XXL Nutrition

chunky's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.042
Vandaag ME bench

floor press

10 x 20
5 x 70
3 x 100
3 x 110
3 x 120
1 x 130
1 x 140 (nogsteeds net niet, ietsie pietsie spotter nodig)

clean en press (ik ga dus niet door me knieen bij de clean, ram die bar in 1 keer naar me schouders)

5 x 20
5 x 40
3 x 60
1 x 85
1 x 95 f
1 x 95 f (wil echt niet omhoog deze keer, volgende keer kies ik weer voor een andere dag)

dumbbell incline bench

8 x 24
8 x 32
8 x 36
8 x 40

paralel bar dip

4 x 8 x bw (typisch zo'n oefening die je bij moet houden, heb ik dus té lang niet gedaan)

dumbbell row

8 x 24
8 x 32
8 x 40
8 x 44 (helaas hebben we niet zwaarder)

cable curl

2 setjes van 20 reps.

Commentaar, floorpress komt heel langzaam verbetering in, ik zou eigenlijk kleinere stapjes moeten nemen. Volgende keer beter.

nice floorpress, beetje rustig aan gedaan met de dumbbell press en met jou lichaamsgewicht nog steeds geen slechte dips;)

Dumbbell row dumbbell aan je dumbbell vastmaken (deed ik ook toen we niet zwaarder hadden) of de EZ gebruiken.

lekkere floor press heb je daar nu ook al weer wat pr mee geboekt

Hmm, was je logje een week of wat vergeten te checken :o
Gecondoleerd nog :(

Je werkt globaal volgens een UB/LB toch? Wat is nou een goede bron om daar als beginnend UB/LB-er een mooie serie trainingen voor in elkaar te draaien?
Ik loop nu op het eind van mijn HST-cyclus en wil dat eens gaan afwisselen met UB/LB.

• #1.046
thnx mannen.

zal volgende keer eens gaan rowen met de ez bar!

en jimi, helaas nog geen max pr op de floor press, laatst wel een rep pr met 3 x 120, dat ging nu ook lekker makkelijk.

• #1.047
uncLez zei:
Hmm, was je logje een week of wat vergeten te checken :o
Gecondoleerd nog :(

Je werkt globaal volgens een UB/LB toch? Wat is nou een goede bron om daar als beginnend UB/LB-er een mooie serie trainingen voor in elkaar te draaien?
Ik loop nu op het eind van mijn HST-cyclus en wil dat eens gaan afwisselen met UB/LB.

dank je,

ik heb deze zaterdag weer een begrafenis, de vriending van een teamgenoot van basketbal is overleden, echt heel erg triest. Het is wel raak bij mij met de begrafenissen dit jaar, de vierde al in korte tijd.

goede informatie over ub/lb is toch lastig, er is zovéél infomatie dat het lastig om door het bomen het bos te zien. Belangrijk is dat je enkele principes door krijgt en ervan weet. Bijvoorbeel dual en single factor enz. Gaat puur om de theorieen die erachter zitten, vaak heeft dit wel betrekking op een 5x5 schema, maar dat geeft niet, veel info moet je hebben en dat allemaal combineren. Pak vervolgens van alles wat en ga een beetje sleutelen. Je kan het alleen door proberen echt ontdekken.

kijk eens op Testosterone Nation, elite-fts.com - All about elite-fts.com</title>
<title>elite-fts.com - All about elite-fts.com
, home, Strength Online en zo zullen er nog wat meer zijn.

Sjezus, gaat lekker :(

Ik had zelf inderdaad nogal last van de bomen en het bos niet zien, daarom vroeg ik het maar eens :)
Maar ik ga van het weekend en komende week wel eens flink aan het lezen.

Thanx weer en sterkte nog.

• #1.049
oke mensen, tis ff geleden, maar hier de training van afgelopen vrijdag.

in verband met de basetbal wedstrijd (voor het kampioenschap) heb ik vandaag DE bench gedaan, omdat anders me benen het niet bij kunnen benen.

speed bench

opwarmen
9 x 3 x 90 (3 verschillende grips) (cycle week 2, 62,5 %, adding 2,5%/week)

incline bench

8 x 70
8 x 80
8 x 90
8 x 90 (toch best wel een volume pr met die 90)

incline tri extension

8 x 40
8 x 50
8 x 50

bench lock outs (ca 10-12 cm)

8 x 160
6 x 180
8 x 160
8 x 160

dumbbell front raises

8 x 16
8 x 20
8 x 24
8 x 24

chins (ROM = kin)

2 x bw
2 x bw + 5 pr
2 x bw + 10 pr
2 x bw + 10
4 x bw

ez bar bicep curl

10 x 10
8 x 40
8 x 50
8 x 60

was een heerlijke training!

Verder was mijn weekend totaal niet zo leuk, afgezien nog van het heerlijke weer. Die begrafenis en dienst was een van de ergste die ik tot nu toe heb meegemaakt, verschrikkelijk om iemand van je eigen leeftijd zo te zien rouwen om zijn geliefde. Zeer tegenstrijdig was het dat we niet zo veel later moesten basketballen om het kampioenschap, we zijn de wedstrijd begonnen met een minuut stilte, misschien mede hierdoor begonnen we de wedstrijd veel te laks en ginnen de rust in met een achterstand van 50-25, de tweede helft hebben we echt dik gewonnen maar konden de achterstand niet meer goed maken, helaas verloren dus. Dit verlies staat natuurlijk in het niet bij het verlies eerder die dag.

Zondag heb ik niet getraind omdat de sportschool gesloten was.

Verder heb ik me dit weekend zeer misdragen met junkfood! en bbq, het was heerlijk, vandaag breekt weer een serieuze dag aan en vanmiddag ga ik een pr verzorgen met good mornings!

Laatst bewerkt:
Mindere momenten voor jou en vooral je makker.

Wel lekker dan die BBQ!

Nice training btw!

jammer van je wedstrijd, maar chins (rom= kin) hoe doe je ze anders? Goede lockouts

• #1.052
iedereen vermeldt hier de rom als zijnde borstkas, nou dan stoot ik me knar tegen het plafond en zo lenig ben ik niet, dus ik trek me op tot aan mijn kin, het heten niet voor niks chins.

• #1.054
mwah ik heb nog nooit weighted chins gedaan, ik ga dat nu eens wat opvoeren, eens kijken wat de mogelijkheden zijn.

training gisteren

Max effort (maandag)

arched back good morning

ff droog oefenen
5 x 70
5 x 100
3 x 120
3 x 140
3 x 160
3 x 170 *
3 x 185 (PR!)

pronated dimel deads

20 x 70
3 x 20 x 90

hanging leg raise

10 x
3 x 15

super set standing rope cable crunch / seated row

4 sets 20 reps / 10 reps.

Prima training ondanks de hitte, vorm op de laatse good mornings was niet perfect, neigde iets om mijn arch te verliezen, dat merkte ik goed, want dan verdween me riem in me pens.

*Er gebeurde iets heel merkwaardigs tijdens deze set, ik heb al jaren last van een uitstekende wervel, sterker nog ik weet niet anders. Altijd wanneer ik een bar op me traps heb liggen, dan ligt de bar precies op de staart van deze wervel. Dat levert altijd wat irritatie op, maar goed ik doe het al jaren dus ik was er aan gewend, had er geen eens erg meer in, wel moest ik altijd goed zoeken naar eeen goed plekje voor de bar. Nu gebeurde het dus tijdens deze set: ik had de bar net onder die wervel geplaatst en bij het voorover buigen rolt de bar over die wervel (KNATS!!). wow wats gebeurt?? Die wervel werd echt letterlijk tussen die anderen geperst, door het gewicht van de bar. Het was geen lekker gevoel, maar toch tegelijk een soort gevoel van opluchting, net of het nu ineens goed zit. Vandaag ook, het voelt goed, tis wel wat stijf allemaal, maar toch heb ik het idee dat het positief is geweest, dat het is goed geschoten.

later

Woow insane verhaal over die wervel zeg en 185 damn nice!!

Mooi van je wervel :thumb:.. En die GM's ook, damn!
Een kritische noot; volgens mij kunnen die dimmels deads zwaarder, ondanks het hoge volume. Correct me if I'm wrong..

Jezus, wat een gewicht op die GM's!1! :eek:

• #1.058
dimels kunnen veel zwaarder, maar ik wilde 20 reps doen en ik kan die stang zwaarder pronated niet vasthouden voor 20 reps.
toch om goed je hamstrings te voelen doe ik het beter met een lichter gewicht.

Dimmels worden over het algemeen toch high rep (10+) gedaan? GM's zijn écht goed hoor!

Terug
Naar boven