AndroidHealthClinic

chunky's trainingslog

volgens mie bin ie ook n'ún tukker onie?

chunky zei:
Ja dat had ik liever ook gehad, maar op donderdag train ik voor basketbal!

Cool! :D Waarzo speel je ergens? Serieus niveau of meer voor de lol nu?
Qua lengte lijk je me een 2 of een 3, maar ik neem aan dat je met je brute gewicht op de 5(centerpositie) speelt?:p

• Topic Starter Topic Starter
ik speel in brielle.

positie: powerforward.

geen center (ik kan ni springen) en me maten zijn veul langer.
me gewicht is meestal wel makkelijk om iemand ff opzij te zetten, bal jij ooK?

okay geen tukker dus, wel een lekker gewicht inderdaad.. hulk!!

Okidoki, vandaag heb ik weer een upper body training gedaan en ik moet zeggen dat de ervaring van de afgelopen twee dagen mij al het nodige hebben meegegeven. Ik heb deze keer betere gewichten kunnen kiezen.
Ik heb gekozen voor gewichten waar mee ik dus 5 herhalingen kan maken, maar waarmee ik ongeveer 2-3 reps van failure zit. Graag zou ik van de kenner vernemen of dit goed is? Tevens zou ik graag van iemand vernemen wat ik zou kunnen veranderen om nog meer op kracht gericht te trainen.

Bench

10 x 20
5 x 70
5 x 90
5 x 5 x 110 (dat ging lekker)

barbell bent over row (overhandse greep, breed)
10 x 20
5 x 70
5 x 5 x 100 (vrij easy)

seated shoulder dumbbell press (handpalmen naar voren)

5 x 24
5 x 5 x 36 (ging wederom lekka)

rope face pulls (cable)

5 x 5 x 60

elbows out extension (oftewel tate press, toch?)

5 x 5 x 18

Up right row
10 x 20
5 x 5 x 60

Klaar.

Deze keer gekozen om na iedere set, rust te pakken, zodat ik in principe hersteld weer verder kan. Dit hoort toch min of meer op de pl manier itt bodybuilding? Wat mij dan wel opvalt is dat de training vrij lang duurt. Dus de vraag is tevens of de training niet veel korter moet zijn dan?
Gezien met het bovenste zijn dit alweer een hoop vragen, ik hoop nog op wat nuttige antwoorden.

greetz

Ff wat antwoorden :D
Tate press zou goed kunnen --> http://www.weightliftingdiscussion.com/tatetri.html
Bij de PL-manier pak je doorgaan wat meer rust ja, ik weet niet hoe lang je training duurt, ik doe er meestal iets van anderhalf uur over, daar voel ik me wel goed bij.

yep ik doe em alleen rechtop zittend

persoonlijk kan ik niet veel rust nemen. ik moet helemaal stuk gaan daarom duren mijn trainingen ook altijd 60a70min. wel goede bench je begint eraan te wennen zie ik:D

yep, ik begin al te wennen ja! Dit is ook mijn test week, straks neem ik minimaal 1 rustweek, waarschijnlijk + nog wat dagen. 9 januari gaat dit schema knallen! ben benieuwd.

lekkere training kerel, ga zo door !!
:D

Trainingen duren idd langer als je op een kracht manier traint. Ik train 1.5 uur tot 2 uur.

afgelopen vrijden Lower body gedaan...voelde me beentjes van de woensdag daarvoor nog aardig, desalnietemin ging het best lekker.

back squat full

10 x 20
5 x 20
5 x 60
5 x 100
5 x 120
4 x 5 x 130

front squat (andere techniek gebruikt, gaat nu veel beter. Eerst had ik mijn armen gekruisd en nu gewoon recht, zoals je eindigt bij een clean, alleen zijn me polsen nog niet zo lenig.)

10 x 20
5 x 60
5 x 5 x 80

speed deadlift (schijnt dus geen speed te zijn, maar 160 is wel een makkie) dit is ongeveer 70% van me max

10 x 20
5 x 70
5 x 120
5 x 5 x 160

pull trough (voor het eerst, ik voel geen reet van die oefening)

5 x 5 x 65

wel een lekkere training.

vraag 1: Waar zou je een pull through moeten voelen?
vraag 2: om de hoeveel tijd zou je moeten maxen?

greetz

Laatst bewerkt:
Speed deadlifts met 160kg? Deadlift jij 300kg+? Daarbij moet je meer setjes en minder reps doen als je speed deadlift. Bijvoorbeeld 8 setjes van 2 herhalingen. Tussen deze setjes ongeveer één tot anderhalve minuut rust.

Pull through zou je in onderrug, reet en hamms moeten voelen.

Hangt natuurlijk van je methode af. Wat versta je trouwens onder maxen? 1RM of ook 3RM en 5RM? WSB maxt elke week. Ik max maar om de 1 a 2 maand.

ik kan met 160 kg vrij gemakkelijk deadliften, daarom noem ik het een speed deadlift, maar het kan zijn dat ik dit verkeerd zie hoor, ik meng me ook nog niet zo lang in de pl termen. me 1RM max bij deadlift zit op de 220-230.

Volgende keer zal ik eens de 8 setjes van 2 herhalingen proberen.

dank je

Speed is normaal gezien met 50-55( of was het 50-60?) % van je 1RM

Graag gedaan.

Nice training dude!

`zker netjes ik moet nog 1week wachten en dan ga ik ook ub/lb trainen. ben echt heel erg benieuwd

succes daarmee punani

Terug
Naar boven