AndroidHealthClinic

chunky's trainingslog

afhankelijk van welk deel van je squat je wil verbeteren kun je de hoogte van je box aanpassen. k kan je aanraden om op de WSB site wat artikelen te lezen.

verder nette trainingen imo. :thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
thnx builderB, ik ben ook druk bezig om de artikelen door te pluizen, maar ik heb gewoon niet zo heel veel tijd. De paar tellen die ik tijd, gebruik ik om hier info op te doen. Maar ik heb al het een en ander uitgeprint en dat ga ik zeker doorpluizen.

gr

okee gister weer eens lekker getraind. Dit werd voor mij een training om eens wat nieuwe dingen uit te gaan proberen en dat heb ik dan ook gedaan. ik vond het zelf echt gaaf om te doen. Tevens al die gezichten van mensen die dachten, wtf doet die gast nu voor oefeningen.

komtiedan:

speed bench

10 x 20
8 x 3 x 65

chins
1,2,3,4,5,6
1,2,3,4,5
1,2,3,4
1,2,3
1,2
1

one arm dumbbell snatch
deze had ik ook nog nooit gedaan dus ik heb eerst wat staan oefenen zonder gewicht om mijn arm in de goede baan te krijgen.
Toen de gewichten steeds iets verhoogd, in het begin had ik het gevoel een front raise te doen, maar toen kreeg ik het door, lekkere oefening hoor.

5 x 10
5 x 14
5 x 16
5 x 18
5 x 20
5 x 24 (nou stop ik maar)

die 24 kg gaat nog makkelijk omhoog, maar niks forceren zo'n eerste keer)

power cleans (of gewone cleans?) wat is het verschil
ik moest eerst de techniek ff oefenen
10 x 20
5 x 40 (makkie)
5 x 60 (nogsteeds makkie)
2 x 80 (gaat lekker hoor, ik blijf ff op dit gewicht om te oefenene)
2 x 80
2 x 80
1 x 80 + 1 x 80 and press
1 x 80 + 1 x 80 and press (pies of keek)

zo dat was de training vandaag. Lekker hoor, weer wat nieuwe dingen en ik vind het zelf echt niet tegenvallen.

gr

Lekker aan het variëren, zie ik. Doe je goed makker! Ziet er weer goed uit.

Mooie training kerel!

Nette powercleans!

Erg nette Cleans voor een eerste keer zeg woow!!. Je Squat en DL zal ook wel dik in orde zijn!

Nice power (gewone) cleans ;)

one arm powersnatch ga ik ook is proberen. lijkt mij ook wel wat

zo vandaag weer eens een ouderwets zondagochtend training gehad..

ME deadlift (lower body)

deadlift
10 x 20
5 x 70
5 x 120
5 x 170
3 x 200
1 x 210
1 x 220 (dit ging echt niet soepen, ben ook niet meer zwaarder gegaan)

low box squat (als box 4 25 kg schijven gebruikt)

5 x 10 x 70 (@45%)

glute ham raises

5 x 10 x lekker gewichtje (weet ik veel hoeveel op zo'n apparaat)

good mornings

10 x 20
10 x 50
10 x 50
10 x 70
10 x 70 (lekker licht gehouden)

klaar, best wel lekkere training, jammer dat de deadlift zo zwaar aanvoelde.
Volgende keer beter.

Ik ben nu van plan om tijdens Max effort maandag steeds een andere oefening te maxen. de ene week deadlift de andere squat (of box) en de andere good morning. Volgens mij is dat ook de opzet (of kan een opzet zijn) van de wsb principes. Ik moet het allemaal nog voor mezelf op een rijtje krijgen.

gr

Zoals je het aangeeft is van WSB ja.
Maar mooie gewichten hoor!

nette training! Nice DL inderdaad! :eek:

WSB is idd bijv week 1 squat, week 2 deadlift en week 3 goodmorning op je ME-dag. Goede link trouwens, die ene site die ik van jou ergens vandaan heb. Veel goede artikelen.

thnx mannen! ik hoop toch binnenkort mijn pr weer te kunnen verbeteren op de DL.

vandaag weer eens de max op de bank bekijken.

deadlifts zijn ergggg netjes

tsja die 230 van voor me rustweek was nog netter!

ik heb wel 10 keer geteld, maar er zat toch echt maar 220 aan, balen was dat! haha

Hehe. Om nog even terug te komen op je cleans, volgens mij is het verschil tussen gewone en power dat je bij gewone een diepere frontsquat maakt. Maar ik denk dat mannen als Adema en Calibre het wel weten.

Ik weet niet of je deze sites al kent, maar staan veel oefeningen met filmjes etc:

http://www.fortifiediron.com/invision/index.php?showforum=9

[Link niet meer beschikbaar]

thnx wulee, karma komt zodra dat kan!

frontsquat he! Ik dacht al zo iets, maar ik doe ze nog zonder frontsquat (geen flauw idee of dat enigszins oke is) maar ik trek het gewicht dus ineens van de grond naar mijn schouders en in de beweging ga ik gelijk staan.
Is dit ook een bepaalde uitvoering of klopt er zo geen snars van?

gr

Terug
Naar boven