AndroidHealthClinic

chunky's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.001
Jep, viel ook niet helemaal tegen, pr is volgens mij 137,5.
Normaal gesproken doe ik het regelmatig, omdat het mijn pushpress helpt, maar aangezien ik voorlopig geen PP meer doe/deed, CG inclines ook al tijd niet gedaan.

cg incline is indd goed voor je oh merk ik :D

Close grip incline bench
10 x 20
5 x 70
2 x 100
2 x 120
1 x 130
8 x 100 laatste met hulp, toch PR

Voor wat is dit goed? Dit zou je military press helpen?

Ik heb het nog nooit gedaan eig, dus gwn schuin small bankdrukken toch he?

Moet ik is proberen.....

• #4.004
Schuin smal drukken ja. Goed voor de triceps en door de schuinte werken je schouders er ook goed aan mee.

Had ik nog nooit van gehoord eigenlijk, ga ik zeker is proberen. Bedankt!

• #4.006
training vandaag:

squats
8 x 20
8 x 60
8 x 90
5 x 120
5 x 130
7 x 140, vorm was k*t gestopt, zat nog voldoende in de tank,
http://www.youtube.com/watch?v=rmHlYxCIV8Y

powercleans, heel lang geleden en conditie is nog k*t van ziek zijn vorige week.
8 x 20
8 x 60
5 x 90
10 x 105, filmpje, met soort van biceps pose!! beetje mislukt
http://www.youtube.com/watch?v=8GZJ0GjIRew

full front squat
5 x 5 x 90

squat 140 kg
nogmaals techniek beoordelen omdat camerahoek bij eerste poging niet zo goed was, maar ben al redelijk leeg.
Zie filmpje 1

T-bar row
8 x 80
8 x 110
8 x 130
8 x 140
dropset
3 x 150 (te zwaar)
5 x 130
5 x 120
5 x 105
5 x 90
gestopt, compleet naar de maan, misselijk naar huis!

Aardige training,maar squats zijn een stuk slechter als ik dacht, goed dus dat ik het gefilmt heb. Ik ben na wat zelfstudie toch ook wel tot de conclusie gekomen dat ik compleet niet mobiel ben in de heupen en zeer strakke hams heb. Hier ben ik dus mee begonnen om te stretchen en mobility drills te doen. Ik post het filmpje ook in het topic wat ik had geopend over kantelen van het bekken.

gr

Zeker geen slechte training Barry. Die powercleans lijken je toch best makkelijk af te gaan.
Ga je ook in je log vermelden wat je precies aan stretching doet?

Techniek van die pc lijkt mij niet echt perfect. Je kijkt naar beneden tijdens het trekken en kont iets dieper laten zakken. Verder moeten de experts hier maar even tips geven.

Dat zijn potverdomme nette good mornings, die 10 x 140! ;)

• #4.010
Techniek van die pc lijkt mij niet echt perfect. Je kijkt naar beneden tijdens het trekken en kont iets dieper laten zakken. Verder moeten de experts hier maar even tips geven.

I know, ben zowiezo niet zo heel technisch op dit punt, het blijft altijd wat harken, maar als ik de oefening vaker doe, gaat het allemaal wel weer wat soepeler.

Zeker geen slechte training Barry. Die powercleans lijken je toch best makkelijk af te gaan.
Ga je ook in je log vermelden wat je precies aan stretching doet?

Thnx Jac, gewicht is niet zo het probleem, techniek is wat roestig. Mobility drills en stretching zal ik vermelden.

Dat zijn potverdomme nette good mornings, die 10 x 140! ;)

Thnx Anton, volgende keer probeer ik wat meer te squatten :D

Vind dat je met squats wel erg voorover buigt, soort van GMsquats...

Probeer eens wat meer rechtop te blijven met je bovenlichaam. Misschien ook wat breder gaan staan, want volgens mij sta je vrij smal. Succes!

• #4.012
Klopt Ruben, hoe breder me stand, hoe makkelijker ik rechtop kan blijven, logisch. ik sta nu met me hielen ongeveer schouderbreed. Als ik een stuk breder ga, dan voel ik altijd me knieen zo snel?

Klopt Ruben, hoe breder me stand, hoe makkelijker ik rechtop kan blijven, logisch. ik sta nu met me hielen ongeveer schouderbreed. Als ik een stuk breder ga, dan voel ik altijd me knieen zo snel?

hmm, anders misschien de tenen nog meer naar buiten laten wijzen bij een brede stand. Je zou natuurlijk nog altijd een band tussen je knieen kunnen spannen, om zo te leren met je knieen naar buiten te drukken. Ga ik zelf denk ik ook eens proberen.

• #4.014
Knieen naar buiten houden heb ik geen problemen mee, dus dat kan het niet zijn...

Vandaag lekker een vrije dag, ivm me verjaardag, dus lekker op tijd trainen en op tijd weer thuis voor de prak en visite.

Bench
10 x 20
10 x 60
5 x 90
5 x 102,5
5 x 107,5
7 x 115

close grip incline
10 x 60
10 x 70
10 x 70
10 x 60

dippen
5 x BW
5 x BW + 10
5 x BW + 20
8 x BW + 20, dikke pr, nog nooit eerder weighted gedipped!

chins
5 x BW
5 x 5 x BW + 5 kg, nog nooit eerder weighted gechinned, dus ook PR

cross overs
4 x 10 reps

fietsen 10 min, als opwarming voor het rekken

rekken:
Hangende hip twists
Piriformis stretch
Psoas stretch
Side lunge achtige stretch, heen en weer
Bulgarian split squat achtige stretch
Staande hamstring stretch

Opm:
eerste bench in de cycle, gaat altijd wat moeizamer, dat is iedere keer zo. Nog nooit eerder weighted gedipt, dus dat was wel lekker.

Gratz! :)

Gefeliciteerd Barry! Je weet dat op deze leeftijd alles gaat verzamelen rond je middel he?

Laatst bewerkt:
gratz ouwe!

• #4.018
Thnx Allen!!

• #4.019
Training van vandaag

Deads
10 x 20
10 x 70
5 x 120
3 x 170
5 x 200
5 x 215
8 x 230 PR

pull through
4 x 15 reps

Dumbbell curls
4 x 8 reps

Stretch + mobility oef + dislocates

Altijd gestopt op 5 reps boven de 220, dus PR. Op 5 reps dacht ik ff dat ik erin zou blijven want het bleef een poosje zwart voor de ogen, uiteindelijk deed ik het toch nog steeds, dus nog 3 reps gedaan.

• #4.020
Heb er nog eens over na zitten denken, maar de training gisteren is voor het eerst sinds heeeeeel lang dat ik een deadlift PR heb gemaakt. Sinds de eerste keer dat ik door die fysio onder handen ben genomen, is het ook voor het eerst dat ik dat minimale niveau weer voorbij ben. (training voor behandeling deed ik 5 x 230 met moeite)

Dat met het feit dat ik eind juni 2010 vader!! mag worden, makes you happy! :D

Terug
Naar boven