mwah ik heb nog nooit weighted chins gedaan, ik ga dat nu eens wat opvoeren, eens kijken wat de mogelijkheden zijn.
training gisteren
Max effort (maandag)
arched back good morning
ff droog oefenen
5 x 70
5 x 100
3 x 120
3 x 140
3 x 160
3 x 170 *
3 x 185 (PR!)
pronated dimel deads
20 x 70
3 x 20 x 90
hanging leg raise
10 x
3 x 15
super set standing rope cable crunch / seated row
4 sets 20 reps / 10 reps.
Prima training ondanks de hitte, vorm op de laatse good mornings was niet perfect, neigde iets om mijn arch te verliezen, dat merkte ik goed, want dan verdween me riem in me pens.
*Er gebeurde iets heel merkwaardigs tijdens deze set, ik heb al jaren last van een uitstekende wervel, sterker nog ik weet niet anders. Altijd wanneer ik een bar op me traps heb liggen, dan ligt de bar precies op de staart van deze wervel. Dat levert altijd wat irritatie op, maar goed ik doe het al jaren dus ik was er aan gewend, had er geen eens erg meer in, wel moest ik altijd goed zoeken naar eeen goed plekje voor de bar. Nu gebeurde het dus tijdens deze set: ik had de bar net onder die wervel geplaatst en bij het voorover buigen rolt de bar over die wervel (KNATS!!). wow wats gebeurt?? Die wervel werd echt letterlijk tussen die anderen geperst, door het gewicht van de bar. Het was geen lekker gevoel, maar toch tegelijk een soort gevoel van opluchting, net of het nu ineens goed zit. Vandaag ook, het voelt goed, tis wel wat stijf allemaal, maar toch heb ik het idee dat het positief is geweest, dat het is goed geschoten.
later