Fitness Seller

chunky's trainingslog

Heavy DB presses en side raises!

• Topic Starter Topic Starter
met een enkele set krijg ik er ook wel 8 herhalingen uit met die 40.

probleem bij mij met schouder is dat ik tussen stappen moet maken anders pak ik een zwaarder gewicht niet zo makkelijk, snappie.

die 38 is gewoon om het gevoel wat op te bouwen

Okee beste trainingsrakkkers

Ik kon totaal niet meer wachten om te beginnen met me upper lower split en ben gisteren meteen maar begonnen, om vast eens een beetje te testen!!

Lekker is me conclusie, I like it!! Een hele andere pomp, eentje waar ik van hou, man wat had ik een lekkere dikke schouders gister!

hier komtie!

Upper body training maandag 19-12

flat dumbbell bench

20 x 24
5 x 36
5 x 5 x 44

hang clean and press

10 x 20
5 x 5 x 60

chins

5 x 5 x bw

seated cable rows (smalle greep)

5 x 5 x 100
10 x 100 (veuls te licht, volgende keer weer een t-bar pakken)

Daarna de buik aangepakt (omgekeed op de hyper extension, hoe noem je dat?)

5 x 30 herhalingen.

Klaar!

iemand suggesties of opmerkingen op mijn eerste upper body workout?
Ik ben van plan de oefeningen steeds te wisselen en zo het aan te pakken gebied per oefening iets te kunnen verleggen, zo wil ik mijn volgende upper body workout bijvoorbeel laten bestaan uit incline press voor borst, een upright row met uitstoten voor schouders and so on.....

greetz

Ik vind het er goed uit zien, maar ik heb er dan ook geen ervaring mee. Wel handig zo allemaal, want ik kan het lekker allemaal afkijken. Tegen de tijd, dat ik er aan toe ben (zal wel 2007 worden, zo snel als ik mijn schema afwerk:p ), kan ik voor mezelf goed bepalen, hoe het er voor mij uit gaat zien.
Netjes Barry!

Okee vandaag lower body gedaan, het viel me heel erg tegen, ik pakte niet de gewichten die ik gewend ben te pakken en de front squat lukte helemaal voor geen meter, iedere keer gleed die stang van me schouders en als ik em nog dichter bij hield, kreeg ik geen lucht omdat de stang me luchtpijp dicht duwde. Raar want in het verleden heb ik easy 100 kg gefrontsquat. Maja komt wel weer. De combinatie squat en deadlift heb ik ook voor het eerst in 6 jaar ervaren en ik moet zeggen dat me dat erg zwaar ik bevallen.

Hier dan de training.

back squat (kont tot de grond)

10 x 20
10 x 20
5 x 70
5 x 5 x 120 (dit is ook niet echt om over naar huis te schrijven)

front squat
10 x 20
5 x 60
5 x 1 x 100 (aan het gewicht licht het niet, techniek zuigt, stang glijdt weg)
ik geef het op
10 x 60

deadlift
10 x 70
5 x 120
5 x 160
5 x 1 x 200 (dit viel dus zwaar tegen, bedoeling was 5 x 5 x 200)
2 x 200

seated calf raise

15 x 25
5 x 5 x 70

Klaar, training duurde wat lang (75 min) dat gesjouw ook met al dat gewicht en ik moest veel rusten tussendoor om het zwart voor me ogen iets op te laten klaren.

ben benieuwd hoe ik me voel morgen voor een nieuwe upper body sessie.

Je lijkt een beetje negatief maat. Hoe kan dat? En moet je niet wat meer rust nemen tussen je trainingen?

Je zal wat moeten wennen, komt wel goed, toch goede gewichten geneemt jongen !!

Goeie compound. Oefeningen zien er goed uit.

Mighty zei:
Je lijkt een beetje negatief maat. Hoe kan dat? En moet je niet wat meer rust nemen tussen je trainingen?

Ik was ook wat negatief, hoe dat komt? Ik was wat moe, heb je wel eens natuurlijk en der was totaal geen zuurstof in de tent.
Zoals je misschien zelf ook wel ziet, zijn de gewichten een stukkie lager dan de gewichten die ik normaal wel kan pakken.
De combinatie van bepaalde oefeningen zorgen er ook voor dat je niet zoveel kan pakken als wanneer je de oefening solo uit zou voeren.
Verder voelt het wel goed aan.

wat meer rust? Daar heb ik eigenlijk geen tijd voor.
Ik train 4 x per week, zoals ik dat eerder ook gepost heb
Ma
Di
Wo
Do rust
Vr
Za + Zo rust

greetz

toch behoorlijk hoor.. Volgende keer DL iets lager inzetten, bijv 5 x 5 x 170 oid? (kun je daarna wel hoger gaan)

met een UB/LB split zou ik gaan voor een rustdag op woensdag ipv donderdag.

Ja dat had ik liever ook gehad, maar op donderdag train ik voor basketbal!

chunky zei:
Ik was ook wat negatief, hoe dat komt? Ik was wat moe, heb je wel eens natuurlijk en der was totaal geen zuurstof in de tent.
Zoals je misschien zelf ook wel ziet, zijn de gewichten een stukkie lager dan de gewichten die ik normaal wel kan pakken.
De combinatie van bepaalde oefeningen zorgen er ook voor dat je niet zoveel kan pakken als wanneer je de oefening solo uit zou voeren.
Verder voelt het wel goed aan.

wat meer rust? Daar heb ik eigenlijk geen tijd voor.
Ik train 4 x per week, zoals ik dat eerder ook gepost heb
Ma
Di
Wo
Do rust
Vr
Za + Zo rust

greetz
Oke. Dat is dan duidelijk. Volgende keer makker! Desnoods zet je wat deuren open daar. Dan kan er wat zuurstof naar binnen!:D

Mighty zei:
Oke. Dat is dan duidelijk. Volgende keer makker! Desnoods zet je wat deuren open daar. Dan kan er wat zuurstof naar binnen!:D

Ze hebben der allemaal apparatuur hangen om wat lucht binnen te krijgen.
Toen de druppels van de spiegels gingen lopen, heb ik die chick achter de bar gesommeerd (eg wel) dat ze die troep aan moest zetten.

het is gewoon wennen aan de manier van trainen. als je gewend bent gaat het gewicht vanzelf weer omhoog.grts

Ik post hier gelijk nog even een vraag over upper lower split

is het de bedoeling dat je elke training zwaar gaat? behoudens dat je deload.

Of is het verstandiger om twee zware trainingen met twee lichtere trainingen per week te combineren?

Persoonlijk zou ik zeggen: zwaar.

Meestal zie ik hier op WSB gebaseerde schema's, waarbij men gebruikt maakt van 'snelle' en 'zware' dagen: Dynamic en Maximum Effort.
ik maak bewust gebruik van het begrip 'snel' omdat speedsquats e.d. echt niet licht hoeven te zijn! :D (F = m x a enzo...)

wat is WSB?

hoe zou je dan die snelle en zware dagen moeten indelen? Gezamelijk in dezelfde week of periodiseerd je dat?

Toch nette training hoor kerel!

Ik train meestal alle trainingen vrij zwaar, maar niet tot failure. Af en toe eens het laatste setje wil ik nog wel tot failure gaan.

Ik had zelf ook last van het afglijden van de stang met frontsquats. Een tip die Adema me gaf: Probeer je ellebogen zo hoog mogelijk te houden, ook omhoog kijken en dieper naar achteren zakken. Alsof je bijna het gevoel krijgt dat je achterover flikkert, dan zit je goed. Zo blijft die stang gewoon liggen en heb je er geen last van! ;)

Terug
Naar boven