XXL Nutrition

chunky's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.061
eq_909 zei:
Dimmels worden over het algemeen toch high rep (10+) gedaan? GM's zijn écht goed hoor!

klopt, omdat je juist met een lichter gewicht beter vorm kan behouden en omdat het puur supplemental/accesory is.

heb het wel eens zwaarder geprobeerd, maar de stress/stretch in je hams is zo vele malen groter.

Woow die goodmorning vind ik erg goed kerel!

Die dimmel deads: Wat zijn dat?

• #1.063
dimel deads:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Category: Supplemental and Accessory

Muscles Targeted: Hamstrings and Lower Back

Exercise Description: This exercise helped Matt Dimel increase his squat from the mid-800’s to over 1000 pounds in a two year period. To perform this exercise, grab a barbell with an overhand grip, hands about shoulder-width apart. Pull the bar up to a standing position.

At this point, arch your back and get your abs tight. Keep the back as arched as possible, push the glutes out, and keep the knees slightly bent. Lower the bar by pushing your body weight back onto your heals while pushing your glutes out. Try to lower the barbell to a position just past the knees. At this point you should feel a tremendous stretch in the glutes and hamstrings.

Raise by contracting your glutes first. At the top of the movement, contract the glutes as hard as possible. Perform the exercise in a ballistic fashion. You want to drop to the midpoint position and explode back to the starting position. This is best trained with moderate weight for sets of 15-20 reps.

Training Mistakes

• Going too low. Make sure to keep the tension on the hamstrings.

• Not pushing the hips and glutes back. This is also to keep the stress on the hamstrings.

• Rounding the back. Keep your back arched to help keep the stress on the hamstrings.

• Using a slow tempo. This movement is designed to be trained fast. You'll begin with a slow tempo and build the speed up with each additional repetition.

weer lekker bezig chunky

heel netjes gast, ga je met die GM ook echt nabij failure of houdt je wel paar reps in tank?

• #1.066
zover ga ik nooit bij deze oefening, ik had er deze keer geen eens spotters bij gevraagd, dus dan weet je het wel, niet dat het me makkelijk afgaat, maar failure wil ik bij deze oefening niet bereiken (ik tenminste niet) mij te link

true zou ik ook zeker niet doen.

bizar die wervel, hoop voor je dat het zo blijft zitten dan, meestal zijn de spieren ook gewend aan die positie waardoor het nu allemaal weer gaat trekken. Ongelofelijk gewicht op die GM:eek:

arched back good morning

ff droog oefenen
5 x 70
5 x 100
3 x 120
3 x 140
3 x 160
3 x 170 *
3 x 185 (PR!)

zeer goede GM's..........rood zijn de te behalen kilo's die ik nog moet halen
:o

• #1.070
@G-men, dat hoop ik persoonlijk ook!

@klus! komt vanzelf kerel, thnx

chunkmeister ;), ik zit even over die dimel deads te lezen, maar die omschrijving lijkt heel erg neer te komen op een straightbacked-straightlegged deadlift, klopt dat? Of mis ik de essentie van de oefening een beetje?

• #1.072
uncLez zei:
chunkmeister ;), ik zit even over die dimel deads te lezen, maar die omschrijving lijkt heel erg neer te komen op een straightbacked-straightlegged deadlift, klopt dat? Of mis ik de essentie van de oefening een beetje?

daar klopt geen snars van kerel, je rug is zo arched als mogelijk, je knieen licht gebogen, verder probeer je door hard met je glutes en hams te knijpen de beweging te doen.

Ehehehehe, oowkeej dan...

Wellicht dat ik dan eens goed moet nalezen over de SBSLDL, want die doe ik op het zo arched mogelijk uitvoeren na, eigenlijk op die manier... hmmmzzz :o

Edit:
Nou ik erover nadenk en hem imaginair uit probeer te voeren, denk ik dat ik het verschil wel kan indenken...
Bij de SBSLDL maak je iets meer een kantelende beweging en komen je knie-en dus ook iets naar achter tov de verticaal en bij de dimel is het dus meer een kwestie van je reet naar achter drukken terwijl je knie-en op de verticaal blijven...
Hoek vloer/onderbeen dus 90 graden blijft, zeg maar. Of zit ik er WEER naast? :)

Laatst bewerkt:
super gm chunky, bizar van die wervel, hopen dat het goed blijft

t*ring wat een GM's! Nice bro!

• #1.076
uncLez zei:
Ehehehehe, oowkeej dan...

Wellicht dat ik dan eens goed moet nalezen over de SBSLDL, want die doe ik op het zo arched mogelijk uitvoeren na, eigenlijk op die manier... hmmmzzz :o

Edit:
Nou ik erover nadenk en hem imaginair uit probeer te voeren, denk ik dat ik het verschil wel kan indenken...
Bij de SBSLDL maak je iets meer een kantelende beweging en komen je knie-en dus ook iets naar achter tov de verticaal en bij de dimel is het dus meer een kwestie van je reet naar achter drukken terwijl je knie-en op de verticaal blijven...
Hoek vloer/onderbeen dus 90 graden blijft, zeg maar. Of zit ik er WEER naast? :)

bij een hoop deadliftbewegingen maak je gebruik van een moment (natuurkundig) probeer dit nu eens zo min mogelijk en probeer het gewicht te verplaatsen door je hol te verplaatsen.

• #1.077
Gisteren me bench

bench (3 rm, pr = 127,5)

10 x 20
5 x 60
3 x 90
3 x 100
3 x 110
3 x 120
1 x 125 (k*t k*t k*t, ik krijg die nwe techniek niet onder de knie)

incline bench

5 x 60
5 x 5 x 90

foor barbell extension

8 x 40
2 x 8 x 50

push downs

4 x 8 reps

side raise

8 x 16
8 x 20
8 x 24
8 x 24 (rustig aan gehouden ivm wervel)

pull down
12 x
12 x
8 x
10 x

hammer curl (bilateraal)

2 x 20 x 16 (dat is echt bijten bij dit gewicht.)

Bench is gewoon k*t, ik probeer de techniek nog een tijdje, als het niet lukt ga ik weer iets meer met elbows out drukken of wellicht de handen iets dichter bijeen.

Vandaag ook me captains of crush binnen gekregen, ik krijg de 2 op een halve cm na niet dicht, hier ga ik dus de komende tijd druk mee oefenen.

gr

heavy side raise deze zijn toch niet strikt of wel :eek:

• #1.079
normaal ga ik tot 32 met side raise. ;-), ik zeg ook rustig aan gehouden

zieke side raises chunky, maar whats up with the bench?
lag die niet stukken hoger bij jou?

Terug
Naar boven