AndroidHealthClinic

chunky's trainingslog

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.341
idd brute GM :thumbs:

waarom zet je trouwens geen gewichten bij assistance oefeningen als kuiten ed?
Al is het misschien minder belangrijk of geen echt gewicht, lijkt me toch prettig om progressie bij te houden/te zien over lange tijd.

ik doe de assistance altijd vrij licht, net als triceps vermeld ik meestal wel, biceps meestal ook wel, maar kuiten niet hoor, deze keer was het met 25 kg. Ik bereik daar meer mee als met een zwaarder gewicht (voor kuiten dan)

pfiew...
nice hoor!

hoe breed sta je met die GM's?

schouderbreedte zo ongeveer.

tenk joe

Ik ben echt jaloers op je GM's man :thumbs: :thumbs:

• #1.343
Vandaag (gisteren ook wel) heb ik echt een zere donder van die gm's, heel me romp heeft spierpijn, maar vooral me erectors voelen echt beurs aan..

Hehe nice training kerel.

Zit soms ook te denken om weer zo te gaan trainen, alhoewel met die bands bij ons niet kan. We hebben ze niet eens en ik zou ook niet weten hoe of wat.

Maar UB/LB zonder max effort en Dynamic effort, bijvoorbeeld gewoon 3 sets 8 reps is daar ook een methode voor?

• #1.345
Ja tuurlijk zoals ik nu doe op dit moment, ik wil ff deze twee maanden wat massa pakken en voer mijn ME oefening nu uit in 8 rep sets. Speed work doe ik wel gewoon. Ik doe dit gewoon ff om de sleur te doorbreken en wat massa te pakken.

Ja tuurlijk zoals ik nu doe op dit moment, ik wil ff deze twee maanden wat massa pakken en voer mijn ME oefening nu uit in 8 rep sets. Speed work doe ik wel gewoon. Ik doe dit gewoon ff om de sleur te doorbreken en wat massa te pakken.

Maar ik wilde dan zeg maar beide trainingen gewoon normaal doen. Dus ook niet de speed dingen.
Wat is nu precies de meerwaarde van die banden chunky?

Hehe nice training kerel.

Zit soms ook te denken om weer zo te gaan trainen, alhoewel met die bands bij ons niet kan. We hebben ze niet eens en ik zou ook niet weten hoe of wat.

Maar UB/LB zonder max effort en Dynamic effort, bijvoorbeeld gewoon 3 sets 8 reps is daar ook een methode voor?

ik heb een jaartje geleden een tijd volgens zo'n schema gewerkt. Behoorlijk pittig, ging er overigens goed op! chk mn log voor meer info. (wist toen overigens nog niet dat zoiets een 'UB/LB schema' was :D)

Vandaag (gisteren ook wel) heb ik echt een zere donder van die gm's, heel me romp heeft spierpijn, maar vooral me erectors voelen echt beurs aan..

hehe, daarom doe je ze toch ook arched back? :D

overigens worden bands voor zover ik weet vooral gebruikt om het loading pattern van de oefening (de verdeling van de benodigde krachten tijdens een herhaling) te veranderen.
Een elastiek werkt als een veer, waarbij de door de band geleverde kracht afhankelijk is van de 'veerconstante' van de band (een vast gegeven, dat afhankelijk is van bijv het gebruikte materiaal en de dikte hiervan) en de uitrekking van de band.Er is dus steeds meer kracht nodig om een band verder uit te rekken.

De load bij bijv een squat is dan boven in groter dan onderin, waardoor je genoodzaakt bent om door de hele beweging meer kracht (en snelheid) te zetten, wil je niet als een vlieg onder de baar geplet worden :D

• #1.348
als je dynamic en max effort beide als een rep effort uitvoerd bedoel je, geen idee of dat vol te houden is, wellicht zou je op 1 van deze dagen dan schouder kunnen doen en op de andere borst ofzo als 1e oefening en voor LB bijvoorbeeld squatten en deadliften.

Tsja, give it a try.

Bands zijn gewoon een middel om de load te verhogen, vooral in het sterkste gedeelte van je beweging. Reflecteer het maar eens op je eigen squat Richard, zo voelt het voor jou niet lekker om full te squatten met 250 kg, maar die quarter squats ermee vind je zalig. Met bands kan je dit dus in 1 beweging doen. Zo maak je én de beweging en je lichaam went aan zware loads.

plus het verhaaltje wat B zo ongeveer neerzet.

• #1.349
DE bench

speed bench (doubled purple bands)

8 x 3 x 20 (speed was erg goed deze keer, spanning was amazing...)

overhead barbell press

5 x 20
5 x 40
5 x 60
5 x 80
3 x 90
0 x 95
0 x 95
0 x 95 (WTF!)
8 x 60

incline dumbbell press

8 x 32
8 x 36
8 x 40

incline tate press
12 x 12
12 x 14
12 x 16
12 x 18
12 x 18

double purple band push downs
4 x 15 reps

barbell front raise
8 x 20
8 x 30
8 x 40
8 x 50

wide pulley row
4 x 12 reps

hammer curl
8 x 24
8 x 26
8 x 28
8 x 30

Super training, jammer van de overhead press, maar dat komt hopelijk wel. Om te zien had ik wel schouders als een ware olympia artiest!

Jammer inderdaad van je OHP.. maar 3x90 is zeker ook nice. Waarom maar 1 echt werksetje op je DB press? Als je er 8 met 40 kan dan zijn die 8 met 36 niet echt een werkset.

• #1.351
Jammer inderdaad van je OHP.. maar 3x90 is zeker ook nice. Waarom maar 1 echt werksetje op je dumbbell press? Als je er 8 met 40 kan dan zijn die 8 met 36 niet echt een werkset.

Tis genoeg om de bovenkant borst een beetje op te werken.

• #1.352
gisteren DE squat

speed box squat (ca 10 cm onder paralel) + double choked purples

opwarmen
6 x 2 x 70
4 x 2 x 100 (lekkere speed deze keer!)

purple band assisted glute ham raise

4 x 8 reps

standing cable crunches

4 x 20 reps

seated calf raise

4 x 20 reps (25 kg)

up right row
8 x 20
8 x 40
8 x 60
8 x 60 (zo dat was een tijd geleden, pfoe)

toch weer een lekkere training, speed gaat duidelijk vooruit.

waar heb je die bands vandaan?

• #1.354
ik heb ze via team forza besteld bij irongladiators.

lekkere trainingen bro.druk bezig met die bands

• #1.356
ME bench

dumbbell bench
20 x 18
20 x 24
20 x 28
20 x 30
20 x 32 (laatste 5 pause rep)

dumbbell flye
4 x 10 reps (lekker rekken)

ez bar skull krusher, super strict
5 x 12 x 40

cable push downs
4 x 15 reps

t-bar row
10 x 25
10 x 75
10 x 100
10 x 120
6 x 140 (de koek was op)

bilateral side raise
8 x 12
8 x 16
8 x 18
8 x 18

was echt weer een heerlijke trainin, heb mezelf helemaal afgemat, toch wel ff wennen geen kh tijdens het trainen.

nice training bro, t-rows zijn best podda.

tel je met die t-bar (neem aan dat je "ïn the corner" pakt?) de stang mee?

• #1.360
Nee, alleen het gewicht eraan.

Terug
Naar boven