Vandaag ME squat en man man wat een leuke dag, zie verhaal onder.
Back squat (paralel, eens kijken hoever we komen)
20 x 20
3 x 70
3 x 120
1 x 140
1 x 160
1 x 170 (PR, oude was 165)
1 x 180 PR!! wooohoooo, 15 kg + me pr ging erg lekker.
superset 45 degree back raise en crunch op zelfde ding.
20 x bw / 20 x bw
20 x bw+10/20 x bw+10
20 x bw+15/20 x bw+15
20 x bw+15/20 x bw+15
lats (cable pull down)
10 x 50
10 x 80
8 x 107
8 x 107
15 x licht gewiggie ff pompen (gewichten zijn real weights)
KLAAR!! PR voelt echt heel goed aan.
Ik had vorige keer verteld over die twee powerlifters bij mij in de gym, wederom raakte ik daar lekker mee aan de praat over trainen enzo. Ik was lekker aan het squatten. Op een gegeven moment zeggen ze, als ik erachter moet gaan staan hoor ik het wel he. Nou ja straks graag zeg ik. Zo gezegd zo gedaan vanaf de 160 staat die kerel erachter, alvorens ik begin, biedt hij me aan om zijn riem te gebruiken, thnx mate! die 160 piept ik zo naar boven, dus dat was geen probleem. Na de beurt hebben we het zo een beetje over gear enzo, o.a. knee wraps, joh ik heb nog wel een paar in me tas, zal ik ze ff halen, nou graag zeg ik uiteraard. Voor je het weet zit ik op een bankje met me poten gestrekt en twee mannen bezig om zo mij te voorzien van knee wraps. Wow dat moet best strak, merk ik op. Opstaan verdiend vervolgens ook de voorkeur met wat hulp. Het was ff wennen, voornamelijk met uitdrukken vanaf het rek en dan de stapjes achteruit. Maar de extra steun in je knieen is goud waard. Tevens was het fijn,dat ze goed opletten hoe diep ik ging, zodat ik nu echt verzekerd ben van een full lift. Ik zakken en dan schreeuwde er eentje GO! en dan moest ik omhoog. Super! echt tof. 180 ging best lekker omhoog, totaal zonder hulp.
groeten