XXL Nutrition

chunky's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Vandaag: Dynamic Bench

Speed bench

opwarmen
10 x 3 x 70

zittende Tate press

10 x 12
10 x 16
10 x 18
10 x 20

push downs

10 x 10 x hele blok (wordt tijd dat we de cable pull down weer terug krijgen)

dumbbell front raise

20 x 10
10 x 16
10 x 22
10 x 22

T-bar row

10 x 25
10 x 75
10 x 100
10 x 125

incline dumbbell curl

10 x 14
10 x 16
10 x 18
10 x 20

Was weer een echt lekkere training zo op de zondag. Kleine blik in de spiegel doet me glunderen, ik ben echt aan het groeien terwijl ik toch niet echt op hypertrofie train. Bovenkant borst loopt wel achter, weet nog niet precies wanneer en (uberhaupt OF) ik weer een split ga doen, zo zou ik dan weer wat groei kunnen stimuleren in bepaalde gebieden.

Zou natuurlijk ook iets meer inclines kunnen doen, maar dit past niet echt binnen wsb, het is qua kracht ook geen zwak punt, dus.

gr

Ziet er goed uit chunky.
Veel setjes op de pushdowns, zat nog even op wsb. Wist niet dat die pushdown zo'n belangrijke oef was.

Merk je ook dat je benen en borst groeien? , want bij deze zit je zeer laag in de reps

Mooi dat je vooruit gaat kerel!:thumbs: :D

Incline kan als max-effort lift of als supplemental lift op je ME-dag. Hoeft niet elke keer Flat BP te zijn, past dus heel goed in WSB.

Goeie training weer makker. Het ziet er weer monsterlijk uit!

lekkere front raises

18fitie zei:
Ziet er goed uit chunky.
Veel setjes op de pushdowns, zat nog even op wsb. Wist niet dat die pushdown zo'n belangrijke oef was.

Het template wat ik hanteer, komen ze steeds terug als tweede tricep oefening en dat twee keer in de week.

18fitie zei:
Merk je ook dat je benen en borst groeien? , want bij deze zit je zeer laag in de reps

Benen wel, borst niet echt. wordt wel harder me borst. Borst is eigenlijk een beetje een zwak punt bij mij vind ik, ik moet in dit schema nog iets ontdekken wat me resultaat in groei oplevert.

WuLee zei:
Mooi dat je vooruit gaat kerel!:thumbs: :D

Incline kan als max-effort lift of als supplemental lift op je ME-dag. Hoeft niet elke keer Flat BP te zijn, past dus heel goed in WSB.

thnx kerel, zal het inpassen.

Mighty zei:
Goeie training weer makker. Het ziet er weer monsterlijk uit!

bedankt makker!

punani zei:

thnx

ziet er goed uit kerel heftige t-bar:eek:

Nice training dude, zeer nette T-bar!! ;)

Voor bovenkant borst zou je wel 1x per week Close grip incline presses met 2 sec. stop kunnen doen! (assistance). Moet toch wel in WSB kunnen passen, niet?

thnx.

Gisteren was het weer ME maandag. Deze keer de beurt aan de low box squat, als box wederom 4 schijven van 25 kg. Ongeveer 25-30 cm onder paralel, bijna full dus. Ging wel lekker, maar je merkt wel dat dit echt zwaarder is als een normale squat en ook zeker zwaarder als een paralel box squat.

low box sq (doe deze oefening als ME voor het eerst, allemaal pr's dus)

20 x 20
5 x 70
3 x 100
3 x 120
1 x 130
1 x 135
1 x 140
1 x 145
150 failed, 10 cm boven box kwam ik vast te zitten, maat hielp me omhoog)

rack pulls

10 x 70
10 x 125
10 x 155
10 x 185
5 x 185 (grip was op) Merk echt goed dat ik in me bb schema, qua volome veel sterker was op me dl en nu ca 20 kg sterker in me 1 rm. Hier wil ik iets meer een balans in gaan vinden.

hanging leg raise

15 x bw
3 x 15 x bw + gewicht om de enkels, ca 2 x 2kg

lats

dumbbell row

10 x 16 opwarmen
10 x 32
10 x 44
10 x 44 (zwaarder hebbe we ni)

klaar. Was wel weer lekker. In de gym ook nog ff een leuk gesprek gehad met twee mensen welke ik er wel als een powerlifter uit vond zien. Geen grote gasten ofzo, maar wel zeulende met dikke riemen, gekke schoenen, kniebanden enzo, je kent het wel. Ze hadden vroeger dus ook echt powerlifen gedaan en 1 ervan ook wedstrijden.YES iemand op me gym met ervaring.
Z'n 1 rms waren, squat 270, bank 172,5 en dead 255. Toen er rond om hem heen steeds meer gebruikt ging worden is hij gestopt omdat hij het toen niet meer bij kon benen. Wel leuk nu kan ik tenminste af en toe eens iemand iets vragen. Iets minder is wel dat ze allebei lichamelijk allebei gesloopt zijn door die jaren pl training.

gr

Laatst bewerkt:
Zeer nette low box squats hoor. Waarom zo high rep op je rack pulls? Omdat je er zo op achteruit bent gegaan?

jah goeie box squats kerel training ziet er lekker uit

Okay nette gewichten versjouwt op je training. Die Low Box Squat mag er wezen hoor voor de eerste keer!!! Rack Pull is een assistance voor DL?(ken de term niet, maar lijkt mij het meest logische)

En sociale contacten na/voor de training is niet verkeerd kerel :), maar van die oude PL'ers wat was er nog van over :p

damn.. heftige box squats! Nette rack pulls btw!

ik ga met ruben mee:D

ik ga met ruben mee:D

eq_909 zei:
Zeer nette low box squats hoor. Waarom zo high rep op je rack pulls? Omdat je er zo op achteruit bent gegaan?

ik wilde een oefening doen voor me lower back, 4 sets in de rep range van 5-10. Gewoon deadliften wilde ik niet doen, omdat ik dit niet zie als pure lower back training. hypers en romanian deads of good mornings wilde ik ook niet niet doen, omdat ik dat laatst al gedaan heb. Daarnaast mis ik gewoon volume met zwaarder gewicht in me training. Om het nog een beetje naar mijn gevoel in me schema te passen, resulteerde het deze keer dus in rack pulls met 10 hh. Blijf het vaag vinden. half jaar geleden deed ik 'makkie' 8 hh met 180 full deadlift (zonder neerleggen), nu zie ik mezelf dat niet doen. Zo zie je toch dat je kracht wat verschuift. Daarom ga ik over een tijdje iets meer volume inbrengen. Eerst moet ik mezelf nog testen of het inderdaad zo is.

gr

Duidelijk :thumbs:

Als je geen wedstrijdambities hebt, zou je je een week of 4-6 kunnen richten op wat meer volume ipv. singles op hoge intensiteit.

goede training, die boxsquat mag er zeker wezen.
Had ik maar iemand met ervaring in mijn gym(hoeft maar 1 iemand zijn)

Lekker training hoor! Weinig op aan te merken!

Terug
Naar boven