XXL Nutrition

chunky's trainingslog

Elbows in? Ik maak ook een arch bij floor press weet niet of jij dat ook doet.. ik doe elbows in ieder geval feels good maarja.. :)

deze keer eens iets minder breed geprobeerd, exact tussen het smooth gedeelte en de ringen in!

ik verwacht van jou natuurlijk ook je medewerking chunkmans! :finger: Deze zin had moeten zijn:

deze keer heeft deze zwakkeling eens iets minder breed geprobeerd (de zin lijkt ook in ene een stuk logischer!), exact tussen bla bla bla!

nu zal ik ophouden met je log verkloten.
zwakkeling. :D

:aai:

Lockouts zijn natuurlijk gewoon bruut! Maar toch heb ik het idee dat je op UP relatief weinig gaint vergeleken met LB op WBS, klopt dat? Zo ja, mss een andere manier van trainen voor je UB eens proberen. Meen dat MS z'n WR bench ook niet met WSB behaald heeft, maar met Metal Millitia.

(damn wat een afkortingen en slang allemaal :P)

die lockouts... erg mooi. damn!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.546
Lockouts zijn natuurlijk gewoon bruut! Maar toch heb ik het idee dat je op UP relatief weinig gaint vergeleken met LB op WBS, klopt dat? Zo ja, mss een andere manier van trainen voor je UB eens proberen. Meen dat MS z'n WR bench ook niet met WSB behaald heeft, maar met Metal Millitia.

(damn wat een afkortingen en slang allemaal :P)

Het klopt, op UB ben ik nog niks gegaint! behalve dat ik twee klompen van triceps achterop mijn armen heb en een dikkere rug! MM is natuurlijk wel flink gebaseerd op trainen met een shirt dacht ik! Maar ik zal me er eens goed in verdiepen, wellicht ook eens een topicje starten op forza voor wat ruggespraak erin.

thnx gasten!

grip + wrist training gisteren:

expand hand (met dubbel postelastiek)
4 x 20 reps (vanaf de tweede set, spanning verhoogt met extra elastiek)

coc1
3 x 5 reps

coc2
single
6 reps
3 reps
2 x single (met links zijn het nogsteeds attempts)

coc3
3 x forced rep en hold (met andere hand erbij dicht doen en vasthouden)

coc2
3 x single (met links nu toch wel heel dichtbij een close)

coc1
3 x overcrush en hold

wrist culs (20 kg dumbbell)

4 x 20 reps

Ja, MM is gericht op shirted bences. Maar ik bedoelde er mee te zeggen dat als je blijkbaar niet gaint met WSB dat het wellicht toch tijd is eens iets anders te proberen. Heb je al eens een high volume appoach gedaan ? (dus bv. een Sheiko)

• #1.548
Nee, maar zoals ik al eerder zei in me log, heb ik in het verleden erg goed gereageerd op volume mbt banken en borsttraining. Kan jij me er iets meer over vertellen, want jij hebt ook een tijdje sheiko gedaan toch?

Wat gisteren in me opkwam was eigenlijk om op mijn ME dag, niks te veranderen, maar dat ik op de DE dag, setjes ga draaien met 85%, dat zal waarschijnlijk ook tegen de 3 reps liggen net als bij speed bench, maar dan toch een heel andere load. In het verleden heb ik hier ook wel eens goede resultaten mee gehaald, toen ook om een plateau te doorbreken.

Ja, mij beviel de volume aanpak erg goed. Alleen mis je wel het gevoel van de zware gewichten ;) Maar hoe je bv. een Sheiko schema zou kunnen verwerken in de rest van je WSB, pfff dat is lastig. Dan zou je bv. ook op je LB DE dagen moeten benchen.

Misschien toch ook eens wat meer onderzoeken WAARDOOR je failed... En dan kijken hoe dat specifieke punt aangepakt wordt door de sterken der aarde.
Ik bedoel, je lockout is insane... WAT is er dus de oorzaak van dat je die bar niet zover krijgt dat je lockout het afmaakt?

Niet dat ik precies zou weten hoe je dat min of meer onderdeel voor onderdeel zou kunnen checken... maar zo zou ik het proberen aan te pakken...
Net als een brak functionerende computer ofzo... Controleer elk onderdeel op performance en ga aan de hand daarvan upgraden :)

Chunk; waar fail je precies met de bench??

• #1.552
ik fail net vanaf me borst, floor press is voor mij een uitstekende test omdat de bar daar net niet me borst aantipt.

Ryan's kennely raw bench program is ook nog iets wat ik nogsteeds wil proberen.

ik fail net vanaf me borst, floor press is voor mij een uitstekende test omdat de bar daar net niet me borst aantipt.

Ryan's kennely raw bench program is ook nog iets wat ik nogsteeds wil proberen.

Veel floorpresses doen dan. Wat mij ook opviel aan je eerdere trainingen is dat je OH presses vrij zwak zijn itt de rest. Misschien daar eens prioriteit aangeven, aangezien je bij het begin van de press ook veel gebruik maakt van je schouders.

Mjah, je hebt op zich gelijk dat zijn OH presses iets minder lijken ivm ander werk, maar mijn OH presses zijn zeker minder en mijn bench daarentegen gaat wel ok...

Misschien eens proberen partial reps op de floor presses te gebruiken?
En ik denk dat je speed werk misschien toch aan zou moeten houden, dat kan wellicht helpen om met meer snelheid onderin net door dat sticking point heen te duwen. Probeer wellischt eens wat KaLe ook al noemde in zijn thread en wat ik eerst ook deed en binnenkort weer ga doen: minder gooi- en smijt-werk bij de speeds, maar wel voluit explosief excentrisch.

• #1.555
@Kale

klopt als een bus, dat was ook 1 van de doelen tijdens mijn massa periode! Maar dit blijft een punt waar op ga blijven hameren!

thnx voor het meedenken.

• #1.556
Mjah, je hebt op zich gelijk dat zijn OH presses iets minder lijken ivm ander werk, maar mijn OH presses zijn zeker minder en mijn bench daarentegen gaat wel ok...

Misschien eens proberen partial reps op de floor presses te gebruiken?
En ik denk dat je speed werk misschien toch aan zou moeten houden, dat kan wellicht helpen om met meer snelheid onderin net door dat sticking point heen te duwen. Probeer wellischt eens wat KaLe ook al noemde in zijn thread en wat ik eerst ook deed en binnenkort weer ga doen: minder gooi- en smijt-werk bij de speeds, maar wel voluit explosief excentrisch.

Neem maar van mij aan dat ik alle nodige versies al getest heb bij speed bench, het enige wat me wel bevalt zijn de variaties met bands!

wat ik ergens gelezen had dat dat ook de versie was die echt nuttig is omdat je daarbij niet moet deacellereren op het eind, wat alleen maar contraproductief is.

Snelheid verminderen, oftewel gewoon decellereren :)

Kan je eigenlijk zwaar genoeg met de dumbbell's daar chunky?
Voor dat sticking point zo kort op je borst wordt ook vaak dumbbell presses aangeraden als ik het me goed kan herinneren...

neutrale grip ook, dacht ik.

wat me ook opvalt in je logs dat je weinig direct rug werk doet, als in chins en pulldowns, ook rows imo wat minder.

Probeer je UB training eens een tijdje uit wat andere oefeningen te laten bestaan? Beetje vreemd werk, zoals OH barbell presses met een hand enzo :D zoals al via de karma aangegeven: van zware db snatches word je ook sterk...

Terug
Naar boven