AndroidHealthClinic

chunky's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
Sjit net weer de mogelijkheid gemist om de achthonderste post in me eigen log te maken!

Idd Jimi, armen zijn lekker hard erna. Kort maar krachtige training.

Vanwaar de highreps training op je ME bench? Variatie?

Laatst bewerkt:
Nice training en goed dat je ook wat aandacht aan je grip besteed!

maniac zei:
Vanwaar de highreps training op je ME bench? Variatie?

Inderdaad, variatie met oefeningen (conjugate). Tevens houdt ME niet alleen maar in dat je voor een 1RM 3RM of 5RM gaat. Je moet een maximale prestatie neerzetten. Dit keer dus met 20 reps. Weet niet of je het wel eens geprobeerd heb, maar je gaat helemaal kapot.

gisteren DE squat vrijdag!

speed box squat (paralel)

20 x 20
2 x 70
2 x 70
8 x 2 x 90

speed deads

10 x 70
3 x 1 x 120
3 x 1 x 140

glute ham raises

4 setjes van 2 (express iets minder reps, dat ik niet zoveel hoef mee te helpen)

staande rope cable crunches

4 x 20

side cable bends

4 x 12

Neck work (Ketting gevonden, daar schijf van 5 kg aan hangen, ketting om je kop en dan harses bewegen)

15 keer liggend op de rug, kin naar de borst
15 keer liggend op de borst, achterhoofd naar rug bewegen

en dat 4 setjes.

up right row

20 x 20
8 x 50
8 x 60
5 x 70 (pr)

Klaar! zo was een heerlijke training.

dank je! gaat steeds beter.

vandaag DE bench, ook dat was zoals gewoonlijk heerlijk!

speed bench

opwarmen
8 x 3 x 80

military presses

20 x 20
8 x 50
8 x 70
2 x 80
3 x 80 (jeetje valt gewoon tegen dat gewicht, armen zitten compleet vol)
10 x 50

one arm dumbbell extension

8 x 16
8 x 20
8 x 20

snatch grip bent rows

20 x 20
8 x 70
8 x 90
8 x 110
20 x 70
20 x 70 :D Me like the pump!

reverse grip barbell curl

20 x 20
20 x 20
20 x 20

zo!

Nu ga ik mezelf trakteren op een dikke vette Pizza!!!!

Jammie!

Smaakte hij een beetje....

smaakte ideaal mensen, zat alleen een dikke knoflook smurrie smaak aan, ideaal dus, maar die smaak proef ik nu nog.

mwah ik heb in het verleden wel eens 1 keer clean and press gedaan, maar dat was maar 1 keer, 90 a 95 kg.

Ik heb al in geen 3 maanden meer een overhead press gedaan, vond eht idd niet tegenvallen. Schouders is best een sterk punt van me.

van de laatste 80 kg set, waren zeker 2 reps 100 % strict!

lekkere training

eq_909 zei:
Foei! :p

Ik zou zeggen, give it a try!

omdat veel mensen die westside trainen dat ook niet doen, ivm overtraining van de schouders, heb ik het ook ff geprobeerd om het niet te doen.
Zo nu en dan ga ik het weer doen.

Ja, als "pure" PLer kan ik dat standpunt nog wel begrijpen. Voor alle andere stervelingen die voor kracht trainen vind ik het onzinnig véél meer te kunnen benchen dan OH pressen ;)

Je hebt gelijk, omdat ik ook een 'puur' Pl-schema deed, moet ik ook trainen als pure pl-er en zeker in mijn ontdekkingsfase mij houden aan bevindingen van anderen en dit naar mate de tijd (en mijn eigen ontwikkelingen) vorderen, aanpassen aan mijn eigen zwakke plekken.

Maar goed, dat snap je vast wel.

Ik train volgens hetzelfde principe als jij Chunky en doe 1 keer frontpress en 1 keer lateral raise per week en merk dat mn schouders best "gevoelig" worden.

Misschien stelt het niets voor, maar ik pas wel op.

Max effort deadlift

dl
10 x 20
3 x 70
3 x 120
3 x 160
1 x 195
1 x 215
1 x 225
1 x 235 (PR!) woehoe, ging 'soepel' zie onder

glute ham raise

4 x 2 x bw

buik (core) oefening, weet niet hoe het heet, soort hanging leg raise,maar dan helemaal doordraaien zodat je knieen richting je schouders gaan.

4 x 8 x bw

cable row met twee losse handvaten (lekker ver doortrekken)

4 x 12

Zo dat was dus een lekkere training, met alweer een pr! De vorm deze keer was (al zeg ik hetzelf) uitstekend. Mensen die dit log volgen, is het misschien opgevallen dat ik al minstens 3 maanden geen maximale beurt meer gepakt heb op de dl. Reden is onder andere dat mijn vorm tijdens die laatste maximale beurt niet zo goed was, dus veel buigen en schokken met het lichaam om de beurt te maken. Tevens was mijn grip slecht. Allemaal punten dus die ik moest verbeteren. Verder liep ook mijn squat ver achter, dus dat waren de punten die prioriteit hadden. Drie maanden heb ik hard gewerkt aan mijn core, speed, hams en grip. Met super resultaat!!!!! Hierbij heb ik dus gelijk voor mijzelf bewezen dat geconjugeerde periodisatie voor mij persoonlijk goed werkt. die 235 ging lekker omhoog, eerste stukje was het zwaarst, lockout was prima, grip was ook goed! Op naar de 250!!!

later

Bruut hoor!

Terug
Naar boven