AndroidHealthClinic

chunky's trainingslog

Nice training makker. Die FP is niet normaal natuurlijk, he! ;)

• Topic Starter Topic Starter
Niet?

De bedoeling bij floorpress is juist wel om de spanning eraf te halen als je op de grond bent.
Vergelijk met boxsquats.
Het is moeilijker te starten als je geen spanning hebt.
Floor press lijkt een beetje op rack lock outs, waarbij je het gewicht van de safetybars af drukt vanuit een parallele positie.
De bedoeling is de triceps en het cns te trainen op het moment dat in de benchpress de load op de triceps komt en deze maximum effort moeten gaan geven.

thnx dan weet ik dan iig voor de volgende keer.

langetraining maar wel effectief zo te zien goeie floorpress kerel

Powerblade zei:
De bedoeling bij floorpress is juist wel om de spanning eraf te halen als je op de grond bent.
Vergelijk met boxsquats.
Het is moeilijker te starten als je geen spanning hebt.
Floor press lijkt een beetje op rack lock outs, waarbij je het gewicht van de safetybars af drukt vanuit een parallele positie.
De bedoeling is de triceps en het cns te trainen op het moment dat in de benchpress de load op de triceps komt en deze maximum effort moeten gaan geven.
thx wist ik ook niet!

Ondanks de onjuiste techniek voor de FP toch zéér nette load!! :D

Nice training verder!

Adema zei:
Powerlifting is niet alleen low-rep bro, alhoewel veel mensen dat wel denken.

Ja, gaaf is dat als je het ontdekt, Vroeger dacht ik dat ook, alles, iedere oefening ,5 reps uitvoeren. Nu ik dit doe, is het echt een heerlijk gevoel van trainen, Het is BB, maar dan met een soort toevoeging en dat is die kracht.

RubenSossa zei:
Ondanks de onjuiste techniek voor de FP toch zéér nette load!! :D

Nice training verder!

forgive me, for it was my first time.....:D

Dit is nu trouwens mijn 5e week trainen en ik denk erover volgende week te gaan deloaden. Ik voel nog niks maar dat is ook de opzet natuurlijk, deloaden voordat je de lichamelijk kenmerken van overtraining enigszins kan gaan vertonen. Denk er nog ff over na, maar ga het denk wel doen.

een weekje Deloading kan geen kwaad lijkt me, je kunt er beter een week te vroeg mee zijn................... dan te laat idd :)!

Ook powerlifters trainen highrep hoor.
A. om krachtuithoudingsvermogen te krijgen.
B. uiteindelijk is meer massa meer kracht, je bouwt eerst wat massa en maakte die sterker met low rep werk.
Als je op het gewenste gewicht bent en niet uit je gewichtsklasse groeien wilt doe je high rep werk op onderhoudsbasis en past daarbij je voeding aan.

okido, gister weer getraind, dynamic E squat

box squat dubbels @ ca 75%

10 x 20
5 x 70 (tot hier opwarmen)
8 x 2 x 120 (ging lekker, had zoveel speed bovenin dat de bar loskwam van me traps)

low back training, deadlift gepakt deze keer

10 x 20
10 x 120
3 x 10 x 155 (dit bracht mij op het randje van misselijkheid, zie ook onder)

abs:

dumbbell side bends (en dat is geen schrijffout voor benCH!!)

10 x 24
10 x 30
10 x 36
10 x 40

incline sit ups

4 x 20 x bw

neck:

up right row

10 x 20
3 x 10 x 50

Was een lekkere training! De volgende uitleg over de deadlift, ik heb nu een tijdje een andere sT geprobeerd om me deadlift aan te sterken, maar ik merk dat ik volume nodig heb hiervoor. Op de eerste bladzijden van dit log zie je trainingen waarin ik 8 herhalingen met 205 pak, daar zou ik nu echt even niet aan moeten denken, ik dacht dus gisteren ik ga als low back training weer eens even wat volume pakken op de deadlift en dat voelt gewoon heel goed. Dus voor mijn deadlift ga ik vanaf heden gewoon ook wat volume pakken, gecombineerd met speed lifts en rack pulls, maar dat volume heb ik nodig. tevens ben ik bezig om mijn techniek te perfectioneren, eerste gedeelte langer uit de benen proberen te pakken en dat resulteert toch ook in iets minder sterke lifts (voorlopig). Mijn techniek was best wel aardig, maar ik tilde in het begin nog teveel uit mijn rug, dus kont komt nog te snel omhoog. Ik denk dat het in de 'perfecte' uitvoering nog even duurt voor ik mijn 1rm weer kan pakken, maar het zal me zelf ten goede komen.

gr

Laatst bewerkt:
dumbbell side bench??? is dat gewoon hamerdrukken met dumbels? verder weer aardig gebikkeld!!

lezen! er staat bends! to bend, dat is engels voor buigen! Men neme een dumbbell in de hand, vervolgens laat je de zwaartekracht zijn werk doen en buig je lichaam de kant van de dumbbell op en kom je weer ophoog, ik vind het een lekkere oefeningen voor de obliques.

Goede boxsquat en dumbbell side benCH:D, wel veel reps op de dead. Maar als je techniek in orde is zal je idd er uiteindelijk meer uithalen.

Goeie training makker! Die side bends pak je aardig zwaar. Netjes. Verder goed plan voor je deadlift. Hoop, dat je dezelfde gewichten kan pakken binnenkort met je nieuwe uitvoering, maar dat zal wel gaan lukken, verwacht ik.;)

Terug
Naar boven