XXL Nutrition

chunky's trainingslog

ik ken het gevoel dat je voor het eerst alles van de ham curl 10x doet. denk je echt he het begint wat te worden:D

• Topic Starter Topic Starter
het is geen curl he Punani! het is een ham glute raise!

Er staat toch echt ME squat bovenaan je training, alleen staan er verder geen gewichten of zo bij. ;)
ABGM's zijn wel zwaar, is ook niet een oefening om mee tot het randje te gaan.
Pulldowns met 75kg, is dat cardio? :D

WSB noemt de maandag nu eenmaal ME squat dag. Door de geconjugeerde periodisatie wisselt de oefening steeds op deze maandag. Squat, boxsquat, deadlift (partial), good morning, enz. Maar het blijft me ME squat dag.

We krijgen bij ons wat nieuwe appartuur op de gym, waaronder een nieuwe cable cross en een pull down, alleen laat de pull-down nog even op zich wachten. Vandaar dat we nu een tijdelijk masjien hebben:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

en het is geen 75, maar 75 + 7,5 kg! en dat is fokking zwaar ivgl met een gewone cable pull-down.

ga nou gauw met je vardio ;-)

Beetje vreemd ding, het dwingt je in een cirkelvormige baan en je kunt dus niet trekken zoals bij de cable pulldown.
Kan me voorstellen dat deze zwaarder is.
Maar ik train bijna nooit meer op machines.
Dat van cardio trek ik bij deze dan ook in, maar dat was het wel geweest met 75kg op een cable pulldown.

Het is een rare oefening idd, je trekt het contstant voor je borst!
Maar alle bars waren bezet dus ik kon geen rows maken, brede rows op de lage pulley was een mogelijkheid geweest, maar die had ik laatst al gedaan.
chins zou ook kunnen, maar me donder deed nog zeer van de T-bars de training daarvoor en zo kom je op het punt dat ik in sommige gevallen wel eens voor een machine kies. Als het dan ook nog een nieuwe machine is, zorgt de onbekende bewegingsbaar altijd wel voor een zeker schok effect.

mzl

Waarom probeer je niet te leren chinnen?

hoezo leren? Lees maar kerel!

raar apparaat iig,
maar heeft het nog een reactie opgeleverd? die je gehoopt had? dus maw is er een schokeffect?

Dat aparaat ken ik. Dat was eerst altijd m'n lievelingsoefening :D 2 jaar terug ofzo, helse spierpijn van gehad in de lats :P

haha, Leon. Good ol' times?
Dit apparaat is wel iets anders. Check die handvaten maar, en richting van 't stoeltje.

hehe leon bedoel je deze niet waar je met je rug tegen ene leuning zit?

Leuk log, aparte training, je traint een beetje powerlift en bb door elkaar.

g-men zei:
Leuk log, aparte training, je traint een beetje powerlift en bb door elkaar.

nee hoor, puur powerlift, WSB style.

Ari70 zei:
raar apparaat iig,
maar heeft het nog een reactie opgeleverd? die je gehoopt had? dus maw is er een schokeffect?

De eerste keren wel!

Leophyte zei:
Dat aparaat ken ik. Dat was eerst altijd m'n lievelingsoefening :D 2 jaar terug ofzo, helse spierpijn van gehad in de lats :P

Klopt! lekkere pijnen zou ik het noemen.

Gisteren ME bench.

voor het eerst floor presses gedaan, de opstelling was redelijk creatief te noemen, ik lag daar midden in het looppad van de gym met als drukstatief het squatrek.

Floor press (barbell)

20 x 20
10 x 70 (opwarmen)
3 x 90
3 x 100
3 x 110
3 x 115
3 x 120
1 x 125
1 x 130
1 x 135
1 x 140 (spotter zegt niet geholpen te hebben, maar raakte de bar wel aan)
1 x 140 (wilde nog een keer helemaal zelf proberen, maar de koek was op)

In principe dus allemaal pr's. hoe verhoudt de floor press zich doorgenomen met de bench press?

JM presses

10 x 70
10 x 80
8 x 90
7 x 90 (zo die zit ff vol)

weighted dips (ipv push downs)
10 x bw
3 x bw + 6 kg (dit is toch ook een oefening die je regelmatig moet doen om op niveau te blijven)

Side lateral raise (unilateraal)

8 x 10
8 x 16
8 x 18
8 x 20

Lats : supinated BOR

10 x 20
10 x 70
10 x 90
10 x 100
10 x 100

biceps: wide grip barbell curl

10 x 20
2 x 10 x 30 (niet te zwaar ivm polsen)

Klaar, was een lekkere training, alleen het gedoen met de floor press nam wat tijd in beslag en daardoor duurde deze training eigenlijk wat te lang. ca 100 min.

floor presses is ff wennen zker. had ik ook hoor alleen ik had het na me bench gedaan waardoor die iets lager uitviel dan me normale bench.de verhoudingen bench floor presses weet ik niet???

zeker wennen ja! heb de ellebogen steeds ff stil gehouden op de grong, wel spanning erop gehouden en dan uitstoten.

zie je iedereeen kijken ''Moet je die gast daar zien, die doet iederen week vagere oefeningen'' ,,Ja, maar het wekt wel volgens mij!" > zeker weten stelletje rakkers!!!!

Nice gewicht op je 1e Floor Presses hoor!!

chunky zei:
zeker wennen ja! heb de ellebogen steeds ff stil gehouden op de grong, wel spanning erop gehouden en dan uitstoten.

Hoe bedoel je de spaning erop gehouden, dat je de bar boven de grond ff vasthoud ofzo?

VErder nice training, en die floorpress is goed man de eerste keer.

ik bedoel dat je op een gegeven moment zover komt, dat je ellebogen op de grond komen, je zou dit punt kunnen gebruiken om de spieren even te ontspannen, dat heb ik dus niet gedaan. Ik heb de bar dus ff, nog geen tel, stilgehouden en hop weer omhoog.

direct terug omhoog stoten, oké thx

Terug
Naar boven