Fitness Seller

chunky's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
zeer strict, handen dicht bijeen op de bar.

na de zesde rep stopte de biceps ermee. Jammer dus eigenlijk dat ik failure bereikte.

Ari70 zei:
Leuk die PR's :P

JM presses waren toch voor blessure preventie.. (of niet ;))

wat bedoel je hier nu mee?

Neej dat waren push downs.

ik bedoel dat ik iedere rep vanuit stand begin en dus iedere rep de bar eerst clean en dan press, bar weer op de grond, ik ga weer staan en zo begin ik weer opnieuw.

@Unclez:

huh???

Vandaag was het tijd voor een mooie ME squat dagje. mie is happie

box squat (just below paralel)
3 x 20
3 x 70
3 x 100
3 x 130
3 x 160 (pr + 10 kg)
1 x 180 (PR!!)
1 x 190 (dikke vette pr, + 15 kg!!!!!!!!!! in 1 maand 15 kg erbij, woohooo) 1 mei deed ik 175 namelijk.

full front squat
5 x 70
5 x 70
5 x 90
5 x 90 (beetje de techniek weer aanleren, gaat opzicht lekker, toch weer terug naar gekruiste handen gegaan, beter voor me polsen)

Glute ham raise
1/2 rep, toen gestopt, vorige week bij me pr's flink me knieholtes te pakken gehad, tenminste die pezen die daar lopen, ik heb er alleen bij deze oefening last van, dus ik geef het even wat rust. Geen hams training vandaag.

45 gr back raise

15 reps
15 reps + 10 kg
15 reps + 20 kg
20 reps + 20 kg
25 reps + 20 kg

hanging leg raise

4 x 15 reps

high pulley cable row (uni lateraal)

4 x 15 reps.

Klaar! Zo nou je begrijpt dat dit me eindelijk weer eens een goed gevoel gaf, ik sta al zo een tijdje stil met me squat, zeker ook ff aan het tobben geweest me de juiste techniek, maar de laatste tijd kreeg ik het tijdens me DE trainingen steeds meer door en dat resulteerd nu in een vet pr.

Gefeliciteerd kerel! Ben jaloers op je squat ;)

nice nice bro! Feli met je squat! :thumbs:

Mooie box squats ja! Ik verwacht wel binnenkort minimaal een 120+ full front squat hier te lezen :D

ik heb voorheen ook makkie setjes met 100 gedraaid dus daar zie ik geen probleem in, komt voor de bakker, makker.

zeer goed die box barry, hoevele zal je gewone squat nu zijn ongeveer?

zeer netjes Chunky, maar af en toe zie ik setjes ertussen staan die niet hadden gehoeven, zoals 8x40 clean en press (vorige training).
Full front squat had je ook 4x5x90 of 5x5x80 kunnen doen, lijkt mij effectiever maar je was bezig met techniek dus ok.

Goed bezig!1! Gefeliciteerd, man.

NB: Die vorige post van me was een vrij nauwkeurige omschrijving van wat je precies bedoelde en in de vorm van een verwijzing naar een oude programmeer-taal, geek die ik ben :)

uncLez zei:
Goed bezig!1! Gefeliciteerd, man.

NB: Die vorige post van me was een vrij nauwkeurige omschrijving van wat je precies bedoelde en in de vorm van een verwijzing naar een oude programmeer-taal, geek die ik ben :)

aha! en thnx

18fitie zei:
zeer goed die box barry, hoevele zal je gewone squat nu zijn ongeveer?

ik hoop dat dat nu ook zo ongeveer 190 zal zijn, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe een box en normale squat zich verhouden ten opzichte van elkaar, iemand?

maurice86 zei:

thnx kerel

g-men zei:
zeer netjes Chunky, maar af en toe zie ik setjes ertussen staan die niet hadden gehoeven, zoals 8x40 clean en press (vorige training).
Full front squat had je ook 4x5x90 of 5x5x80 kunnen doen, lijkt mij effectiever maar je was bezig met techniek dus ok.

Je moet toch ook opwarmen kerel? Je kan toch niet gelijk het volle gewicht gaan pakken, ik tenminste niet. Daarom voer ik het gewoon op en aangezien ik gewoon voor de rep effort bezig ben, maakt dat me niet zoveel uit.

chunky zei:
ik hoop dat dat nu ook zo ongeveer 190 zal zijn, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe een box en normale squat zich verhouden ten opzichte van elkaar, iemand?
Bij mij ligt de verhouding squat:box squat op 160:145.
Dus ik denk dat je je zeker wel op die 200 kunt richten ;)

netjes hoor die squat :thumbs: Squat je ook met je kont naar achteren? Heb je nog tips want ik heb de neiging om achterover te vallen. Rug moet toch zo recht mogelijk blijven in lijn met je heupgewricht?

Denk ook dat je normale squat hoger zal liggen als je boxsquat. Ik vind dat je et box toch niet zomaar ff zakt, maar voorzichtiger bent (misschien ligt dit aan mij omdat ik het nog niet zo vaak gedaan heb).

Smoothmold zei:
netjes hoor die squat :thumbs: Squat je ook met je kont naar achteren? Heb je nog tips want ik heb de neiging om achterover te vallen. Rug moet toch zo recht mogelijk blijven in lijn met je heupgewricht?

ik heb wat video en foto materiaal bestudeerd van de grote der aarde en ik moet zeggen dat ik mijn rug niet meer zo heel recht houdt.
Ik vergelijk met squat een beetje met mijn romanian deadlifts,logisch ook want ik probeerd die deadlifts zo uit te voeren dat zij mijn squats verbeteren. Dus ik steek mijn kont ferm naar achteren, zodat ik de hams op spanning voel komen, met mijn rug (en barbell daarop) hou ik de balans feitelijk in evenwicht.

Leophyte zei:
Bij mij ligt de verhouding squat:box squat op 160:145.
Dus ik denk dat je je zeker wel op die 200 kunt richten ;)

Dat zou voor mij een mooie opsteker zijn dan! wow een 200 squat, nog een paar weken dan ga ik het zeker proberen. Laatste keer was 180 mijn max van een back squat.

chunky zei:
ik heb wat video en foto materiaal bestudeerd van de grote der aarde en ik moet zeggen dat ik mijn rug niet meer zo heel recht houdt.
Ik vergelijk met squat een beetje met mijn romanian deadlifts,logisch ook want ik probeerd die deadlifts zo uit te voeren dat zij mijn squats verbeteren. Dus ik steek mijn kont ferm naar achteren, zodat ik de hams op spanning voel komen, met mijn rug (en barbell daarop) hou ik de balans feitelijk in evenwicht.

oke, bedankt voor je advies ;)

Terug
Naar boven