Dat komt in de praktijk neer op midden voet anders zou je niet in balans staan en omvallen.