AndroidHealthClinic

chunky's trainingslog

ik denk dat paused bench ook een goeie oefening voor je is bro.

Ik heb hetzelfde probleem als jij, moeite om de bar van de borst af te krijgen met maxen. Paused benchen is daar een heeeel goede manier voor om dit te verbeteren. Suc6!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.562
Snelheid verminderen, oftewel gewoon decellereren :)

Kan je eigenlijk zwaar genoeg met de dumbbell's daar chunky?
Voor dat sticking point zo kort op je borst wordt ook vaak dumbbell presses aangeraden als ik het me goed kan herinneren...

neutrale grip ook, dacht ik.

ik doe veel dumbbell presses, gewicht gaat tot 44 kg bij ons.

wat me ook opvalt in je logs dat je weinig direct rug werk doet, als in chins en pulldowns, ook rows imo wat minder.

Probeer je UB training eens een tijdje uit wat andere oefeningen te laten bestaan? Beetje vreemd werk, zoals OH barbell presses met een hand enzo :D zoals al via de karma aangegeven: van zware dumbbell snatches word je ook sterk...

niet veel direct rug werk? come on... wellicht tijdens deze twee afgelopen maanden (= puur massa train maanden) wat minder, maar toch nog steeds minimaal 2 x per week rug (1 a 2 oef) en tijdens mij kracht opbouw periode daarvoor 2-3 x per week 1-2 oefeningen, ook afgelopen weken alweer aardig aan het opbouwen daarmee. zoals afgelopen ub trainging ook weer, dumbbell cleans en face pulls! mijn probleem met chins weet je!

ik denk dat paused bench ook een goeie oefening voor je is bro.

Ik heb hetzelfde probleem als jij, moeite om de bar van de borst af te krijgen met maxen. Paused benchen is daar een heeeel goede manier voor om dit te verbeteren. Suc6!

leg je dan de bar echt stil op je borst? onstspan je dan?

Niet ontspannen, lijkt me, daar heb je helemaal niks aan volgens mij...

Bar echt stilleggen, maar wel spanning erop houden. Zonder spanning lijkt het me ook niet echt fijn. Dus zodat je je borst net iets aanraakt.

@ Chuncky, dumbbell cleans en face pulls zijn niet echt oefenen die ik bij 'rug-werk' indeel.
Ik denk dat builderB bedoelt dat je meer werk voor je lats moet doen, dus echt rows en pulldowns (chinnen wil niet, maar doe het zelf ook nauwelijks).
Ik begin zelf te merken dat ik wel eindelijk vooruitga op m'n bench :)

@ Chuncky, dumbbell cleans en face pulls zijn niet echt oefenen die ik bij 'rug-werk' indeel.
Ik denk dat builderB bedoelt dat je meer werk voor je lats moet doen, dus echt rows en pulldowns (chinnen wil niet, maar doe het zelf ook nauwelijks).

dankje Leophyte, dit is precies wat ik bedoel :D

van je chins weet ik idd af, daarom heb ik er ook pulldowns bijgezet!

MS heeft in het begin van zijn WSB periode zijn lats erg veel getraind (3x per week met pulldowns voor zover ik weet) en die heeft wel een killerbench :D (voor zover mensen vergelijken met MS nuttig is, denk ik wel dat je mn punt begrijpt)

@Chunky: Met paused bench bar minstens 2 seconden stil leggen op borst, spanning erop houden en dan zo explosief mogelijk uitstoten.

@Chunky: Met paused bench bar minstens 2 seconden stil leggen op borst, spanning erop houden en dan zo explosief mogelijk uitstoten.

zeker goede gedachte idd als je starting strength wil trainen!
Als je de pins op de goede hoogte kunt krijgen, kun je ook 'boxbenches' doen :D

• #1.569

Negen van de tien adviezen op elitefts betreffende bench, hebben betrekking op de bovenkant rug! Dikte erop trainen, voornamelijk door het samentrekken van de schouderbladen. Lats train ik ook al veel.

dankje Leophyte, dit is precies wat ik bedoel :D

van je chins weet ik idd af, daarom heb ik er ook pulldowns bijgezet!

MS heeft in het begin van zijn WSB periode zijn lats erg veel getraind (3x per week met pulldowns voor zover ik weet) en die heeft wel een killerbench :D (voor zover mensen vergelijken met MS nuttig is, denk ik wel dat je mn punt begrijpt)

pulldows doe ik ook best regelmatig! Louie Simmons is trouwens van mening dat pull downs niet bijdragen tot enige krachtontwikkeling, maar dat terzijde. Vond het toch het vermelden waard omdat we steeds maar wsb noemen, hij is meer van de t-bars en de chest supported rows! Daarentegen doet chuck vogelpohl zo ongeveer voor iedere training als warming up echt een hele shit load aan lat oefeningen waaronder veel pull down variaties.

Overigens begrijp ik je punt.

thnx

zeker goede gedachte idd als je starting strength wil trainen!
Als je de pins op de goede hoogte kunt krijgen, kun je ook 'boxbenches' doen :D

Hehe dat is leuk idd ik heb wel es in het squatrek gebankt zodat ik alleen de beweging omhoog maak.
Dit vind ik lekkerder dan rack lockouts waar je slechts een partial maakt.
Werkt imo zeker weten als je onderin vaak faalt..

• #1.571
training van vadaag

seated rounded back good mornings (eerste keer)

5 x 20
5 x 60
5 x 80
3 x 90
3 x 100
3 x 130
3 x 140
3 x 150
3 x 160
3 x 170 (hier gestopt)
10 x 100 (ff na chillen)

bench pistols (startend vanaf een bankje)
4 x 10 reps (per been)

reverse hyper
15 x
15 x
10 x (+6 kg tussen voeten geklemd)
10 x (+6 kg tussen voeten geklemd)

reverse cable side bend
4 x 12 reps

pendlay row
8 x 20
8 x 60
8 x 80
8 x 100
8 x 110

good mornings op deze manier was de eerste keer, good mornings op zich ging wel en had ook wel zwaarder gekunt, maar na ieder set moet je dat gewicht omhoog box squatten, daar had ik ff geen trek meer in na de 170. Verder prima training.

• #1.572
Hehe dat is leuk idd ik heb wel es in het squatrek gebankt zodat ik alleen de beweging omhoog maak.
Dit vind ik lekkerder dan rack lockouts waar je slechts een partial maakt.
Werkt imo zeker weten als je onderin vaak faalt..

ik snap het idee niet geloof ik, somebody explain...

Het squatrek zo laag instellen dat de barbell in feite op je borst ligt ;)(bankje eronder dus)
Zo sla je het laten zakken over en kun je je dus compleet focussen op het wegstoten van de barbell.

• #1.574
aha, nou dat doe ik al wel eens! Zeer zwak punt van mij en dat had ik al in gedachten om aan te gaan pakken vanaf volgende maand.

In principe wel, alleen dan over de hele beweging :D
Zoals ik al eerder ook zei chunky, misschien in dat gebied eens wat sets partial reps pakken?
Of wellicht als je een extra set pins hebt een set zo leggen dat je er nog net onder past en een set net boven of precies op je sticking point en dan isometrics op je sticking point pakken...

• #1.577
ik heb die mogelijkheid in onze gym niet.

Heb trouwens geen eens spierpijn in me onderrug van die gm's van gister. Beter weer staand doen volgende keer.

Damn! Sterke GM's. Lijkt me zittend wel erg tricky!

• #1.580
Damn! Sterke GM's. Lijkt me zittend wel erg tricky!

je moet even naar een goede stabiele houding zoeken, anders pleur je voorover, tevens wordt heel je buik samengeperst in zittende positie, ik denk dat hetzelfde gewicht voor staande gm's goed haalbaar is, alleen ik had echt geen in een zware box squat vanuit die zitpositie.

Terug
Naar boven