XXL Nutrition

chunky's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.081
dat had je kunnen lezen, bench loopt niet op het moment, voelde ook niet lekker tussen me schouderbladen door die wervel, maar dat ik het niet haalde is gewoon een kracht/techniek verhaal.

dus nog niet helemaal lekker die wervel? Laat er anders even naar kijken door een fysio, gewoon opinie!

Ik weet niet hoe mijn techniek is nu voor de bench het is nu wel meer elbows in maar hoever ik het nu doe weet ik niet, ik merkte eigenlijk wel snel dat ik in deze positie minder last had van de schouders en sterk was dus dat heb ik aangehouden. Het komt mij beetje vreemd over dat de techniek zo moeilijk is wat is er specifiek lastig dan, legdrive, of elbows in houden, lats flaren (let ik zelf helemaal niet op gaat volgens mij redelijk vanzelf)

rustige training voor jou

• #1.083
ik heb gewoon een jaar of 7 met een ander techniek gebankt, totaal geen leg drive gebruikt, geen arch, elbows zover mogelijk out. Nu probeer ik ineens een arch, legdrive, elbows in, heel de mikmak tegelijk. Ik word wel sterker, dat merk ik als ik mijn oude techniek gebruik. Ik moet gewoon ff de goede groove vinden, heel soms heb ik die te pakken. Ik geef het gewoon wat tijd.

Die werverl heb ik overigens niet echt last van, het zijn meer de omliggende spieren die een knauw hebben gekregen. Het wordt iedere dag minder dus dat zit wel goed.

Gisteren een extra huisvrouwen workout.

20 min cross trainer @ 15-20 km/h

15 min step trainer

10 min uphill walk @ 6 km/h, helling 11%

ladder pronated chins

1,2,3,4,5,6
1,2,3,4,5
1,2,3,4
1,2,3
1,2
1

gezweten, echt niet normaal, ik was soaked.

huisvrouwenworkouts zijn "in" deze tijd van het jaar :P

• #1.085
Gisteren DE squat.

speed box squat (ca 67,5 %)

opwarmen
3 x 2 x 125 (niet echt tevreden over me speed)
4 x 2 x 110

speed deads

beetje opwarmen

1 x 120
5 x 1 x 160

pistols (vanaf bankje)

4 x 8

rack lockout

4 x 8 x 160

glute ham raise (nogsteeds last van me knieholte, jammer want ik ga weer merkbaar achteruit met deze oefening)

4 x 2 reps (waar nodig assisted)

spread eagle sit ups

30 reps
20 reps ff ander standje geprobeerd.
2 x 30 reps

neck work vandaag overgeslagen ivm wervel, vandaag is de stijfheid voor ca 95% weg. Gaat dus de goede kant heen.

training was wel redelijk, alleen niet te spreken over me speed, was ook weer een tijdje terug dat ik dit gedaan had helaas, ivm feestdagen.

• #1.086
Gisteren COC training.

2 sets van 5 reps met de nummer 1

daarna de nummer 2 echt bijna gesloten, je zou het echt als gesloten kunnen zien, alleen kon ik em niet meer dicht houden.

toen dus 2 sets van 2 negatives met de 2.

gr

• #1.087
Gisteren dynamic effort bench

speed bench

opwarmen
9 x 3 x 85 (3 verschillende grip breedtes)

powerclean en press (NB géén push)

2 x 40
2 x 60
1 x 80
1 x 85
1 x 90
1 x 95
1 x 100 (powerclean pr, failed press)

barbell extension

8 x 40
8 x 60
3 x 70 (ging niet lekker, set met 5 x 60 afgemaakt)

dumbbell extension (zittend, twee handen)

8 x 32
8 x 40
8 x 44

barbell front raise

15 x 20
8 x 40
8 x 50
8 x 40

pendlay row

20 x 20
8 x 70
8 x 95
8 x 95 (voelt toch nog niet helemaal soepel tussen de schouderbladen)

dumbbell biceps curl

8 x 16
8 x 20
8 x 22
20 x 20

Zo klaar. Was een lekkere training. Te horen gekregen dat me sportschool gesloten is op zondag in de maanden juli en augustus. ff kijken nog wat ik ga doen. Heel misschien ff twee maandjes puur voor massa trainen. Weet nog niet.

Mooi die clean & press!

Je kunt WSB toch ook gewoon over de andere dagen verdelen? (ma, di, do, vr) Is misshien niet het optimale, maar het kan zeker.

• #1.089
Tuurlijk kan het, maar ik ben nu al weer een tijdje zeer prestatiegericht bezig, dus ik probeer maar steeds om een pr te halen. Het zou voor de geest ook wel eens ff lekker kunnen zijn dat links te laten liggen en eventjes wat anders doen. Maar goed dat zou ik met een wsb achtig iets ook kunnen. kzie wel.

Baal iig wel van die k*tsportschool, juist daarvoor ben ik daar gaan trainen, omdat die ook op zondag open is. Ik ga gewoon een vierde van me geld terug eisen.

is klote als het de zondag sluit, hopelijk blijven ze bij mij open de lamzakken. mss kun je de zondag naar zaterdag verplaatsen

Netjes Powerclean op 100.. aan je Speed squats te zien en andere stats natuurlijk is het einde nog lang niet in zicht!!

Nice workout bro! Nette cleans!

• #1.093
bedankt jongen!

@18fitie, zaterdag werk ik ook al.

gisteren ME dl

rack pull (net boven knie)

licht opwarmen

3 x 120
3 x 170
3 x 220
1 x 250
1 x 260 (PR)
1 x 270 (straps on) (PR)
1 x 280 (PR)
1 x 290 (failed)

standing gluteus machine

4 x 10

hanging leg raise

4 x 15

Zo, dat ging ff lekker, Ik voel em echt bere sterk door het vastpakken van die submaximale gewichten.

Woow nice 280!
Gaat lekker kerel!

Netjes, chunk!1!

Waar zit je DL pr op? 240 ofzo?

Zeker goed! Waarom neem je ze vanaf net boven de knie eigenlijk?

• #1.097
DL zit op 235, met straps zou dat wel ff hoger zijn, maar die weiger ik te gebruiken met een conventionele deadlift. Ik moet me lichaam dwingen een sterkere grip te krijgen.

thnx

• #1.098
eq_909 zei:
Zeker goed! Waarom neem je ze vanaf net boven de knie eigenlijk?

dat heeft meer technishe redenen, ik heb geen powerrack tot me beschikking, alleen een zo'n schuin squatrek met een horizontaal gedeelte ervoor, daar leg ik bar op. Nomaal wissel ik de hoogte door mijn lichaam van hoogte te veranderen door ergens op te staan. Dit is wel fijn hoor, meer een lockout beweging zo.

chunky zei:
DL zit op 235, met straps zou dat wel ff hoger zijn, maar die weiger ik te gebruiken met een conventionele deadlift. Ik moet me lichaam dwingen een sterkere grip te krijgen.

thnx

kerel voor je lengte vind ik dit een nette prestatie, zou sumo sT inet makkelijker voor je gaan?

• #1.100
Blackadder zei:
kerel voor je lengte vind ik dit een nette prestatie, zou sumo sT inet makkelijker voor je gaan?

Ik heb er wel eens over nagedacht en heb het ook wel eens geprobeerd, maar ik deadlift al bijna 5 jaar conventioneel. Ik heb er ook het een en ander over gelezen en de meeste profs zeggen ook dat wanneer je eenmaal een sT eigen bent je die beter niet kan veranderen. Ik ga ook nogsteeds vooruit dus, we zien wel waar het ooit eindigt.

gr

Terug
Naar boven