XXL Nutrition

chunky's trainingslog

nette trainingen maat!!

Lekkere training! Schouder houdt het goed naar ik het begrijp?

Ga je zondag nog trainen bij Jimmy?

Wow!

Echt serieus sterke kerel aan het worden zie ik.
Die push press scheelt maar weinig, iets explosiever en je had hem.
Je kunt je triceps in de push versterken door zittende MP's te doen waarbij je de stang met gestrekte armen uit het rack kunt halen, dan laten zakken tot bovenarmen parallel zijn en weer uitdrukken.
Zo versterk je het bovenste deel van je push

Ik heb bij mij in de buurt een sportschool gevonden waar ook strongmen getraind hebben, wellicht bestaat daar de mogelijkheid nog om op de onderdelen te oefenen.
Anders wil ik volgend jaar ook eens wat trainingen gaan doen samen met andere strongmen hier op het forum indien dit mogelijk is, volgend jaar wil ik eens een wedstrijd mee gaan draaien om te zien wat me beter bevalt, powerliften of strongman.

Maar ga in ieder geval zo verder.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.545
thnx

Lekkere training! Schouder houdt het goed naar ik het begrijp?

steeds beter! thnx

Ga je zondag nog trainen bij Jimmy?

Ja! kom je ook?

Wow!

Echt serieus sterke kerel aan het worden zie ik.
Die push press scheelt maar weinig, iets explosiever en je had hem.
Je kunt je triceps in de push versterken door zittende MP's te doen waarbij je de stang met gestrekte armen uit het rack kunt halen, dan laten zakken tot bovenarmen parallel zijn en weer uitdrukken.
Zo versterk je het bovenste deel van je push

Ik heb bij mij in de buurt een sportschool gevonden waar ook strongmen getraind hebben, wellicht bestaat daar de mogelijkheid nog om op de onderdelen te oefenen.
Anders wil ik volgend jaar ook eens wat trainingen gaan doen samen met andere strongmen hier op het forum indien dit mogelijk is, volgend jaar wil ik eens een wedstrijd mee gaan draaien om te zien wat me beter bevalt, powerliften of strongman.

Maar ga in ieder geval zo verder.

thnx man! Tri's moeten inderdaad stuk sterker worden. Wat jij omschrijft, maar dan als zittende lock outs, bevalt me ook erg goed!

Je zult niet teleurgesteld zijn denk ik wanneer je de onderdelen probeert, echt gaaf!

• #2.546
Algemene opmerking!

gewicht wederom gestegen naar een tikkie boven de 116!:cool:

training van gisteren

pushpress
opwarmen
3 x 50
1 x 90
1 x 100
1 x 110
0 x 120
0 x 120 YouTube - pushpress 120 kg failed
0 x 115
0 x 115 dikke sh*t

Matig, matig, matig. had die 120 wel een beetje verwacht. Ik was der verdomd dichtbij (zie filmpje). Na al die fails heb je mentaal wel een domper en is de rest van de training niet echt lekker meer. Hang snatch is listig.

Je komt niet onder het gewicht op de push press video. De bar vliegt omhoog, maar je blijft met je torso naar achter. Eens de bar ter hoogte van je voorhoofd komt, dien je naar voor te komen. Op die manier ben je sterker.

Het vraagt lef, maar in het slechtse geval, valt de bar gewoon in je nek (of achter u als je het mag laten vallen, maar ik vermoed van niet)

Probeer overhead supports een paar weken, zeer zwaar met 125-140% van je max. na een aantal weken zo de lockout geen probleem moeten zijn. Begin van de beweging is gewoon mee hip drive/meer explosiviteit.

Kijk ook eens naar overhead press techniek.

Succes.

Lijkt me wel leuk maar ik ben vandaag ook bewust een keer niet naar Friesland gegaan voor een training. Het wordt allemaal een beetje veel met het heen en weer rijden (ook voor wedstrijden) dus ik train vandaag gewoon thuis.

Goed trouwens dat je weer zwaarder bent geworden. Ik ben zelf nu weer gestegen naar 134kg.

• #2.549
Ja, is ook zo. Ik ga bewust nu omdat ik de kans heb, na volgende week wil ik de weekenden vrij houden om te klussen aan me huis. Gaat dus nog lastiger worden allerlei trainingen doordeweeks te plannen.

@Chunky: nice training kerel! sterke presses!

@Powerblade: Mocht je interesse hebben in Strongman-onderdelen training, dan moet je in Itteren wezen. Daar wordt 1x per 3 weken getraind op onderdelen. Verder heb je in sportschool Body-Art in Maastricht een metalen boom om de log lift te oefenen. Haefland Sports in Brunssum (eigenaar Jules Bremers) heeft er ook eentje.

• #2.551
onderdelen training @ jimmy's Laureys

Farmer Walk Medley (direct na elkaar):
15m x 100
15m x 130 (lukte maar een enkele meter, wat een heavy shizzle grip)
15m x 155 (andere greep is makkelijker vast te houden, dus wel de 15 m1 gemaakt)155 is wel een dikke gewicht pr

Log Lift:
5x 45
2x 85
1x 105 PR
0x 115
0 x 115
0 x 110 bijna!

Yoke:
30m x 100
0m x 300 kreeg die rakker niet van de plaats
15m x 250
15m x 250

Medley:
tire flips (1 x geprobeerd maar gestopt, band was te glad door de regen)
15m duck walk (150kg), eerste keer, vollop vaag onderdeel

Stone gedoe
Door de regen wilde we niet de stones rollen naar het platform, want dan waren ze nat geworden, dus gewoon op de plaats wat opheffen.

3x 110 toen gestopt omdat me heup wat tegen begon te stribbelen.

Jammer van het weer, maar al met al toch een lekkere training en leuk die gasten (o.a Jimmy en Monsterstrength) eens ontmoet te hebben.

Laatst bewerkt:
Heftige farmer walk, holy shit! En ik vond het al stoer dat ik 125 van de grond kreeg en er een hold mee kon doen. 155, damn :eek:
Mooie PR ook op de log lift!
Was dus wel een geslaagde training te noemen?

Was cool vandaag Barry! ( vette golf ook waar je mee rijd ;) )

:eek: Farmers ****ING STRONGGGGG !!!

• #2.555
Heftige farmer walk, holy shit! En ik vond het al stoer dat ik 125 van de grond kreeg en er een hold mee kon doen. 155, damn :eek:
Mooie PR ook op de log lift!
Was dus wel een geslaagde training te noemen?

155 zou met de farmers in schiedam niet lukken hoor Jac, waren wat hoger en een hoekige grip. de 130 was lager als in schiedam en een grip van denk ik 35 mm doorsnede, erg zwaar om te tillen.

Was cool vandaag Barry! ( vette golf ook waar je mee rijd ;) )

Thnx, was zeker cool! (en nat :D )

:eek: Farmers ****ING STRONGGGGG !!!

:D

Sick die trainingen van jou! :thumb:

• #2.558
training van gisteren

close grip bench
15 x 20
15 x 50
5 x 90
3 x 110
3 x 120
1 x 130 PR
5 x 110

dumbbell incline bench
8 x 32
8 x 36
8 x 40
8 x 44

peck deck (fancy!)
3 x 10 reps

bench lock outs
5 x 120
5 x 160
5 x 190 failed (wordt toch hoog tijd dat dit weer terug op niveau komt)

barbell curl
8 x 40
8 x 50
8 x 60

hammer curl
8 x 24
8 x 28
8 x 32
8 x 36

weer de eerste keer sinds blessure dat ik 120 beet heb met een bench oefening, laatste keer was KNAK!

Train de komende tijd weer volgens een split. Waarom? Waarom niet, ik ga er altijd goed op, ff wat anders. Plus ik pak makkelijker massa op een split, even kijken of ik de 120 kg bw kan halen.

Verder krijg ik vandaag de sleutel van me huis, krijg het dus flink druk de komende tijd. Ik ga mijn trainingen zo verschuiven, dat ik het weekende de komende tijd vrij heb om te klussen. Hopen dat trainen ook een beetje blijft lopen.

gr

Mooie training weer! Nette PR op de CG. Heb je trouwens niet een soort van angst als je nu het gewicht pakt waar het toen mee fout is gegaan?

Nette PR Jonkie :p

Ook goede Peckdecks ;)

Terug
Naar boven