AndroidHealthClinic

chunky's trainingslog

Nou, ik vind ze netjes... Of misschien zijn de mijne gewoon k*t, dat kan natuurlijk ook :)

Over die floor extensions: dan zat ik toch goed, zeg maar... Alleen ging ik er niet van uit dat het de bedoeling was om ze even te laten rusten tussendoor...
Ik doe zelf nu in mijn cyclussen vaak inclince skull crushers en dan echt tot achter mijn hoofd, zeg maar... Volgens mij kom ik dan dieper dan ik met floor extensions zou komen... Gebruik je express veel kleine schijven om op het gewenste gewicht te komen zodat je dieper begint, of niet?

• Topic Starter Topic Starter
Neej ik gebruik juist grote schijven, zodat ik van iets hoger begin.
en dat rusten, dat is kwestie van een luttele tel.

Oowkeej, ik snap hem...

Ik heb juist meestal moeite helemaal onderin, dus zat daaraan te denken, maar jij bedoelt dus meer het dooie punt middenin ergens, waar je met die floor extensions op inhaakt... Duurde effe, maar ik vat hem nu, denk ik :D

Als je gaat liggen kunnen je onderarmen op een gegeven moment toch niet verder buigen (met je elleboog als scharnierpunt) je kan dan alleen nog maar verder zakken door je schouder als scharnierpunt te gebruiken. Daar haal je voor en gedeelte ook kracht uit bij een vrije extension, de rotatie van je bovenarm.

Zo klaar, jammer dat ik de bench weer niet verbeterd heb, toch voelde de training goed aan. Ik ben flink aan het proberen om mijn techniek van de bench wat bij te schaven, dus ik ben me leg drive aan het proberen in te zetten, schouders goed naar elkaar en zo houden, wat lager op de borst touchen, elbows tucked in, je weet wel. Nu resulteert het nog niet in hogere cijfers, maar een betere techniek zal op den duur daar best wel toe lijden. Ik doe in ieder geval me best. Triceps waren vandaag gewoon versleten.
ben ik ook aan het oef., is best moeilijk om de arch te houden en elbows in te blijven drukken want als je in zakt durf je wel eens out uitdrukken. Leg drive lukt nog niet.

ik kan ook helemaal niet archen zonder dat mijn reet van de bank komt, het gaat wel steeds iets beter, komt dus vanzelf.

Als ik dus gewoon me oude techniek gebruik (elbows out, enz) pak ik die 140 easy. Laatst wel een goed stuk gelezen over leg drive, komt erop neer dat je je hielen de grond in drukt (voeten paralel aan bankje) probeer je zelf zegmaar van het bankje af te schuiven met je benen, het gewicht voorkomt dat, en dan met uidrukken die hielen krachtig in de grond drukken.

Gisteren dynamic squat.

speed box squat

5 x 20
2 x 70
8 x 2 x 100 (eindelijk lekker die techniek te pakken!)

speed deads

6 x 1 x 120

romanian deads

20 x 70
15 x 100
15 x 100
15 x 100

hanging leg raise

4 x 15 reps

up right row

10 x 20
5 x 50
5 x 60
5 x 70 (up right gaat niet zo lekker de laatste tijd)

neck crunch

20 x front 20 x back
20 x front 20 x back
20 x front 20 x back
20 x front 20 x back

Super training. 's avonds in de caravan nog wat plaatjes geschoten mbv de zelfontspanner, beetje te donker, toch weer leuk om te zien. Beetje jammer dat ik zonder spiegel geen symmetrische rugpose voor elkaar krijg.

Ik was vandaag in me oude sportschool wezen trainen dus ik had gelijk de gelegenheid om op de weegschaal waar ik al 7 jaar opsta mijn eventuele vooruitgang te bekijken! Ik ben sinds januari 2 kg aangekomen. wooohoo!

goede training maar waarom zoveel reps op de romanians? De hamstrings zijn voornamelijk fast twitch.

Gewoon afwisseling?

Nice voluma kerel! Hoe lang doe je gemiddeld over een training? En train je dan alleen?

mooi chunky, bij boxsquat merk ik dat mn techniek nog niet optimaal is

g-men zei:
goede training maar waarom zoveel reps op de romanians? De hamstrings zijn voornamelijk fast twitch.

Gewoon afwisseling?

ik voel mijn hamstrings beter als ik een licht gewicht neem, zo kan ik dus de bewegingsuitslag van mijn oefening preciezer bepalen, lichter gewicht>meer herhalingen.

gisteren dynamic bench

speed bench

10 x 20
3 x 60
3 x 70
10 x 3 x 75

reverse grip bench (eerste keer)

8 x 20
8 x 40
8 x 60
8 x 80

bench lock outs

10 x 70
8 x 110
6 x 130
6 x 130
8 x 110

seated schouderl press

20 x 18
12 x 20
12 x 20 (schouders zijn totally wasted)

front raise (barbell)

8 x 20
8 x 30
8 x 40
8 x 50
10 x 20 (dit ging dan wel weer lekker)

cable row

4 x 10 reps

barbell curl

10 x 20
8 x 40
8 x 50
7 x 60 (zat er net niet in vandaag)

Klaar weer, was een heerlijke training, eindelijk manier gevonden om vrije lock outs te doen in me gym, is goed bevallen, prima te gebruiken als triceps oefening ook, toegepast in de rep effort.

mzl

Volgens mij is je ROM nog vrij groot bij de lockouts? Of heb je ze bewust niet heel zwaar gedaan?

begin positie was bovenarmen horizontaal! dus best nog wel een rom ja, maar goed ik heb ze gedaan als pure triceps oefening, daarom ook voor wat meer reps, tis toch aardig uitputtend moet ik zeggen.

Qua ROM dus een soort floorpress dus, nice!

inderdaad!

ik heb niet de mogelijkheid om ze te doen in een rack, waar ik de hoogte vrij kan verstellen, das dus jammer. Gisteren kreeg ik weer een briljante ingeving en zag een manier om toch zoiets te doen. In het horizontale gedeelte van het squatrek gaan liggen! liggend op de grond kan ik dan lock outs doen van ongeveer een 10-15 cm, nu heb ik een step bankje op de grond gelegd en zo een iets grotere rom gecreerd. Door het liggen zo vlak bij de grond, kan ik alleen geen gebruik maken van leg drive, puur goed voor de tri's dus!!

Gvd, ik kan weer bij de helft van de oefeningen op gaan zitten zoeken wat het uberhaupt zijn :D

BB Curls zijn bruut, ik snap waar die dikke armen vandaan komen :)

thnx unclez!

ik dacht toch wel dat deze oefeningen bekent zouden moeten zijn?

Mjah, bij mij dus niet echt :)

Ik heb altijd heel rechttoe-rechtaan getraind zonder enig persoon behept met met verstand van zaken in de buurt.

Wordt al beter sinds ik bij Hans train, maar ben ook nu nog heel basic bezig met mijn HST-cyclusjes.
Wil die af gaan wisselen met kracht-cyclussen, bijvoorbeeld een UB/LB en daarvoor ben ik nu ook de powerlift-logjes wat meer aan het volgen.

Maar kom dus veel nieuwe shit tegen :) of dingen die ik niet onder die naam ken, dat komt ook vrij veel voor...

nette reverse bench bro en hoe is dat nu lijkt me aardig vaag

off topic .:goeie foto kerel

Terug
Naar boven